Míg a Hungaroring tegnap bebiztosította a középtávú jövőjét a 2021-ig szóló szerződéshosszabbítással, más helyszínek messze nem ilyen szerencsések.
Bár papíron pillanatnyilag úgy néz ki, hogy New Jersey és Oroszország beszállásával, valamint Ausztria visszatérésével 22 fordulósra bővülhet az idény, egyáltalán nem biztos, hogy 2014-ben valóban több versenyt látunk majd.
A Forma-1 ázsiai terjeszkedésének egyik fontos új lépcsőjeként üdvözölt India mindössze 2011 óta szerepel a naptárban, de könnyen lehet, hogy a szervezők korábbi cáfolatai ellenére az idei, harmadik Indiai Nagydíj egyben az utolsó is lesz.
A hírek szerint a szervező Jaypee Sportsnak az idei versenyre még van fedezete, de 2014-re már nincs pénzük, a futamot pedig a bürökrácia sem kíméli, különböző adóügyi nehézségekkel terhelik az ügyet. Már Bernie Ecclestone sem hisz a jövő évi rendezésben:
“Hogy lesz-e jövőre Indiai Nagydíj? Nem hiszem” – mondta vasárnap a Hungaroringen.
Az eredetileg már idénre ütemezett, majd 2014-re elnapolt New Jersey-i utcai futam sorság a kezdetek óta kételyek övezik, a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda az Osztrák Nagydíj visszatérése kapcsán elárulta, hogy tudomása szerint nem is lesz semmi az egészből.
“A (Red Bull-tulajdonos) Mateschitzcel ápolt jó viszonya miatt vette fel Ausztriát (Ecclestone). Az eredetileg idénre tervezett New York-i nagydíj, azaz New Jersey-i utcai verseny pénzhiány miatt nem valósult meg. Amennyire én tudom, 2014-re már újra ki is vették a naptárból” – nyilatkozta az ORF-nek.
India és New Jersey esetleges kiesése mellett a gyakorlatilag a 2010-es indulás óta küszködő, és alapvetően népszerűtlen Koreai Nagydíj sorsa is igen bizonytalan, valamint az sem garantált, hogy a téli olimpiára való felkészülés mellett sikerül versenykész állapotba hozni az első Orosz Nagydíj helyszínét Szocsiban, ezért előfordulhat, hogy növekedés helyett zsugorodik majd a 2014-es naptár, és a 22 vagy 20 helyett a mostaninál is kevesebb, csak 18 fordulóból áll majd a bajnokság.