F1: Csúszik az első teszt, Melbourne-é az idénynyitó

A Közel-Keleten lesz két teszt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.29. 14.30

Egy héttel később rendezik az első 2014-es tesztet, hogy a csapatok tovább dolgozhassanak új autóikon.

Jövőre alaposan megváltozik a Forma-1, teljesen új autókat kell építeni, ez pedig a szokásosnál is több időt vesz igénybe. Emiatt az első, januári tesztet eltolják egy héttel, hét extra napot adva a mérnököknek az utolsó simítások elvégzésére.

Eredetileg január 20-án tartották volna az első négynapos tesztet a spanyolországi Jerezben, Magyarországon állapodtak meg a csapatfőnökök az egyhetes csúsztatásról. Arról is egyezség született, hogy az új idény előtt két, szintén négynapos teszt lesz még a Közel-Keleten, de nem tudni, hogy Abu-Dzabiban, Bahreinben vagy Dubajban.

Noha jelenleg Dubaj tűnik befutónak, egyes vélemények szerint az itteni teszteken nem sok mindent lehetne kideríteni a gumikról és motorokról. A Pirelli is beszállt egy kéréssel, az olaszok azt szerették volna, ha Jerez után a franciaországi Paul Ricardon tartanak egy vizes pályás tesztet, de a csapatok nagy része nem lelkesedett igazán az ötletért. Jobb ötletnek tartják, ha valamelyik jerezi nap utolsó néhány óráját áldozzák fel erre a célra.

Magyarországon annyi derült ki az új idényről, hogy Bernie Ecclestone még mindig sakkozik a helyszínekkel, de biztosnak tűnik, hogy az első verseny március 16-án lesz Ausztráliában. Volt arról szó, hogy esetleg Bahrein lesz az idénynyitó, de Ecclestone végül másképp döntött.

India és Korea helyzete bizonytalan, a kanadai és a New Jersey-i futam pedig egymás után következhetnek június 8-i és június 22-i időponttal (június 15. Le Mans-é).

Kommentek

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.