F1: Vettelt is meglepte a Red Bull fölénye

A mercisek esélytelenek a győzelemre

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.27. 08.00

Simán nyerte a Magyar Nagydíj szabadedzéseit a Red Bull, Sebastian Vettelt meglepte az előny. Nyilatkozatok innen-onnan.

Sebastian Vettel (1./1.): “Túl korai lenne még megmondani, hogy mi lesz a versenyen. Az biztos, hogy az első és a második edzés is nagyon jól sikerült számunkra, ami szerintem egy kicsit meglepő. Sosem tudhatjuk, hogy a többiek mit csinálnak, az időmérő valószínűleg szorosabb lesz. A pálya fekszik az autónak, de még dolgoznunk kell egy kicsit, hogy szombat délután is mindent ki tudjunk hozni belőle.”

Mark Webber (2./2.): “Majd kiderül, hogy az ellenfelek milyen munkát végeztek, mi magunkra koncentráltunk pénteken. És azt kell mondanom, hogy nagyon jó munkát végeztünk. Néha volt egy kis forgalom, de ezt leszámítva minden simán ment. Hibátlanul futott az autó, estére nem is maradt túl sok dolgunk, ami kellemes bónusz volt.”

Nico Rosberg (8./7.): “A Red Bull nagyon-nagyon jónak tűnt pénteken. Nem hiszem, hogy nekünk megvan a tempónk ezen a hétvégén. A többiek is nagyon gyorsak, nekünk a hőség nem fekszik, de a legtöbbet kell kihoznunk ebből. Minél melegebb van, annál rosszabb számunkra és annál inkább szenvedünk. Ennél forróbb verseny ráadásul nem is lesz az idén.”

Lewis Hamilton (13./6.): “Nem vagyunk olyan gyorsak, mint az előző hétvégén, az esti változtatások talán hoznak eredményt. Úgy jöttünk ide, hogy megpróbáljuk kiismerni az új gumikat, és jó néhány kört megtettünk. Sokat tanultunk, változtattunk ezt-azt napközben is. Azért az érdekes lesz, hogy a hosszú etapokon olykor nyolc tizeddel volt gyorsabb nálam Webber. A Ferrari versenyképes, ott a Lotus, a Red Bull pedig elérhetetlen.”

Romain Grosjean (5./3.): “A Red Bull gyors, de általában az, szóval nem lep meg a tempójuk. Majd meglátjuk, mi lesz vasárnap, akkor mit érhetünk el. Egyelőre elsősorban a Pirellikre koncentráltunk, a változásra és arra, hogy nekünk kell-e változtatni az autón. Nem ég és föld a különbség, ez jól jön, nem is kell változtatnunk. Szombaton megpróbálunk mindent kihozni abból, amit pénteken megtudtunk, az időmérőre meglesz az autó finomhangolása. Remélhetőleg az megfelel majd a versenyre is. A meleg lehet, hogy változtat még a dolgokon, legalábbis remélem! Vasárnap megkapjuk a választ.”

Kimi Räikkönen (3./8.): “Az edzés elején volt pár problémánk, azokkal elment egy kis idő, a friss gumikon pedig nem tudtam gyors kört menni a forgalom miatt, utána meg nem mentem elég hosszú etapot, hogy világos legyen a tempó. Egy kicsit nehéz volt a pénteki nap, alulkormányzott volt az autó, még foglalkoznunk kell bizonyos dolgokkal. Azért nem túl vészes, csak más megoldást kell keresnünk. Szombaton új nap jön, mindent beleadunk majd megint. Ha valaki gyors pénteken, az nem jelenti azt, hogy biztosan az lesz szombaton is. Természetesen mindig (az éllovas) Vettel legyőzése a cél, így mindegy, hogy az idény elejéről, a jelenről vagy a nyári szünet utáni időről van szól. Ha nem megy, nem megy, de mindig igyekszünk, remélhetőleg sikerül majd közelebb kerülni, de hátra van még a szezon fele, szóval bármi lehetséges.”

Kimi cipői száradnak a paddockban

Fernando Alonso (4./4.): “Itt más pályáknál is fontosabb az élről rajtolni, kiemelten fontos, ezért úgy gondolom, hogy mindenki igyekszik majd az időmérőre kihegyezni az autót, még ha emiatt kompromisszumra is kényszerül a versenyre. Ahogy általában péntekenként, most is sikerült valamelyest képet kapnunk arról, hogy milyen tempót várhatunk vasárnap. Úgy tűnik, a körülmények viszonylag állandóak lesznek a hétvégén, így érdemben elemezhetjük az időket, a többiek stratégiáit, kiderülhet, hogy hol is állunk. A gumi típusa nem változott, szóval építhetünk a tavalyi tapasztalatokra, emellett pedig úgyis mindenkinek ugyanúgy újak az abroncsok. Az jelenthet előnyt, ha a többieknél gyorsabban sikerül kiismernünk őket.”

Adrian Sutil (7./10., 100. futam): “Jó volt a délelőtti edzés, elég hamar megtaláltam az autó egyensúlyát. Délután főképp a gumikon dolgoztunk. Nekem jobban feküdt a lágy, mint a közepes keverék, azokat egy kicsit nehéz volt folyamatosan jól használni. A fő, hogy jó adatokat gyűjtöttünk, szombaton pedig remélhetőleg még javulunk. A gumiktól eltekintve az autó egyensúlya jó, fékezésnél és kanyarodásnál is stabil, magabiztosan érzem magam benne.”

Jenson Button (6./9.): “Nem hiszem, hogy a nürburgringi autónk jó lett volna itt, szóval egyértelműen sikerült előrelépnünk, aminek örülök. Ez segíthet a következő néhány versenyen, most nagyon jónak éreztem az autót. De az is igaz, hogy ez egy szokatlan pálya, néhány autó működik rajta, néhány meg nem. Nagyon pozitív munkát végeztünk ma, de az élmezőny még nagyon messze van.”

Kommentek

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.