F1: Nem kell több 20 futamnál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.27. 11.35

A Forma-1 fejesei pénteken a Hungaroringen tárgyaltak a Concorde Agreementről, úgy tűnik, a csapatok nem engednek 20-nál több futamot egy idényben.

A Forma-1 “alkotmánya”, az ún. Concorde Agreement legutóbbi változata 2012 végén lejárt, hosszabbítást pedig nem sikerült tető alá hozni. Bernie Ecclestone a csapatok többségével egyenként kötött ugyan valamiféle megegyezést, de a középtávú jövőt biztosító Concorde-ra mindenképp szükség van, főleg, hogy az F1-et az értékpapírpiacra is szeretnék bevezetni.
Pénteken kora délután a csapatok vezetői újra összeültek, Ecclestone irányítása mellett újabb tárgyalási fordulóra került sor. A megbeszélés – amely miatt jó néhány főnök le is késte a második szabadedzés elejét – állítólag “konstruktív” volt, de a csapatvezetők a tárgyalás bizalmas jellege miatt nem árultak el részleteket.
Annyit tudni, hogy a pénzek elosztása, az év közbeni tesztelés visszahozása mellett természetesen a versenynaptár is a témák között volt, és igen valószínűnek látszik, hogy a csapatok az esetleges nagyobb bevételek ellenére sem akarnak 20 futamnál többet egy idényben. Ez sarkalatos pontnak tűnik.
“20-nál több futamot már nagyon nehéz lenne végigcsinálni a kiscsapatoknak. Lassan már eljutunk oda, hogy tartalék csapat is kell, az pedig igen költséges dolog” – mondta a Marussia főnöke, John Booth.
“Azt hiszem, konszenzus van a 20 futamot illetően. Annál több esetén már át kellene szervezni a csapatokat. Maradjunk csak 20-nál, az egy jó kerek szám” – nyilatkozta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff.
A teszteket illetően arról hallani, hogy a 2014-es előszezonban előbb a spanyolországi Jerezben, majd az F1 által nem használt, de megfelelő minősítéssel rendelkező dubaji Autodrome pályán tartják majd a teszteket. Az utóbbi helyszínről aztán könnyű is lesz áttelepülni a szezonnyitó szerepbe visszatérő Bahreinbe.
Ecclestone nem csak a csapatokkal, hanem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével, Jean Todttal is tárgyalt a Hungaroringen a Concorde-ról, a FOM és az FIA pedig közös közleményben tudatta, hogy sikerült megegyezniük a további megbeszélések ütemtervéről.
Az F1 ura azt állította az Autosportnak, hogy gyakorlatilag kész a megegyezés, mindössze a szerződés jogi szövegbe való foglalása, a részletek pontosítása miatt halad lassan a véglegesítés. 

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.