F1: Majdnem kész az orosz pálya

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.31. 16.30

Szocsiban nem lesz csúszás, az orosz pálya időben elkészül a 2014-es bemutatkozásra. Bürokratikus akadályokat még le kell küzdeni.

Csak jövőre debütál a versenynaptárban az F1-es Orosz Nagydíj, ám a versenynek otthont adó Szocsiban már most nagyon jól áll az építkezés. A garázsok és a kiegészítő létesítmények már állnak, mostantól a szükséges infrastruktúra kiépítésére koncentrálnak elsősorban.

“Ütemterv szerint haladunk, nem járunk előtte, de lemaradva sem vagyunk” – fogalmazott a projekt egyik vezetője. “A garázsok és egyéb épületek mellett már az aszfaltot is leterítettük, ahol lehetett, ez a kör kétharmadát jelenti. A belsőépítészeti és az infrastruktúrát érintő munkálatok folyamatosak.”

Bizonyos bürokratikus problémák ugyan még a verseny útjába állhatnak, de jövő októberig még van 14 hónap, addig mindenre lehet megoldás. “A versenynaptár véglegesítése szeptember végére várható” – reagált diplomatikusan az FIA egyik szóvivője a futammal kapcsolatos aggályokra.

A problémát az orosz szövetség és a promóter Omega Center közötti vita jelenti: a szövetség addig nem hajlandó beadni az FIA-hez a rendezéshez szükséges hivatalos kérelmet, amíg az Omega nem vállalja, hogy állja a futam lebonyolításához szükséges 7-800 ember kiképzésének költségét. A beadási határidő éppen július 31-én, szerdán jár le, bár az FIA-szóvivő szerint ennek elmaradása nem feltétlenül veszélyezteti a versenyrendezést.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.