F1: Nálunk mutatkoznak be az új gumik

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.23. 08.30

A Pirelli a Magyar Nagydíjon veti be először élesben az új, 2012-13-as hibrid abroncsait. Kemény kihívással kezdenek a módosított gumik.

A Pirelli eredetileg a két legtartósabb keverékét, a közepest (fehér) és a keményet (narancs) vitte volna a Magyar Nagydíjra, de azóta nagyon sok víz lefolyt a Dunán…
A Brit Nagydíjon kiderült, hogy még ez a párosítás sem bírja a kiképzést, az egymás után következő defektek miatt már a Német nagydíjra új, átmeneti gumikra állt át az olasz gyártó, a Magyar Nagydíjtól pedig visszatér az abroncai 2012-es konstrukciójához, arra viszi fel a 2013-as keverékeit.
Ezek közül a közepes (fehér) és a lágy (sárga) lesz a kínálat a Hungaroringen, ahol az ugyan csak 10 százalékos padlógázos szakaszok mellett magas környezeti és aszfalthőmérséklet, 14 kanyar, a három nap alatt igen jelentős tapadási fejlődés, egyetlen versenyív és oldalirányú terhelések, az abroncsok széleinek kopása várja majd a csapatokat. A két keverék között körönként gy másodperces különbséget jósol a milánói cég.
“Magyarországon vetjük be először a legújabb P Zero gumijainkat, amelyek a 2012-es konstrukcióból és a 2013-as keverékekből állnak össze. A csapatok a sileverstone-i ifjoncteszten már kipróbálták őket, kitanulhatták, hogyan állítsák be az autókat az új abroncsokhoz. Most aztán első ízben versenyen is használják majd őket, és mivel a Hungaroringen különösen fontos a kvalifikáció, kiderül, milyen munkát végeztek” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.  
“Ezen a pályán cseppet sem könnyű az előzés, szóval a csapatok igyekeznek majd a legjobb stratégiát hozni, hogy előbbre lépjenek. A közepes és a lágy keverék bőven nyújt majd lehetőséget erre. Magyarországon nagyon meleg lehet, ettől is függ majd a kopás. A tapadás és a fékteljesítmény a két kulcsfontosságú elem Magyarországon, a csapatok ezekre koncentrálnak majd a beállításoknál.”
“Az oldalirányú erők viszonylag alacsonyak, így a gumik eredeti teljesítménye lesz a fő tényező, erre épül majd a stratégia. A fő cél a gumik lehető legtovább csúcsteljesítményen tartása lesz. A legújabb abroncsok jellege segíti majd ezt.” 

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.