A Ferrari az F1-en kívül keres sikert

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.02. 12.30

Fontolgatja a Le Mans-i indulást a Ferrari, a programról még az idén döntés születik. Az első LMP1-es autó legkésőbb 2015-ben állhat rajthoz.

A Le Mans-i 24 órás verseny csúcskategóriáját jó néhány éve hanyagolja a Ferrari: gyári csapattal utoljára 1973-ban állt rajthoz a viadalon. Pedig korábban kilencszer is megnyerte, utoljára 1965-ben Masten Gregoryval és Jochen Rindttel. Most a visszatérést tervezgetik az olaszok, akik az elmúlt évtizedekben csak a GT kategóriában indítottak autót.

A szenzációs visszatérés 2015-ben jöhet, és erről várhatóan még az idén döntés születik. Három oka van, hogy a Ferrari az F1 mellett bevállalna még egy komoly programot: egyrészt az új 2014-es motorformula lehetővé teszi, hogy viszonylag olcsón LMP1-es változat is készüljön belőle. A következő évtől ott is két hibrid rendszerrel egészül ki a hajtáslánc, a szélcsatornának meg úgyis van felesleges kapacitása, nem jelent nagy gondot egy kis átszervezés.

A második ok, hogy a Ferrari kemény ellenfelekkel vívhat, nem pedig “limonádégyártókkal”, ahogy az elnök Luca di Montezemolo egyszer a Red Bullt nevezte. A Le Mans-ban a Porsche, az Audi és a Toyota is az ellenfelek között van, 2015-re jöhet a Nissan és a Honda is. Mindezek mellett szerepet játszhat a Ferrari döntésében az F1 jelenlegi helyzete is, amely a különböző érdekek szembenállása miatt nehezen szabályozhatóvá vált az elmúlt években.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.