F1: Bejelenti a visszatérést a Michelin?

A hét közepére nagy hírek várhatók

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.29. 10.30

Német sajtóhírek szerint erre a hétre nagy bejelentést tervez a Michelin. Közben a Pirelli szélesebb hátsó gumikat tervez 2014-re.

Egy ideje nagy kérdés, hogy a Michelin terveiben szerepel-e az F1-es visszatérés, konkrétumot eddig senki nem mondott az ügyben. A héten közelebb kerülhetünk az igazsághoz, mert az Auto, Motor und Sport című lap szerint nagy bejelentésre készülnek a franciák a hét közepén. Valószínűleg arról lesz szó, hogy a Michelin is indul a hivatalos gumiszállítói tenderen.

Egy ilyen bejelentés magyarázná, hogy a Pirelli szerződésének meghosszabbítása miért késik, annak ellenére, hogy az olaszok gőzerővel dolgoznak a 2014-es gumikon. A Pirelli a jövőre érkező, V6-os turbómotorok nagyobb nyomatéka miatt szeretné kiszélesíteni a hátsó gumikat, sőt az átmérőjüket is növelné, amivel a Mercededes például nagyon is egyetért, a Red Bull és a Ferrari viszont ragaszkodik a változatlan gumiméretekhez. Részben azért, mert rendkívül költséges lenne áttervezni a felfüggesztéseket egy új gumimérethez.

“Egyedül fogunk dönteni” – jelentette ki Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. “Nem számít, hogy a csapatok mit akarnak, tőlük csak az adataik kellenek.” A Pirelli dolgát nehezíti, hogy teljesítményadatokat egyelőre csak öt csapattól kapott, pedig a pontos számokra szükség lenne a fejlesztések felgyorsításához. Az ügybe az FIA is beszállt, és felszólította a csapatokat, hogy adják át a szükséges információkat. A késlekedés miatt a Pirelli egy hónap haladékot kapott a specifikációk véglegesítésére, szeptember 1. helyett október 1-jén kell közölnie az istállókkal, hogy milyenek lesznek a gumik 2014-ben.

Szakértők szerint a Michelin egyébként már nem tud felkészülni 2014-re, így az is elképzelhető, hogy esetleg egy 2015-ös beszállásról lesz szó a héten. Az ügyet természetesen erősen átszövi a politika, és a Pirellinél nem is örülnek a Michelin jelentkezésének. “Még az idén tisztán akarunk látni” – mondta Hembery. “A kereskedelmi jogok tulajdonosával és egyes csapatokkal a következő öt évre van szerződésünk. Ha jövőre azzal szembesülünk, hogy pályáznunk kell 2015-re, kiszállunk.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.