A Pirelli eredetileg a két legtartósabb keverékét, a közepest (fehér) és a keményet (narancs) vitte volna a Magyar Nagydíjra, de azóta nagyon sok víz lefolyt a Dunán…
A Brit Nagydíjon kiderült, hogy még ez a párosítás sem bírja a kiképzést, az egymás után következő defektek miatt már a Német nagydíjra új, átmeneti gumikra állt át az olasz gyártó, a Magyar Nagydíjtól pedig visszatér az abroncai 2012-es konstrukciójához, arra viszi fel a 2013-as keverékeit.
Ezek közül a közepes (fehér) és a lágy (sárga) lesz a kínálat a Hungaroringen, ahol az ugyan csak 10 százalékos padlógázos szakaszok mellett magas környezeti és aszfalthőmérséklet, 14 kanyar, a három nap alatt igen jelentős tapadási fejlődés, egyetlen versenyív és oldalirányú terhelések, az abroncsok széleinek kopása várja majd a csapatokat. A két keverék között körönként gy másodperces különbséget jósol a milánói cég.
“Magyarországon vetjük be először a legújabb P Zero gumijainkat, amelyek a 2012-es konstrukcióból és a 2013-as keverékekből állnak össze. A csapatok a sileverstone-i ifjoncteszten már kipróbálták őket, kitanulhatták, hogyan állítsák be az autókat az új abroncsokhoz. Most aztán első ízben versenyen is használják majd őket, és mivel a Hungaroringen különösen fontos a kvalifikáció, kiderül, milyen munkát végeztek” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.  
“Ezen a pályán cseppet sem könnyű az előzés, szóval a csapatok igyekeznek majd a legjobb stratégiát hozni, hogy előbbre lépjenek. A közepes és a lágy keverék bőven nyújt majd lehetőséget erre. Magyarországon nagyon meleg lehet, ettől is függ majd a kopás. A tapadás és a fékteljesítmény a két kulcsfontosságú elem Magyarországon, a csapatok ezekre koncentrálnak majd a beállításoknál.”
“Az oldalirányú erők viszonylag alacsonyak, így a gumik eredeti teljesítménye lesz a fő tényező, erre épül majd a stratégia. A fő cél a gumik lehető legtovább csúcsteljesítményen tartása lesz. A legújabb abroncsok jellege segíti majd ezt.”