F1: Kiderült, mennyi Ecclestone fizetése

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.23. 11.30

A nyár végén megkezdődik a Forma-1 urának vesztegetési pere, de a sportág jogait birtokló CVC csoport egyelőre nem tervezi a kisember lecserélését. Ha mégis erre kerül a sor, nem a közvetlen munkatársai közül választanak majd.

Bernie Ecclestone számára az ősz élete egyik legfontosabb időszaka lesz, hiszen Münchenben bíróság előtt kell majd felelnie a Forma-1 jogainak 2005-ös eladását érintő vesztegetési ügyben – az elmarasztaló ítélet a karrierje végét és börtönt hozhat számára.
A vádemelés múlt heti hivatalossá válásakor az Ecclestone-t is alkalmazó, az F1 jogait birtokló CVC befektetési csoport egy rövid közleményben annyit jelzett, hogy “szorosan követik az eseményeket”, de egyelőre nem merült fel a 82 éves angol üzletember lecserélése.
Egy CVC-s forrás a Timesnak most megerősítette, hogy pillanatnyilag nem téma Ecclestone megbuktatása.
“A lépéseink bizonyítják, hogy támogatjuk Bernie-t. 2006-ban évi 2,5 millió fontos (860 millió Ft) fizetéssel kötöttünk vele szerződést, előbb három évre, majd határozatlan időre hosszabbítottunk, amelyet mindkét fél 12 hónapos értesítési határidővel bonthat fel.”
“Az az igazság, hogy Bernie viszi a dolgokat, sokkal jobban ért hozzá, mint mi. Nyilván mi, a részvényesek is fontosak vagyunk, de napi szinten nem foglalkozunk az F1 igazgatásával.”
A lapnak a névtelenül nyilatkozó CVC-s azt mondta, ha mégis távoznia kellene Ecclestone-nak, akkor nem a közvetlen környezetéből, a 313 főt, köztük 10 vezetőt-igazgatót foglalkoztató Formula One Managementből (FOM) emelnének valakit a helyére:
“Egyszerűen túl kicsi a cég ahhoz, hogy közöttük legyen az utód. Gyakorlatilag biztos, hogy kívülről kell majd jönnie.”
Az F1 irányítását illetően jó néhány név felröppent már az elmúlt egy-két évben, a Red Bull-főnök Christian Horneren, a mclarenes Ron Dennisen, a volt Renault-főnök Flavio Briatorén kívül például olyan brit üzletembereké, mint a Sainsbury szupermarket-lánc vezetője, Justin Kingé és a Marks & Spencert irányító Sir Stuart Rose-é is.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.