F1: Izgalommentes gumik jönnek jövőre

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.24. 12.30

Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint a cég “konzervatívabb” gumikat gyárt a 2014-es idényre.

Elege van a Pirellinek abból, hogy folyamatosan magyarázkodnia kell a gumik miatt, a 2014-es idényre ezért kiszámíthatóbb, Paul Hembery motorsport-igazgató megfogalmazása szerint konzervatívabb abroncsokat készít a cég. Ez, persze, egyelőre csak terv, mert a Pirelli szerződése az év végén lejár, és egyelőre nincs hír a hosszabbításról, bár valószínűleg minden érdekelt hajlik a folytatásra.

A helyzet furcsasága, hogy éppen a csapatok és az FIA kértek a Pirellitől olyan gumikat, amelyek gyorsabban kopnak, és ezzel izgalmasabbá tehetik a versenyeket. Különösen az idei keverékek lettek kiszámíthatatlanok, az ezzel kapcsolatos csatározásokba pedig belefáradt a Pirelli.

“Ha úgy adódik, hogy lesz rá lehetőségünk, akkor nagyon konzervatívak leszünk jövőre” – jelentette ki Hembery. “Szerintem vissza is kell vennünk, hogy a csapatok megbirkózzanak az új szabályok és a teljesen átalakuló F1 kihívásaival, aztán ha minden lenyugszik, esetleg változtathatunk a koncepción újra. Nem lenne szerencsés az új motorokkal küzdő csapatokat nehezen kiismerhető gumikkal is összezavarni.”

A Pirelli jövőre annyira nem szeretne gumidrámákat, hogy erősen lobbizik idény előtti tesztekért. Ennek részeként már rögtön a Brazil Nagydíj után tesztelnének az olaszok, hogy tökéletesen fel tudjanak készülni a 2014-es idény várható nehézségeire. Akár 2013-as autókat is kaphat a Pirelli, amelyekkel a leghasznosabb munkát tudná végezni. “Ha rendesen tesztelhetünk, akkor biztosan nem lesznek kellemetlen meglepetések a gumikkal kapcsolatban” – fogalmazott Hembery.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.