F1: Tényleg a Ferrarié lett a Lotus-főnök

Csak jövő év elejétől dolgozhat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.26. 13.00

James Allisonnal, a Lotus korábbi technikai igazgatójával erősítette meg stábját a Ferrari. Minden apró részletet sikerült tisztázni.

Már hetekkel ezelőtt bejelentette a Lotus, hogy a technikai igazgató James Allison elhagyja a csapatot, de egészen mostanáig nem lehetett biztosan tudni, hol folytatja a szakember. Nagyon valószínű volt, hogy a Ferrari csapott le rá, de a hivatalos bejelentés csak nem akart megérkezni Maranellóból.

Mostantól viszont – legalábbis az Autosport szerint – hivatalos, hogy Allison a Ferrarinál folytatja, végre az összes apróságban sikerült megegyezni a szakemberrel. A bejelentés ugyanis azért késlekedett, mert sok részletkérdésen ment a huzakodás.

Az Autosport úgy tudja, hogy a hivatalos Ferrari-bejelentés is hamarosan befut, vagy a Hungaroringen, vagy a verseny után adják ki a közleményt. Az ilyenkor szokásos “kényszerpihenő” miatt Allison legkorábban jövő év elején kezdhet dolgozni a Ferrarinál.

Fernando Alonso örül Allison érkezésének, korábban sikeres párost alkottak a Renault-nál. “Szorosan együtt dolgoztam vele, és két világbajnoki címet is nyertünk” – mondta Alonso. “Aztán 2008-2009-ben visszatértem a Renault-hoz, négy évvel ezelőtt már technikai igazgató volt. Azzal az autóval nem voltunk olyan sikeresek, ellenben mindenki láthatta, hogy mit ért el a Lotus az elmúlt két évben. James az egyik legkiválóbb koponya ott, meglátjuk, mit hoz vele a jövő.”

Még nem teljesen világos, hogy mi lesz Allison pontos pozíciója, de valószínűleg főmérnöknek nevezik ki, aki Pat Fry technikai igazgatóval szinte kéz a kézben dolgozik majd. Allison dolgozott már a Ferrarinál, 2000-tól öt idényt húzott le Maranellóban a Schumacher-korszakban.

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.