F1: Räikkönen nem bírt a gumikkal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.27. 17.05

Bár a Lotus gyors volt a hungaroringi melegben, Kimi Räikkönen csak a 6. rajkockát szerezte meg az időmérőn. A finn még nem érzi az új gumikat.

Kimi Räikkönen az eredeti tervvel ellentétben végül kihagyta a múlt heti silverstone-i tesztet, így a Pirelli új abroncsaival csak most pénteken kezdett ismerkedni. Úgy tűnik, másfél nap nem volt elég, mert míg Romain Grosjean a 3. rajtkockát csípte meg, a finn csak a 6. lett.
“Azt hiszem, az új gumik, főleg az elsők miatt van ez, egy kicsit a tavalyiakra hasonlítanak, nem olyan erősek, mint a legutóbb használtak, számomra ez nem ideális. Azt hiszem, végig elég nehéz volt eddig a hétvége. Az új gumikkal sokkal nehezebben tudom beállítani az autót. Az időmérő nem volt olyan rossz, de talán egy kicsit nagyobb leszorítóerő kellett volna elöl, akkor ott lehet volna az él közelében. Mindenesetre sokkal elégedettebb vagyok már, mint a hétvége kezdetén. Nem katasztrófa, de nem ezt szeretnénk” – mondta utólag.
“Nem könnyű itt előzni, de láthattuk már korábban, hogy ha bírják a gumik, akkor sok helyet lehet nyerni. Bár veszíteni is.Mindent beleadunk majd, és ha sikerül működésre bírni a gumikat, akkor sokat léphetünk előre. Vagy nem.”
A kérdésre, hogy szerinte hogy bírják majd a gumik a holnapi 40 fokot közelítő hőséget, Räikkönen lakonikusan válaszolt: “Fogalmam sincs, majd meglátjuk holnap.”

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.