F1: Pokollá változik a Hungaroring

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 12.35

Minden idők egyik legforróbb Forma-1-es versenyhétvégéje következhet a Magyar Nagydíjon. Vasárnap közel 40 fok lesz, az aszfalt pedig 50 fokra is melegedhet majd.

Bár pontos és rendszerezett feljegyzések nincsenek a Forma-1-es világbajnokság történetéből, valószínű, hogy a hétvégi Magyar Nagydíj a sportág történetének egyik legforróbb fordulója lesz.
A borús ég miatt ma még viszonylag elviselhető, 30 fok környéki hőmérséklet van a Hungaroringen, de a hétvége napjain egyre nő majd a meleg, amelyet sem csapadék, sem szél nem enyhít. Legfeljebb pénteken lehet egy-egy élénk széllökés, de szombaton és vasárnap már ez sem valószínű. Pénteken a legerősebb széllökések még 20-30, szombaton és vasárnap már 10-25 kilométer/óra között várhatók.
Az  előrejelzések vasárnap délutánra már 37-38 fokos levegő-hőmérsékletet valószínűsítenek, a pálya aszfaltja pedig elérheti vagy akár meg is haladhatja az 50 Celsius fokot.
A pályán a sajtóközpontban 40 fokra figyelmeztették az újságírókat, amit érdemes észben tartani a helyszínre látogató nézőknek is. Az árnyék nélküli hatalmas aszfalt- és betonfelületek miatt a hőmérséklet a pályán még a normál körülmények között mért meleg is felülmúlhatja – a napernyő, a sapka, a könnyű-szellős és világos öltözet valamint a folyamatos hidratálás elengedhetetlen lesz mindenki számára, különös tekintettel a gyerekekre és idősebbekre, valamint a betegségekkel küszködőkre.
A közelmúlt legmelegebb Forma-1-es versenye az első, 2005-ös Bahreini Nagydíj volt, akkor 42 fokos levegő- és 57 fokos aszfalthőmérsékletet mértek. Szintén pokoli volt az 1984-es dallasi Amerikai Nagydíj, amikor a 38-39 fokos kánikulában az aszfalt 66 fokra melegedett, és egyszerűen bomlani, töredezni kezdett, a pakliban volt a verseny lefújása is. 
A mostani hungaroringi forróság elsősorban a Mercedesnek árt majd, hiszen az ezüst nyilak mindig is a gumik túlmelegedésével és túlzott kopásával küszködtek, az új abroncsokat pedig tesztelés nélkül használják majd, míg a nagy nyertes a Lotus és Kimi Räikkönen lehet, ugyanis a fekete-arany autó kiemelkedően jól bánik a gumikkal, amelyek a korábbi kritikáik után az eredetileg tervezettnél lágyabbak is lesznek (kemény/közepes helyett közepes/lágy).
A többi Magyar Nagydíjas anyagunkat olvasta már? Van bőven, íme! 

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.