F1: A Hungaroring legjobbjai ’86-tól

Piquet-től Hamiltonig

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.24. 14.00

A Forma-1-es Magyar Nagydíj már több mint negyedszázados múlttal rendelkezik, a hétvégi újabb forduló előtt képekben tekintünk vissza a korábbi győztesekre.

Bernie Ecclestone versenyt akart rendezni a vasfüggöny mögött, már 1983-ban szóba került a magyarországi futam megrendezése. Lehetséges helyszínként szerepelt a Városliget és a Népliget is. Végül 1985. szeptemberében, a szerződés megkötésekor eldőlt, hogy új pályát építenek Budapest mellett Mogyoródon. 1986 óta rendeznek Forma-1-es versenyt a Hungaroringen.

 

Az érdeklődés hatalmas volt: az augusztus 10-i versenyre 180 000 ember volt kíváncsi élőben, de a teljes hétvégén összesen 300 ezer jegy kelt el. Ez a látogatottsági rekord azóta sem dőlt meg.

 

A kezdetekkor a braziloké volt a pálya, az első két évben Nelson Piquet, utána pedig Ayrton Senna nyert, és bár utánuk Nigel Mansell és a belga Thierry Boutsen “bezavart”, Senna 91-92-ben újrázott.

 

2000 -ben Ecclestone egymás mellé ültette a riválisokat Coulthard, Schumacher, Ecclestone, Hakkinen, Barrichello

2000 -ben Ecclestone egymás mellé ültette a riválisokat Coulthard, Schumacher, Ecclestone, Hakkinen, Barrichello


Michael Shcumacher az itteni négy győzelme közül az elsőt 1994-ben aratta, őt akkoriban a williams ászai fogták közre, ’93-ban és ’95-ben Damon Hill, majd 1996-97-ben az új sztár Jacques Villieneuve diadalmaskodott.

Az ezredforduló nálunk is a Ferrari és a McLaren párharcáról szólt, Schumacher, Mika Häkkinen és Rubens Barrichello osztozott a sikereken, mielőtt – Hill után másodikként – 2003-ban Fernando Alonso a Hungaroringen megszerezte első Forma-1-es győzelmét.

 

2005-ben a közönség kedvenc Kimi Räikkönennek is összejött egy siker, a 2006-os esős káoszfutamon pedig Jenson Button nyert. Azóta gyakorlatilag McLaren-terep Magyarország, Heikki Kovalainen, Lewis Hamilton és Button szériáját csak Mark Webber tört meg 2010-ben.

 

A Forma-1 Magyar Nagydíjon eddig  15 különböző versenyző nyert, négyen – Damon Hill, Fernando Alonso, Jenson Button és Heikki Kovalainen – pályafutásuk során első ízben. A pálya két alkalommal avatott világbajnokot, 1992-ben Nigel Mansell, 2001-ben pedig Michael Schumacher zárta le korán az idényt nálunk.

 

 Képeken az összes győztes:

80-as évek

1986 - Nelson Piquet, Williams



1987 - Nelson Piquet, Williams


1988 - Ayrton Senna, McLaren


1989 - Nigel Mansell, Ferrari


90-es évek

1990 - Thierry Boutsen, Williams

1991 - Ayrton Senna, McLaren


1992 - Ayrton Senna, McLaren


1993 - Damon Hill, Williams


1994 - Michael Schumacher, Benetton


1995 - Damon Hill, Williams


1996 - Jacques Villeneuve, Williams

1997 - Jacques Villeneuve, Williams


1998 - Michael Schumacher, Ferrari


1999 - Mika Häkkinen, McLaren


2000-es évek

2000 - Mika Häkkinen, McLaren


2001 - Michael Schumacher, Ferrari


2002 - Rubens Barrichello, Ferrari


2003 - Fernando Alonso, Renault


2004 - Michael Schumacher, Ferrari


2005 - Kimi Räikkönen, McLaren


2006 - Jenson Button, Honda


2007 - Lewis Hamilton, McLaren


2008 - Heikki Kovalainen, McLaren


2009 - Lewis Hamilton, McLaren


2010 - Mark Webber, Red Bull


2011 - Jenson Button, McLaren


2012 – Lewis Hamilton

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.