F1: Oroszország nem pályázott 2014-re

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.02. 08.30

Tovább zsugorodhat a 2014-es versenynaptár: kiderült, hogy az Orosz Nagydíj hivatalosan nem adta le a jelentkezését a jövő évre az FIA-nál.

Pár héttel ezelőtt még úgy tűnhetett, hogy a 2014-es Forma-1-es rekordhosszúságú, 22 futamos lehet, de mostanra már az is kétségesnek látszik, hogy az idei 19-es számot tartani lehet.
Beszáll ugyan Ausztria, de kipottyan India, valószínűleg Korea, és a két régebben tervezett futam közül is mindkettő jövője sötét. New Jersey idénről már kidőlt, Niki Lauda pedig pár napja azt mondta, tudomása szerint jövőre sem lesz ott utcai futam, a szocsi Orosz Nagydíj pedig nem is pályázott hivatalosan.
Két napja még arról beszéltek, hogy a téli olimpia helyszíneit is érintő pálya építése az ütemterv szerint halad, de csütörtökön kiderült, hogy a versenyszervező Omega és az Orosz Autósport Szövetség (RAF) pénzügyi kötelezettségvállalási vitája miatt az RAF egyszerűen nem adta le a Nemzetközi Automobil Szövetségnél a 2014-es rendezésre szóló pályázatot a szerdai, július 31-ei határidőre. A hírt maga az orosz szövetség jelentette be, hozzátéve, hogy ennek ellenére a maguk részéről készek a futam 2014-es rendezésére. 
Az FIA határidejétől elvileg ettől csak “vis maior” esetén lehet eltekinteni. A Forma-1-es világbajnokságot felügyelő szervezet szóvivője hivatalosan nem volt hajlandó megerősíteni az orosz jelentkezés hiányát és annak következményeit, annyit azonban általánosságban elmondott, hogy pályázat késedelmes leadása valóban ronthatja egy-egy verseny megrendezési esélyeit.
Az Omega és az RAF vitájának hátterében a nagydíj jogait illető nézeteltérések mellett az áll, hogy a szövetség a rendező cégtől várja a pályabírók, marshalok képzéseinek, tanfolymainak finanszírozását. 

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.