A Magyar Nagydíj fordulópontot jelentett a gumik szempontjából, hiszen a 2013-as Forma-1-es idény 10. futamán bemutatkoztak a Pirelli régi-új hibrid gumijai, a 2012-es konstrukcióra felvitt 2013-as keverékek.
A Hungaroringen jól szerepeltek az új gumik, az olasz gyártó pedig a verseny előtt azt is közzétette, hogy milyen kombinációkat szán majd a későbbi, a nyári szünetet követő futamokra.  
Az augusztus végi Belga Nagydíjra a két legtartósabb keveréket, a keményet (narancs) és a közepest (fehér) viszik majd, hiszen a spái pálya az évad egyik leggyorsabbja, a gumik hatalmas egyenes és oldalirányú vonalú terheléseket kapnak, különösen az Eau Rouge-ban.
A Pirelli hazai versenyére, a monzai Olasz Nagydíjra újra a fenti párosítást viszik. Míg Spában a gyors kanyarok, Monzában a gyors egyenesek, pontosabban az azok végén lévő féktávok jelentik a kihívást az abroncsoknak, jellemző a szemcsésedés. 
Az európai szakasz után következő első tengerentúli hétvégére, a Szingapúri Nagydíjra a gyártó érdekes párosítást, a szuperlágyat (piros) és a közepest (fehér) visz. Az egymást követő kanyarokban fontos a jó tapadás, ehhez kell a szuperlágy, míg a hosszabb etapokon jó szolgálatot tesz majd a közepes tartóssága.
“Az idény második fele a két leggyorsabb és legnagyobb kihívást jelentő helyszínnel indul, Belgiummal és Olaszországgal. Szingapúr teljesen más tészta: az idény utolsó utcai pályája, ami a szuperlágyak területe. Ahogy mindig, a kombinációnk összeállításánál ezúttal is a legszélesebb stratégiai lehetőségeket és a legversenyképesebb opciókat tartottuk szem előtt” – kommentálta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.