F1: Nem kell több 20 futamnál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.27. 11.35

A Forma-1 fejesei pénteken a Hungaroringen tárgyaltak a Concorde Agreementről, úgy tűnik, a csapatok nem engednek 20-nál több futamot egy idényben.

A Forma-1 “alkotmánya”, az ún. Concorde Agreement legutóbbi változata 2012 végén lejárt, hosszabbítást pedig nem sikerült tető alá hozni. Bernie Ecclestone a csapatok többségével egyenként kötött ugyan valamiféle megegyezést, de a középtávú jövőt biztosító Concorde-ra mindenképp szükség van, főleg, hogy az F1-et az értékpapírpiacra is szeretnék bevezetni.
Pénteken kora délután a csapatok vezetői újra összeültek, Ecclestone irányítása mellett újabb tárgyalási fordulóra került sor. A megbeszélés – amely miatt jó néhány főnök le is késte a második szabadedzés elejét – állítólag “konstruktív” volt, de a csapatvezetők a tárgyalás bizalmas jellege miatt nem árultak el részleteket.
Annyit tudni, hogy a pénzek elosztása, az év közbeni tesztelés visszahozása mellett természetesen a versenynaptár is a témák között volt, és igen valószínűnek látszik, hogy a csapatok az esetleges nagyobb bevételek ellenére sem akarnak 20 futamnál többet egy idényben. Ez sarkalatos pontnak tűnik.
“20-nál több futamot már nagyon nehéz lenne végigcsinálni a kiscsapatoknak. Lassan már eljutunk oda, hogy tartalék csapat is kell, az pedig igen költséges dolog” – mondta a Marussia főnöke, John Booth.
“Azt hiszem, konszenzus van a 20 futamot illetően. Annál több esetén már át kellene szervezni a csapatokat. Maradjunk csak 20-nál, az egy jó kerek szám” – nyilatkozta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff.
A teszteket illetően arról hallani, hogy a 2014-es előszezonban előbb a spanyolországi Jerezben, majd az F1 által nem használt, de megfelelő minősítéssel rendelkező dubaji Autodrome pályán tartják majd a teszteket. Az utóbbi helyszínről aztán könnyű is lesz áttelepülni a szezonnyitó szerepbe visszatérő Bahreinbe.
Ecclestone nem csak a csapatokkal, hanem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével, Jean Todttal is tárgyalt a Hungaroringen a Concorde-ról, a FOM és az FIA pedig közös közleményben tudatta, hogy sikerült megegyezniük a további megbeszélések ütemtervéről.
Az F1 ura azt állította az Autosportnak, hogy gyakorlatilag kész a megegyezés, mindössze a szerződés jogi szövegbe való foglalása, a részletek pontosítása miatt halad lassan a véglegesítés. 

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.