A Forma-1 “alkotmánya”, az ún. Concorde Agreement legutóbbi változata 2012 végén lejárt, hosszabbítást pedig nem sikerült tető alá hozni. Bernie Ecclestone a csapatok többségével egyenként kötött ugyan valamiféle megegyezést, de a középtávú jövőt biztosító Concorde-ra mindenképp szükség van, főleg, hogy az F1-et az értékpapírpiacra is szeretnék bevezetni.
Pénteken kora délután a csapatok vezetői újra összeültek, Ecclestone irányítása mellett újabb tárgyalási fordulóra került sor. A megbeszélés – amely miatt jó néhány főnök le is késte a második szabadedzés elejét – állítólag “konstruktív” volt, de a csapatvezetők a tárgyalás bizalmas jellege miatt nem árultak el részleteket.
Annyit tudni, hogy a pénzek elosztása, az év közbeni tesztelés visszahozása mellett természetesen a versenynaptár is a témák között volt, és igen valószínűnek látszik, hogy a csapatok az esetleges nagyobb bevételek ellenére sem akarnak 20 futamnál többet egy idényben. Ez sarkalatos pontnak tűnik.
“20-nál több futamot már nagyon nehéz lenne végigcsinálni a kiscsapatoknak. Lassan már eljutunk oda, hogy tartalék csapat is kell, az pedig igen költséges dolog” – mondta a Marussia főnöke, John Booth.
“Azt hiszem, konszenzus van a 20 futamot illetően. Annál több esetén már át kellene szervezni a csapatokat. Maradjunk csak 20-nál, az egy jó kerek szám” – nyilatkozta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff.
A teszteket illetően arról hallani, hogy a 2014-es előszezonban előbb a spanyolországi Jerezben, majd az F1 által nem használt, de megfelelő minősítéssel rendelkező dubaji Autodrome pályán tartják majd a teszteket. Az utóbbi helyszínről aztán könnyű is lesz áttelepülni a szezonnyitó szerepbe visszatérő Bahreinbe.
Ecclestone nem csak a csapatokkal, hanem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével, Jean Todttal is tárgyalt a Hungaroringen a Concorde-ról, a FOM és az FIA pedig közös közleményben tudatta, hogy sikerült megegyezniük a további megbeszélések ütemtervéről.
Az F1 ura azt állította az Autosportnak, hogy gyakorlatilag kész a megegyezés, mindössze a szerződés jogi szövegbe való foglalása, a részletek pontosítása miatt halad lassan a véglegesítés.