A Ferrari az F1-en kívül keres sikert

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.08.02. 12.30

Fontolgatja a Le Mans-i indulást a Ferrari, a programról még az idén döntés születik. Az első LMP1-es autó legkésőbb 2015-ben állhat rajthoz.

A Le Mans-i 24 órás verseny csúcskategóriáját jó néhány éve hanyagolja a Ferrari: gyári csapattal utoljára 1973-ban állt rajthoz a viadalon. Pedig korábban kilencszer is megnyerte, utoljára 1965-ben Masten Gregoryval és Jochen Rindttel. Most a visszatérést tervezgetik az olaszok, akik az elmúlt évtizedekben csak a GT kategóriában indítottak autót.

A szenzációs visszatérés 2015-ben jöhet, és erről várhatóan még az idén döntés születik. Három oka van, hogy a Ferrari az F1 mellett bevállalna még egy komoly programot: egyrészt az új 2014-es motorformula lehetővé teszi, hogy viszonylag olcsón LMP1-es változat is készüljön belőle. A következő évtől ott is két hibrid rendszerrel egészül ki a hajtáslánc, a szélcsatornának meg úgyis van felesleges kapacitása, nem jelent nagy gondot egy kis átszervezés.

A második ok, hogy a Ferrari kemény ellenfelekkel vívhat, nem pedig “limonádégyártókkal”, ahogy az elnök Luca di Montezemolo egyszer a Red Bullt nevezte. A Le Mans-ban a Porsche, az Audi és a Toyota is az ellenfelek között van, 2015-re jöhet a Nissan és a Honda is. Mindezek mellett szerepet játszhat a Ferrari döntésében az F1 jelenlegi helyzete is, amely a különböző érdekek szembenállása miatt nehezen szabályozhatóvá vált az elmúlt években.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.