F1: Nem kell több 20 futamnál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.27. 11.35

A Forma-1 fejesei pénteken a Hungaroringen tárgyaltak a Concorde Agreementről, úgy tűnik, a csapatok nem engednek 20-nál több futamot egy idényben.

A Forma-1 “alkotmánya”, az ún. Concorde Agreement legutóbbi változata 2012 végén lejárt, hosszabbítást pedig nem sikerült tető alá hozni. Bernie Ecclestone a csapatok többségével egyenként kötött ugyan valamiféle megegyezést, de a középtávú jövőt biztosító Concorde-ra mindenképp szükség van, főleg, hogy az F1-et az értékpapírpiacra is szeretnék bevezetni.
Pénteken kora délután a csapatok vezetői újra összeültek, Ecclestone irányítása mellett újabb tárgyalási fordulóra került sor. A megbeszélés – amely miatt jó néhány főnök le is késte a második szabadedzés elejét – állítólag “konstruktív” volt, de a csapatvezetők a tárgyalás bizalmas jellege miatt nem árultak el részleteket.
Annyit tudni, hogy a pénzek elosztása, az év közbeni tesztelés visszahozása mellett természetesen a versenynaptár is a témák között volt, és igen valószínűnek látszik, hogy a csapatok az esetleges nagyobb bevételek ellenére sem akarnak 20 futamnál többet egy idényben. Ez sarkalatos pontnak tűnik.
“20-nál több futamot már nagyon nehéz lenne végigcsinálni a kiscsapatoknak. Lassan már eljutunk oda, hogy tartalék csapat is kell, az pedig igen költséges dolog” – mondta a Marussia főnöke, John Booth.
“Azt hiszem, konszenzus van a 20 futamot illetően. Annál több esetén már át kellene szervezni a csapatokat. Maradjunk csak 20-nál, az egy jó kerek szám” – nyilatkozta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff.
A teszteket illetően arról hallani, hogy a 2014-es előszezonban előbb a spanyolországi Jerezben, majd az F1 által nem használt, de megfelelő minősítéssel rendelkező dubaji Autodrome pályán tartják majd a teszteket. Az utóbbi helyszínről aztán könnyű is lesz áttelepülni a szezonnyitó szerepbe visszatérő Bahreinbe.
Ecclestone nem csak a csapatokkal, hanem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével, Jean Todttal is tárgyalt a Hungaroringen a Concorde-ról, a FOM és az FIA pedig közös közleményben tudatta, hogy sikerült megegyezniük a további megbeszélések ütemtervéről.
Az F1 ura azt állította az Autosportnak, hogy gyakorlatilag kész a megegyezés, mindössze a szerződés jogi szövegbe való foglalása, a részletek pontosítása miatt halad lassan a véglegesítés. 

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.