F1: Saját zsebből fizeti az Osztrák Nagydíjat a Red Bull-vezér

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 15.30

A Forma-1 2014-ben visszatér Ausztriába, az Osztrák Nagydíj rendezési díját pedig a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz maga vállalja.

Kedden derült ki, hogy 2014-ben, 11 év kihagyás után visszatér a Forma-1-be az Osztrák Nagydíj. A versenyt a régi helyen, de az azóta a Red Bull által az alapoktól újjáépített pályán, a Red Bull Ringen tartják majd. 
A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz a hír kapcsán az Autosportnak elmondta, hogy a pálya tavalyelőtti elkészülte óta folyamatosan téma volt az F1 visszacsalogatása, tavaly tél óta pedig már komolyan lobbiztak a száguldó cirkusz visszatéréséért, azonban Bernie Ecclestone meggyőzéséhez nem kellett semmilyen különleges igénynek megfelelniük. 
 
A hétéves szerződésért cserébe az F1 ura nem várt mást, mint a költségek rendezését:
“Nem, de amúgy is csak arra építhetünk, hogy a múltban mennyire szerette az F1-es világ az osztrák versenyt, és hogy milyen elbűvölő volt és más volt, mint a többi. A jegybevételek valószínűleg fedezik majd a futam lebonyolítását, de a rendezési díjat nem. Az a saját költségem lesz. Persze nyilván az is segített egy kicsit, hogy az elmúlt három évben sorozatban nyerte a bajnoki címeket a Red Bull” – mondta az osztrák milliárdos.
A megegyezés ellenére van még tennivaló, Mateschitz dolgozik azon, hogy a helyi hatóságok a jelenleg engedélyezett 40-ről 60 ezerre emeljék a nézők számát. A helyszíni látogatók miatt a pályát is fejleszteni kell még.
“A célegyenesnél lévő fő, és a nyugati lelátót is bővíteni fogjuk, tetőt is kapnak. Hogy a paddockot is kibővítjük-e, az még nem világos.”

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.