F1: A küszködésből profitál a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.08.01. 10.30

Jenson Button azt mondja, hogy a 2013-as rossz idény hosszabb távon hasznos a csapat számára, az idei munka nagy eredményt hoz majd jövőre.

A McLaren hibázott: míg a többiek csak az előző évi autót csiszolgatták 2013-ra, Wokingban teljesen új járgányt terveztek a mostani Forma-1-es szabályrendszer utolsó évére, az MP4-28-as pedig versenyképtelen darab lett.
A győzelem, dobogó csak rendkívüli esetben elképzelhető számukra, az idény első felében még a pontok is inkább csak cseperegtek. A McLaren a konstruktőri versenyben mostanra 220 pontos hátrányban van az éllovas Red Bullhoz képest, csak a 6. helyen állnak, még a Force India is megelőzi őket.
A csapatnál negyedik évét töltő Jenson Button ugyan nem élvezi, hogy csak ennyit tudnak, de azt mondja, a hullámvölgyből egyértelműen meredeken vezet majd felfelé az út jövőre.
“Amikor gondok vannak, akkor a legapróbb részletet is megnézzük, így a végén nagyot lehet nyerni. Ha idén nyertünk volna pár futamot, akkor talán a jövő évben is nyertünk volna párat, meg a rákövetkezőben is… Viszont így, a pocsék idény miatt kénytelenek vagyunk minden apró részletet megvizsgálni, mindenen javítani, ez pedig sokkal erősebbé tesz majd minket jövőre” – magyarázta. 
“Sikerült már ez korábban is, 2009-ben. Azt hiszem, a jövő szempontjából hasznos a mostani küszködés. Menet közben persze fájdalmas, de hosszú távon hasznos lesz.”
Button cáfolta, hogy a küszködésük azért húzódik el ennyire, mert túl bonyolult megoldásokkal próbáltak javítani a helyzeten:
“A fejlesztések többsége szimplán aerodinamikai, leszorítóerő-növelő. Nincs igazán semmi nagyon bonyolult, olyasmi, amit nem látnánk át, és ez így jó. Egyetértek azzal, hogy a bonyolult megoldások bevetése hiba lenne, főleg, hogy annyira különbözőek a pályák és nagyon kevés idő jut a tesztelésre a versenyhétvégéken. De mi tényleg csak a leszorítóerő növelésén dolgozunk.” 

Kommentek

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.