F1: Hullanak a 2014-es futamok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.29. 12.30

Bernie Ecclestone kétli, hogy 2014-ben is megtartják majd az Indiai Nagydíjat, míg Niki Lauda úgy tudja, hogy a New Jersey-i utcai futamból sem lesz semmi.

Míg a Hungaroring tegnap bebiztosította a középtávú jövőjét a 2021-ig szóló szerződéshosszabbítással, más helyszínek messze nem ilyen szerencsések.
Bár papíron pillanatnyilag úgy néz ki, hogy New Jersey és Oroszország beszállásával, valamint Ausztria visszatérésével 22 fordulósra bővülhet az idény, egyáltalán nem biztos, hogy 2014-ben valóban több versenyt látunk majd.
A Forma-1 ázsiai terjeszkedésének egyik fontos új lépcsőjeként üdvözölt India mindössze 2011 óta szerepel a naptárban, de könnyen lehet, hogy a szervezők korábbi cáfolatai ellenére az idei, harmadik Indiai Nagydíj egyben az utolsó is lesz.
A hírek szerint a szervező Jaypee Sportsnak az idei versenyre még van fedezete, de 2014-re már nincs pénzük, a futamot pedig a bürökrácia sem kíméli, különböző adóügyi nehézségekkel terhelik az ügyet. Már Bernie Ecclestone sem hisz a jövő évi rendezésben:
“Hogy lesz-e jövőre Indiai Nagydíj? Nem hiszem” – mondta vasárnap a Hungaroringen.
Az eredetileg már idénre ütemezett, majd 2014-re elnapolt New Jersey-i utcai futam sorság a kezdetek óta kételyek övezik, a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda az Osztrák Nagydíj visszatérése kapcsán elárulta, hogy tudomása szerint nem is lesz semmi az egészből.
“A (Red Bull-tulajdonos) Mateschitzcel ápolt jó viszonya miatt vette fel Ausztriát (Ecclestone). Az eredetileg idénre tervezett New York-i nagydíj, azaz New Jersey-i utcai verseny pénzhiány miatt nem valósult meg. Amennyire én tudom, 2014-re már újra ki is vették a naptárból” – nyilatkozta az ORF-nek.
India és New Jersey esetleges kiesése mellett a gyakorlatilag a 2010-es indulás óta küszködő, és alapvetően népszerűtlen Koreai Nagydíj sorsa is igen bizonytalan, valamint az sem garantált, hogy a téli olimpiára való felkészülés mellett sikerül versenykész állapotba hozni az első Orosz Nagydíj helyszínét Szocsiban, ezért előfordulhat, hogy növekedés helyett zsugorodik majd a 2014-es naptár, és a 22 vagy 20 helyett a mostaninál is kevesebb, csak 18 fordulóból áll majd a bajnokság.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.