F1: A Hungaroring legjobbjai ’86-tól

Piquet-től Hamiltonig

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.24. 14.00

A Forma-1-es Magyar Nagydíj már több mint negyedszázados múlttal rendelkezik, a hétvégi újabb forduló előtt képekben tekintünk vissza a korábbi győztesekre.

Bernie Ecclestone versenyt akart rendezni a vasfüggöny mögött, már 1983-ban szóba került a magyarországi futam megrendezése. Lehetséges helyszínként szerepelt a Városliget és a Népliget is. Végül 1985. szeptemberében, a szerződés megkötésekor eldőlt, hogy új pályát építenek Budapest mellett Mogyoródon. 1986 óta rendeznek Forma-1-es versenyt a Hungaroringen.

 

Az érdeklődés hatalmas volt: az augusztus 10-i versenyre 180 000 ember volt kíváncsi élőben, de a teljes hétvégén összesen 300 ezer jegy kelt el. Ez a látogatottsági rekord azóta sem dőlt meg.

 

A kezdetekkor a braziloké volt a pálya, az első két évben Nelson Piquet, utána pedig Ayrton Senna nyert, és bár utánuk Nigel Mansell és a belga Thierry Boutsen “bezavart”, Senna 91-92-ben újrázott.

 

2000 -ben Ecclestone egymás mellé ültette a riválisokat Coulthard, Schumacher, Ecclestone, Hakkinen, Barrichello

2000 -ben Ecclestone egymás mellé ültette a riválisokat Coulthard, Schumacher, Ecclestone, Hakkinen, Barrichello


Michael Shcumacher az itteni négy győzelme közül az elsőt 1994-ben aratta, őt akkoriban a williams ászai fogták közre, ’93-ban és ’95-ben Damon Hill, majd 1996-97-ben az új sztár Jacques Villieneuve diadalmaskodott.

Az ezredforduló nálunk is a Ferrari és a McLaren párharcáról szólt, Schumacher, Mika Häkkinen és Rubens Barrichello osztozott a sikereken, mielőtt – Hill után másodikként – 2003-ban Fernando Alonso a Hungaroringen megszerezte első Forma-1-es győzelmét.

 

2005-ben a közönség kedvenc Kimi Räikkönennek is összejött egy siker, a 2006-os esős káoszfutamon pedig Jenson Button nyert. Azóta gyakorlatilag McLaren-terep Magyarország, Heikki Kovalainen, Lewis Hamilton és Button szériáját csak Mark Webber tört meg 2010-ben.

 

A Forma-1 Magyar Nagydíjon eddig  15 különböző versenyző nyert, négyen – Damon Hill, Fernando Alonso, Jenson Button és Heikki Kovalainen – pályafutásuk során első ízben. A pálya két alkalommal avatott világbajnokot, 1992-ben Nigel Mansell, 2001-ben pedig Michael Schumacher zárta le korán az idényt nálunk.

 

 Képeken az összes győztes:

80-as évek

1986 - Nelson Piquet, Williams



1987 - Nelson Piquet, Williams


1988 - Ayrton Senna, McLaren


1989 - Nigel Mansell, Ferrari


90-es évek

1990 - Thierry Boutsen, Williams

1991 - Ayrton Senna, McLaren


1992 - Ayrton Senna, McLaren


1993 - Damon Hill, Williams


1994 - Michael Schumacher, Benetton


1995 - Damon Hill, Williams


1996 - Jacques Villeneuve, Williams

1997 - Jacques Villeneuve, Williams


1998 - Michael Schumacher, Ferrari


1999 - Mika Häkkinen, McLaren


2000-es évek

2000 - Mika Häkkinen, McLaren


2001 - Michael Schumacher, Ferrari


2002 - Rubens Barrichello, Ferrari


2003 - Fernando Alonso, Renault


2004 - Michael Schumacher, Ferrari


2005 - Kimi Räikkönen, McLaren


2006 - Jenson Button, Honda


2007 - Lewis Hamilton, McLaren


2008 - Heikki Kovalainen, McLaren


2009 - Lewis Hamilton, McLaren


2010 - Mark Webber, Red Bull


2011 - Jenson Button, McLaren


2012 – Lewis Hamilton

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.