F1: A gumikra lesz kíváncsi a Williams nálunk

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.23. 12.30

Az idáig igen keservesen szereplő Williamsnél azt remélik, hogy a Magyar Nagydíjon bevezetett új Pirellikkel versenyképesebb lehet majd a csapat.

A Williams-csapat F1-es története legrosszabb szezonját teljesíti, sosem fordult még elő, hogy kilenc versenyt követően is nulla ponttal álljanak. A hétvégi Magyar Nagydíj újabb lehetőség, hogy végre megkezdjék a gödörből való kikászálódást, amiben talán a Pirelli új gumijai is segíthetnek majd nekik. 
“Jó pár éve vezetek már a Hungaroringen, kemény kihívást jelentő pálya, nagyon meleg tud lenni és kevés az előzési lehetőség. A Pirelli új gumikat hoz a hétvégére, a csapatok számára ezek kiismerése lesz a legfontosabb. A silverstone-i teszten már megtapasztalhattam a változtatásokat, de csak a pénteki edzések után elemezzük ki az összes adatot és határozunk a stratégiáról. A kevés előzési lehetőség miatt ezen a pályán nagyon fontos a jó kvalifikáció, de nekem tavaly jól is ment, tudom, mire számítsak. Remélem jól teljesítünk, ami feldobja a csapatot a nyári szünet előtt!” – mondta Pastor Maldonado.
Az újonc Valtteri Bottas azt reméli, már csak a Hungaroringen hagyományosan szép számban megjelenő finn szurkolók miatt is, hogy végre meglesznek az első pontok:
“A Formula Renault-ban és a GP3-ban már versenyeztem a Hungaroringen, tavaly pedig az első szabadedzésen vezettem – minden alkalommal nagy kihívást jelentő volt a pálya. Kevés az előzési lehetőség, az egymást követő kanyarok pedig pihenésre sem adnak alkalmat. A hétvége kezdetén még elég poros lehet a pálya, a tapadás drasztikusan javul, óriási a különbség már az első és második edzés között is. Németországban nagyon közel jártunk a kettős pontszerzéshez, a kemény munkának köszönhetően mostanra a jó irányba tartunk. Magyarországra általában nagyon sok finn néző utazik, szeretném, ha okod adhatnék nekik az ünneplésre, pontokat hozhatnék a csapatnak!”
A Williams vezető versenymérnöke, Xevi Pujolar úgy véli, a hétvégén érkező új gumik talán segíthetnek majd a csapatnak, igaz, az autó még mindig problémás.
“Ami minket illet, vannak különbségek. Nem forradalmiak persze, nem táltosodik majd meg az autó. De az új gumi másképp tapad a melegítési fázisban, viszont a hosszú etapokon kiszámíthatóbb. Nem szemcsésedik annyira, tartósabb. A futamon így bátrabban lehet majd nyomni, ez pozitívum számunkra.” 
“Továbbra is igyekszünk javítani az autón, lépésről lépésre. Reméljük, hogy a következő pár futamon látható lesz az előrelépés. Majd meglátjuk, hol leszünk Magyarországon, aztán Spában és Monzában, ami két teljesen más pálya. Aztán jön Szingapúr, ami megint egy nagy leszorítóerőt kívánó helyszín, majd kiderül, hol állunk a többiekhez képest.”
“Ha jobban menne a kvalifikáció, az sokat jelentene számunkra a versenyen is. Az lenne a tökéletes, ha sikerülne ott lenni a top10-ben, de már az is sokat számítana a futam ritmusát tekintve, ha közelebb tudnánk kerülni” – magyarázta a spanyol szakember, hozzátéve, hogy a nürburgringi csavar-félrekapások után a Hungaroringre a kerékcsere procedúráján is változtatnak.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.