F1: Kitől féljen Vettel a Hungaroringen?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.25. 19.30

Sebastian Vettelnek lassan illene megnyernie Magyar Nagydíjat, de a számok alapján Lewis Hamilton a fő esélyes. A valóság azonban Kimi Räikkönennek kedvez…

Sebastian Vettel már 19 különböző pályán győzött Forma-1-es pályafutása során, mostanra csak az Amerikai és a Magyar Nagydíj hiányzik a listájáról. Az előbbi nem olyan “ciki”, hiszen a 2007-es indianapolisi BMW-s beugrása után legutóbb csak tavaly, Austinban rendezték meg a futamot, a Hungaroringre viszont hét éve jár vissza a német, ugyanis állandó versenyzőként épp nálunk mutatkozott be a Toro Rosso autójában.
A háromszoros világbajnok idén jól halad a címvédéssel, a lendület mellette szól, de a statisztika már nem annyira, ugyanis nem csak ő, de a Red Bull sem túl sikeres Magyarországon. Hiába az autóikra mindig jellemző nagy leszorítóerő – pont, ami itt kell – eddig egyetlen győzelmük van: Mark Webber 2010-ben állhatott a dobogó legfelső fokára, miután Vettel elbohóckodta a biztonsági autóhoz viszonyított követési távolságot, és megbüntették. 
A számok a McLaren és/vagy Lewis Hamilton sikerét valószínűsítenék: a wokingi csapat eddig 11-szer győzött a Hungaroringen – az elmúlt években pedig egyértelműen övék volt a pálya. 2005-ben Kimi Räikkönen nyert, 2009-ben Heikki Kovalainen, 2007-ben, 2008-ban, és 2012-ben Lewis Hamilton, Jenson Button pedig 2011-ben tudott győzni – a ma is a McLarenben ülő angol pedig már 2006-ban, még Hondával is sikeres volt egyszer.
A statisztika persze nem minden, a körülmények egészen más esélyeket mutatnak. Igen valószínű, hogy Vettelnek nem a pocsék McLarenben ülő Buttontól, vagy az immár mercedeses Hamiltontól kell félnie vasárnap. 
Az MP4-28-as versenyképtelensége nem szorul magyarázatra, a Mercedes pedig jókora lépéshátránnyal indul, miután büntetésből ki kellett hagynia a gumitesztet, a hétvégén várható hőség pedig tovább súlyosbíthatja az eddig is meglévő gumikopási problémáikat. Hamiltont a Merci eddigi eredményei sem támogatják: az elmúlt három évben mindössze 3 pontot (egy 10. és egy 9. hely) szereztek.
A címvédő fő ellenfele inkább Räikkönen lehet, aki ugyan csak egyszer győzött itt, de a mezőnyből messze a legtöbbször, hat alkalommal jutott a dobogóra. A finn jelenlegi autójának különösen fekszik a meleg idő, a Lotus a legjobban bánik a gumikkal, tavaly a 2-3. helyen értek be nálunk, így ha érdemes fogadni valakire, akkor az Räikkönen.
A bajnokság szempontjából ugyan nagyon-nagyon kellene a győzelem Fernando Alonsónak, de sem a spanyol, sem csapata, a Ferrari nem rendelkezik kiemelkedő eredményekkel a Magyar Nagydíjon. Míg a McLaren 11, a Williams pedig 7 győzelmet könyvelt el a pályán, a Ferrari csak a harmadik öt sikerrel, utoljára 2004-ben, még Michael Scumacherrel diadalmaskodtak.
Az azóta eltel években 5 dobogós helyezést gyűjtöttek össze, legutóbb két éve, Alonso volt 2. A spanyol egyszer győzött a Hungaroringen, immár tíz éve – az viszont igazán különleges volt, ugyanis 2003-ban a fiatal renault-s tehetség első F1-es diadalát aratta a magyar pályán.

Kommentek

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.