F1: Szeptemberig várhatjuk a Räikkönen-döntést?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.26. 14.05

Egyelőre úgy tűnik, hogy csak az augusztusi nyári szünet után derül ki, marad-e Kimi Räikkönen, vagy átül a Red Bullba Mark Webber helyére.

Kimi Räikkönen továbbra sem döntötte még el, hogy 2014-re hosszabbít-e a Lotusszal, vagy él a lehetőséggel, és a távozó Mark Webber helyére ül a bajnokcsapat Red Bullnál.
A címvédők nyilván nagyon szeretnék a finn világbajnokot, de azért a saját nevelésű Daniel Ricciardóval is komolyan számolnak. Míg a másik Toro Rossó-s, Jean-Eric Vergne nem esélyes, az ausztrál ifjonc a múlt héten tesztelt is az anyacsapatnál.
A Magyar Nagydíj előtt így beszélt a helyzetről a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner:
“Azt hiszem, Jean-Eric számára még kicsit korai lenne az előléptetés, ezért foglalkozunk Daniellel Silverstone-ban. Vergne is helyet érdemel a Forma-1-ben, ha a Red Bull-ülésre nincs esélye, akkor logikus, hogy a Toro Rossónál folytassa. Az F1-es tapasztalatok terén hat hónap hátránya van Danielhez képest, szóval még mindig csak tanul.” 
“Daniel viszont jól mutatkozott be a teszten, össze lehetett mérni Sebastiannal, aki másnap vezetett, és tényleg nem ment rosszul.”
Horner a fentiekkel együtt nem titkolta, hogy nehéz lesz a döntés: “Kimi képességei önmagukért beszélnek. Ő már bizonyított, nincs kétség felőle. Daniel nyilván még a pályája elején jár, egyértelműen gyors, de a többi csak akkor derül ki, ha élesben kipróbáljuk. De mostanra van elég adatunk a döntéshez. Kimi és Daniel személyében kiváló opcióink vannak.”
A csapatfőnök leszögezte, hogy hiába kellene jelentősen többet fizetni Räikkönennek, a bérezés nem döntő jelentőségű kérdés.
“A pénz nem lényeges elem ebben. Persze a pénzügyek mindig fontosak, de érdemes megnézni, mennyi a különbség a konstruktőri bajnokságban az első és második, vagy a második, harmadik és negyedik hely között. Igen jelentős. Szóval rossz döntés esetén így is, úgy is pénzügyi hátránnyal jár, ha nem jönnek a pontok.” 
És hogy mikor derül ki, hogy Räikkönen vagy Ricciardo lesz Vettel csapattársa?
“A nyári szünetet valószínűleg a mérlegeléssel töltjük, és majd utána, Spában vagy Monzában jön a bejelentés – szerintem semmiképp sem később” – mondta Horner.

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.