India nem kopaszthatja tovább az F1-et

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.30. 16.30

Vijay Mallya, a Force India csapatfőnöke szerint sürgősen megoldást kell találni azokra az adóproblémákra, amelyek veszélyeztetik az Indiai Nagydíj megrendezését.

India 2011-ben jelent meg az F1-es versenynaptárban, és a csapatokat azóta sújtják a nagy terhet jelentő vámtételek és társaságiadó-fizetési kötelezettségek. Egyre több a morgás a feleslegesnek tartott kiadások miatt, Bernie Ecclestone a politikai helyzettel sem elégedett, így reális veszély, hogy a következő évi versenynaptárban India már nem lesz benne.

Vijay Mallya, a Force India csapatfőnöke szerint a helyzetre sürgősen megoldást kell találni. “Probléma van az indiai adóhatósággal, de ez egy ilyen furcsa banda” – mondta Mallya. “Több cégre is kivetettek ötletszerű adókat, köztük számtalan multinacionális vállalatra, és ez egyáltalán nem szokatlan az országban.”

“Az ő logikájuk az, hogy az F1-ben van 19 verseny, és egy Indiában. Ennélfogva az F1 teljes bevételének tizenkilenced része után az indiai adót meg kell fizetni. Lehet, hogy egy szűklátókörű indiai adószakértő szerint ez jogos, de le kell ülnünk velük, és elmagyarázni: India nem az egyetlen ország, amely versenyt rendez, más országokban évtizedek óta megy a sorozat, mégsem követelnek ilyesmit. Akkor itt hogy lehet? Az ország és az F1 is sokat profitál ebből a versenyből, szükség van rá.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.