F1: Nálunk mutatkoznak be az új gumik

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.23. 08.30

A Pirelli a Magyar Nagydíjon veti be először élesben az új, 2012-13-as hibrid abroncsait. Kemény kihívással kezdenek a módosított gumik.

A Pirelli eredetileg a két legtartósabb keverékét, a közepest (fehér) és a keményet (narancs) vitte volna a Magyar Nagydíjra, de azóta nagyon sok víz lefolyt a Dunán…
A Brit Nagydíjon kiderült, hogy még ez a párosítás sem bírja a kiképzést, az egymás után következő defektek miatt már a Német nagydíjra új, átmeneti gumikra állt át az olasz gyártó, a Magyar Nagydíjtól pedig visszatér az abroncai 2012-es konstrukciójához, arra viszi fel a 2013-as keverékeit.
Ezek közül a közepes (fehér) és a lágy (sárga) lesz a kínálat a Hungaroringen, ahol az ugyan csak 10 százalékos padlógázos szakaszok mellett magas környezeti és aszfalthőmérséklet, 14 kanyar, a három nap alatt igen jelentős tapadási fejlődés, egyetlen versenyív és oldalirányú terhelések, az abroncsok széleinek kopása várja majd a csapatokat. A két keverék között körönként gy másodperces különbséget jósol a milánói cég.
“Magyarországon vetjük be először a legújabb P Zero gumijainkat, amelyek a 2012-es konstrukcióból és a 2013-as keverékekből állnak össze. A csapatok a sileverstone-i ifjoncteszten már kipróbálták őket, kitanulhatták, hogyan állítsák be az autókat az új abroncsokhoz. Most aztán első ízben versenyen is használják majd őket, és mivel a Hungaroringen különösen fontos a kvalifikáció, kiderül, milyen munkát végeztek” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.  
“Ezen a pályán cseppet sem könnyű az előzés, szóval a csapatok igyekeznek majd a legjobb stratégiát hozni, hogy előbbre lépjenek. A közepes és a lágy keverék bőven nyújt majd lehetőséget erre. Magyarországon nagyon meleg lehet, ettől is függ majd a kopás. A tapadás és a fékteljesítmény a két kulcsfontosságú elem Magyarországon, a csapatok ezekre koncentrálnak majd a beállításoknál.”
“Az oldalirányú erők viszonylag alacsonyak, így a gumik eredeti teljesítménye lesz a fő tényező, erre épül majd a stratégia. A fő cél a gumik lehető legtovább csúcsteljesítményen tartása lesz. A legújabb abroncsok jellege segíti majd ezt.” 

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.