F1: Vettelt is meglepte a Red Bull fölénye

A mercisek esélytelenek a győzelemre

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.27. 08.00

Simán nyerte a Magyar Nagydíj szabadedzéseit a Red Bull, Sebastian Vettelt meglepte az előny. Nyilatkozatok innen-onnan.

Sebastian Vettel (1./1.): “Túl korai lenne még megmondani, hogy mi lesz a versenyen. Az biztos, hogy az első és a második edzés is nagyon jól sikerült számunkra, ami szerintem egy kicsit meglepő. Sosem tudhatjuk, hogy a többiek mit csinálnak, az időmérő valószínűleg szorosabb lesz. A pálya fekszik az autónak, de még dolgoznunk kell egy kicsit, hogy szombat délután is mindent ki tudjunk hozni belőle.”

Mark Webber (2./2.): “Majd kiderül, hogy az ellenfelek milyen munkát végeztek, mi magunkra koncentráltunk pénteken. És azt kell mondanom, hogy nagyon jó munkát végeztünk. Néha volt egy kis forgalom, de ezt leszámítva minden simán ment. Hibátlanul futott az autó, estére nem is maradt túl sok dolgunk, ami kellemes bónusz volt.”

Nico Rosberg (8./7.): “A Red Bull nagyon-nagyon jónak tűnt pénteken. Nem hiszem, hogy nekünk megvan a tempónk ezen a hétvégén. A többiek is nagyon gyorsak, nekünk a hőség nem fekszik, de a legtöbbet kell kihoznunk ebből. Minél melegebb van, annál rosszabb számunkra és annál inkább szenvedünk. Ennél forróbb verseny ráadásul nem is lesz az idén.”

Lewis Hamilton (13./6.): “Nem vagyunk olyan gyorsak, mint az előző hétvégén, az esti változtatások talán hoznak eredményt. Úgy jöttünk ide, hogy megpróbáljuk kiismerni az új gumikat, és jó néhány kört megtettünk. Sokat tanultunk, változtattunk ezt-azt napközben is. Azért az érdekes lesz, hogy a hosszú etapokon olykor nyolc tizeddel volt gyorsabb nálam Webber. A Ferrari versenyképes, ott a Lotus, a Red Bull pedig elérhetetlen.”

Romain Grosjean (5./3.): “A Red Bull gyors, de általában az, szóval nem lep meg a tempójuk. Majd meglátjuk, mi lesz vasárnap, akkor mit érhetünk el. Egyelőre elsősorban a Pirellikre koncentráltunk, a változásra és arra, hogy nekünk kell-e változtatni az autón. Nem ég és föld a különbség, ez jól jön, nem is kell változtatnunk. Szombaton megpróbálunk mindent kihozni abból, amit pénteken megtudtunk, az időmérőre meglesz az autó finomhangolása. Remélhetőleg az megfelel majd a versenyre is. A meleg lehet, hogy változtat még a dolgokon, legalábbis remélem! Vasárnap megkapjuk a választ.”

Kimi Räikkönen (3./8.): “Az edzés elején volt pár problémánk, azokkal elment egy kis idő, a friss gumikon pedig nem tudtam gyors kört menni a forgalom miatt, utána meg nem mentem elég hosszú etapot, hogy világos legyen a tempó. Egy kicsit nehéz volt a pénteki nap, alulkormányzott volt az autó, még foglalkoznunk kell bizonyos dolgokkal. Azért nem túl vészes, csak más megoldást kell keresnünk. Szombaton új nap jön, mindent beleadunk majd megint. Ha valaki gyors pénteken, az nem jelenti azt, hogy biztosan az lesz szombaton is. Természetesen mindig (az éllovas) Vettel legyőzése a cél, így mindegy, hogy az idény elejéről, a jelenről vagy a nyári szünet utáni időről van szól. Ha nem megy, nem megy, de mindig igyekszünk, remélhetőleg sikerül majd közelebb kerülni, de hátra van még a szezon fele, szóval bármi lehetséges.”

Kimi cipői száradnak a paddockban

Fernando Alonso (4./4.): “Itt más pályáknál is fontosabb az élről rajtolni, kiemelten fontos, ezért úgy gondolom, hogy mindenki igyekszik majd az időmérőre kihegyezni az autót, még ha emiatt kompromisszumra is kényszerül a versenyre. Ahogy általában péntekenként, most is sikerült valamelyest képet kapnunk arról, hogy milyen tempót várhatunk vasárnap. Úgy tűnik, a körülmények viszonylag állandóak lesznek a hétvégén, így érdemben elemezhetjük az időket, a többiek stratégiáit, kiderülhet, hogy hol is állunk. A gumi típusa nem változott, szóval építhetünk a tavalyi tapasztalatokra, emellett pedig úgyis mindenkinek ugyanúgy újak az abroncsok. Az jelenthet előnyt, ha a többieknél gyorsabban sikerül kiismernünk őket.”

Adrian Sutil (7./10., 100. futam): “Jó volt a délelőtti edzés, elég hamar megtaláltam az autó egyensúlyát. Délután főképp a gumikon dolgoztunk. Nekem jobban feküdt a lágy, mint a közepes keverék, azokat egy kicsit nehéz volt folyamatosan jól használni. A fő, hogy jó adatokat gyűjtöttünk, szombaton pedig remélhetőleg még javulunk. A gumiktól eltekintve az autó egyensúlya jó, fékezésnél és kanyarodásnál is stabil, magabiztosan érzem magam benne.”

Jenson Button (6./9.): “Nem hiszem, hogy a nürburgringi autónk jó lett volna itt, szóval egyértelműen sikerült előrelépnünk, aminek örülök. Ez segíthet a következő néhány versenyen, most nagyon jónak éreztem az autót. De az is igaz, hogy ez egy szokatlan pálya, néhány autó működik rajta, néhány meg nem. Nagyon pozitív munkát végeztünk ma, de az élmezőny még nagyon messze van.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.