F1: A gumikra lesz kíváncsi a Williams nálunk

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.23. 12.30

Az idáig igen keservesen szereplő Williamsnél azt remélik, hogy a Magyar Nagydíjon bevezetett új Pirellikkel versenyképesebb lehet majd a csapat.

A Williams-csapat F1-es története legrosszabb szezonját teljesíti, sosem fordult még elő, hogy kilenc versenyt követően is nulla ponttal álljanak. A hétvégi Magyar Nagydíj újabb lehetőség, hogy végre megkezdjék a gödörből való kikászálódást, amiben talán a Pirelli új gumijai is segíthetnek majd nekik. 
“Jó pár éve vezetek már a Hungaroringen, kemény kihívást jelentő pálya, nagyon meleg tud lenni és kevés az előzési lehetőség. A Pirelli új gumikat hoz a hétvégére, a csapatok számára ezek kiismerése lesz a legfontosabb. A silverstone-i teszten már megtapasztalhattam a változtatásokat, de csak a pénteki edzések után elemezzük ki az összes adatot és határozunk a stratégiáról. A kevés előzési lehetőség miatt ezen a pályán nagyon fontos a jó kvalifikáció, de nekem tavaly jól is ment, tudom, mire számítsak. Remélem jól teljesítünk, ami feldobja a csapatot a nyári szünet előtt!” – mondta Pastor Maldonado.
Az újonc Valtteri Bottas azt reméli, már csak a Hungaroringen hagyományosan szép számban megjelenő finn szurkolók miatt is, hogy végre meglesznek az első pontok:
“A Formula Renault-ban és a GP3-ban már versenyeztem a Hungaroringen, tavaly pedig az első szabadedzésen vezettem – minden alkalommal nagy kihívást jelentő volt a pálya. Kevés az előzési lehetőség, az egymást követő kanyarok pedig pihenésre sem adnak alkalmat. A hétvége kezdetén még elég poros lehet a pálya, a tapadás drasztikusan javul, óriási a különbség már az első és második edzés között is. Németországban nagyon közel jártunk a kettős pontszerzéshez, a kemény munkának köszönhetően mostanra a jó irányba tartunk. Magyarországra általában nagyon sok finn néző utazik, szeretném, ha okod adhatnék nekik az ünneplésre, pontokat hozhatnék a csapatnak!”
A Williams vezető versenymérnöke, Xevi Pujolar úgy véli, a hétvégén érkező új gumik talán segíthetnek majd a csapatnak, igaz, az autó még mindig problémás.
“Ami minket illet, vannak különbségek. Nem forradalmiak persze, nem táltosodik majd meg az autó. De az új gumi másképp tapad a melegítési fázisban, viszont a hosszú etapokon kiszámíthatóbb. Nem szemcsésedik annyira, tartósabb. A futamon így bátrabban lehet majd nyomni, ez pozitívum számunkra.” 
“Továbbra is igyekszünk javítani az autón, lépésről lépésre. Reméljük, hogy a következő pár futamon látható lesz az előrelépés. Majd meglátjuk, hol leszünk Magyarországon, aztán Spában és Monzában, ami két teljesen más pálya. Aztán jön Szingapúr, ami megint egy nagy leszorítóerőt kívánó helyszín, majd kiderül, hol állunk a többiekhez képest.”
“Ha jobban menne a kvalifikáció, az sokat jelentene számunkra a versenyen is. Az lenne a tökéletes, ha sikerülne ott lenni a top10-ben, de már az is sokat számítana a futam ritmusát tekintve, ha közelebb tudnánk kerülni” – magyarázta a spanyol szakember, hozzátéve, hogy a nürburgringi csavar-félrekapások után a Hungaroringre a kerékcsere procedúráján is változtatnak.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.