F1: Nyerhet-e Hamilton a Magyar Nagydíjon?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.28. 11.30

Lewis Hamilton ugyan megszerezte a pole-t a Magyar Nagydíj időmérőjén, korábban pedig már háromszor megnyerte ezt a futamot, de nagy kérdés, hogy a forró délutánon bír-e majd a gumikkal.

A Hungaroringen a jelenlegi Forma-1-es mezőny legeredményesebb tagja Lewis Hamilton, az angol korábban háromszor győzött már nálunk a McLarennel, szombat délután pedig meglepetésre a Mercedesszel is megszerezte a pole-t.
Az első rajtkocka fél győzelem a Hungaroringen, de ezúttal a többi körülmény nem kedvez Hamiltonnak. A Mercedes kénytelen volt kihagyni a múlt heti tesztet, így csak a Hungaroringen kezdett ismerkedni az új gumikkal, amelyek a délutánra jósolt 37-39 fokos hőségben, az 50 fok fölé melegedő aszfalton mindenképp extrém terhelést kapnak majd, az ezüst nyíl pedig különösen nem kezeli jól az abroncsokat hosszabb távon.
“Nehéz délután lesz ez mindenkinek. Rekordhőséget jósolnak, nagy kihívás lesz. Emellett ez lesz az első verseny az új gumikon. Pénteken már képet kaptunk róluk, majd meglátjuk, hogy viselkednek a futamon. Még senki nem versenyzett ezekkel a gumikkal, nem tudjuk, mire számítsunk, de azért voltak biztató jelek pénteken. Ha sikerül elcsípnünk a megfelelő beállítást, akkor más lehet a helyzet, mint az idény korábbi részében” – mondta óvatosan a Mercedes csapatfőnök, Ross Brawn.
A Pirelli szerint a gumik bírni fogják a meleget, de mindenképp nagy hangsúlyt kap majd a stratégia:
“A meleg miatt még fontosabb lesz a kopás kezelése. A szimulációk alapján két vagy három kiállást várhatunk, de a hőség inkább a három felé billentheti ezt. De azt is láttuk, hogy egyesek másképp álltak az időmérőhöz, a közepes keveréken rajtolnak, és ezzel talán pozíciókat nyerhetnek, mert itt nehéz előzni” – mondta a gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
Feltehető, hogy Hamilton három kiállásra kényszerül, a nagy kérdés, hogy mások, például a  gumikímélő és a melegben versenyképes Lotusban ülő Romain Grosjean és Kimi Räikkönen bírják-e kettővel.
A Pirelli jó néhány potenciálisan nyerő stratégiát elképzelhetőnek tart a 70 körös futamon. Két kiállás mellett a lágy-közepes-közepes kombinációval a 14. és a 42. körben lehet érdemes cserélni, míg ha valaki bevállal egy harmadik bokszutcai látogatást, akkor a körönként 1,5 másodperccel gyorsabb lágyakból (sárga) kell többet használnia: lágy-lágy-közepes-közepes sorrendben, cserékkel a 13., 26., és 48. körben. 
A közepes keveréken rajtolók számára a két kiállás lehet az ideális – először a 28. körben kell felvenni egy újabb szett fehér jelölésű abroncsot, majd a végén, az 56. körben megejtett újabb csere után kell lezavarni egy 14 körös lágy gumis hajrát.

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.