F1: Hamiltoné a pole, Vettel is csak nézett

Meglepetés az időmérőn

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.27. 15.09

Lewis Hamilton önmagát és a csapatát is meglepve megverte Sebastian Vettelt a Magyar Nagydíj időmérőjén, a címvédő a 2. lett. A 3. helyet a lotusos Romain Grosjean szerezte meg a Hunaroringen.

A 28. Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérőjének végén Lewis Hamilton meglepetten kérdezte a csapatrádión, hogy övé-e a pole, ugyanis az előzmények alapján elég biztosnak tűnt, hogy Sebastian Vettel a favorit az egyre forróbb Hungaroringen.
A Mercedes a pénteki gyenge forma után nekilendült, így a korábbi háromszoros magyarországi győztes Hamilton megszerezte negyedik itteni és egyben negyedik 2013-as rajtelsőségét is. A 2008-as bajnok pályafutása 30. pole-ját csípte el, amivel beérte az ötszörös világbajok legendát, Juan Manuel Fangiót.
Vettelnek be kellett érnie a 2. hellyel, aminek láthatóan nem örült, hiszen eddig úgy tűnt nincs gyorsabb nála idén a Hungaroringen. A Lotusnál ellenben nagyon is elégedettek lehettek Romain Grosjeannal, aki egész hétvégén nagy formában, Räikkönennél (6.) is jobban ment, és a 3. lett szombat délután. Kérdés, tarol-e holnap a rajtnál vagy tud majd viselkedni…
Nico Rosberg a 4. helyet szerezte meg a másik Mercivel, míg a Ferrari két pilótája, Fernando Alonso és Felipe Massa Räikkönent fogta közre az 5-7. helyen.
A top10-be megint bekerült a Toro Rossós Daniel Ricciardo, és a délelőtti edzésen balesetező Sergio Perez is, Mark Webber a KERS és a váltó hibája miatt nem volt versenyben a Q3-ban.
Hogyan zajlott az időmérő?
Enyhén felhős, de meleg időben, 33 fokos levegő- és 48 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött az időmérő első szakasza. A Q1-ben elsőként a Sauber ifjonca, Esteban Gutierrez ment ki a pályára, a mexikóinak kellett is minden kör és méter, ugyanis az utolsó edzésen motorhiba miatt nem vezetett.
A hőség ellenére a Force Indiának még így is gumimelegítési gondjai voltak, a nagyokkal ellentétben ezúttal ők is korán kezdte.
A williamses Valtteri Bottas igen figyelemreméltó körrel nyitott, olyannyira, hogy az edzéseken végig küszködő Toro Rossók mellett a Red Bull-osok, a ferrarisok és a Lotus-pilóták is inkább a lágy gumival mentek ki.   
Rögtön ugrottak is az idők, előbb Alonso, majd Grosjean állt az élre, majd a Mercedes is feltámadt a pénteki erőtlenséget követően, Rosebrg és Hamilton ugrott az 1-2. helyre.
Az utolsó pillanatokban Paul di Resta küszködött nagyon, hogy valahogy előbbre kapaszkodjon, de nem ment, csak 18. lett. Mellette búcsúzott Gutierrez és a Caterham és a Marussia két-két pilótája.
Mark Webber sem volt túl gyors, elektronikai/KERS-problémával bajlódott.
A pálya felett megjelenő felhők miatt az aszfalt hőmérséklete csökkenni kezdett a Q2-ben, amikor a top10-be jutásért küzdött meg a maradék 16 versenyző.
Az első nekifutásra megint a mercedesek és Grosjean diktálták a tempót, de Vettel egy 1:19-es idővel jelezte, hogy nagyon is versenyben van. 
A “második menetben” Rosberg még rálicitált a címvédőre, ahogy Hamilton is megelőzte a Red Bull-ost. A nagy kérdés Webber és Massa továbbjutása volt, mindkettejüknek sikerült is végül. A Toro Rosso, legalábbis Daniel Ricciardo kezei között, megtáltosodott, az ausztrál megint bejutott a fináléba.
Kiesett a két Williams, a korábbi kétszeres hungaroringi győztes Jenson Button, Jean-Eric Vergne, Nico Hülkenberg és Adrian Sutil.  
A Q3 elején a Mercedesek 1:20,3-as, a Lotusok 1:20,5-ös időkkel nyitottak, csak Vettel ment 1:19-es időt, a döntés a végére maradt, a csatában viszont nem vett részt Webber, a műszaki hiba miatt nem látták értelmét kiküldeni.
A hajrában Rosberg megközelítette Vettelt, aztán Grosjean is, de mindketten csak a 2. helyre soroltak be. Hamilton javított, miután pedig a címvédő is átért a vonalon, méghozzá 38 ezred hátránnyal, kiderült, hogy a háromszoros hungaroringi győztesé lett a pole.  
A 28. Forma-1-es Magyar Nagydíj a hagyományos időben, 14 órakor kezdődik vasárnap.
Magyar Nagydíj, kvalifikáció, Hungaroring, 2013.07.27.

Kommentek

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.