A Williams-csapat F1-es története legrosszabb szezonját teljesíti, sosem fordult még elő, hogy kilenc versenyt követően is nulla ponttal álljanak. A hétvégi Magyar Nagydíj újabb lehetőség, hogy végre megkezdjék a gödörből való kikászálódást, amiben talán a Pirelli új gumijai is segíthetnek majd nekik. 
“Jó pár éve vezetek már a Hungaroringen, kemény kihívást jelentő pálya, nagyon meleg tud lenni és kevés az előzési lehetőség. A Pirelli új gumikat hoz a hétvégére, a csapatok számára ezek kiismerése lesz a legfontosabb. A silverstone-i teszten már megtapasztalhattam a változtatásokat, de csak a pénteki edzések után elemezzük ki az összes adatot és határozunk a stratégiáról. A kevés előzési lehetőség miatt ezen a pályán nagyon fontos a jó kvalifikáció, de nekem tavaly jól is ment, tudom, mire számítsak. Remélem jól teljesítünk, ami feldobja a csapatot a nyári szünet előtt!” – mondta Pastor Maldonado.
Az újonc Valtteri Bottas azt reméli, már csak a Hungaroringen hagyományosan szép számban megjelenő finn szurkolók miatt is, hogy végre meglesznek az első pontok:
“A Formula Renault-ban és a GP3-ban már versenyeztem a Hungaroringen, tavaly pedig az első szabadedzésen vezettem – minden alkalommal nagy kihívást jelentő volt a pálya. Kevés az előzési lehetőség, az egymást követő kanyarok pedig pihenésre sem adnak alkalmat. A hétvége kezdetén még elég poros lehet a pálya, a tapadás drasztikusan javul, óriási a különbség már az első és második edzés között is. Németországban nagyon közel jártunk a kettős pontszerzéshez, a kemény munkának köszönhetően mostanra a jó irányba tartunk. Magyarországra általában nagyon sok finn néző utazik, szeretném, ha okod adhatnék nekik az ünneplésre, pontokat hozhatnék a csapatnak!”
A Williams vezető versenymérnöke, Xevi Pujolar úgy véli, a hétvégén érkező új gumik talán segíthetnek majd a csapatnak, igaz, az autó még mindig problémás.
“Ami minket illet, vannak különbségek. Nem forradalmiak persze, nem táltosodik majd meg az autó. De az új gumi másképp tapad a melegítési fázisban, viszont a hosszú etapokon kiszámíthatóbb. Nem szemcsésedik annyira, tartósabb. A futamon így bátrabban lehet majd nyomni, ez pozitívum számunkra.” 
“Továbbra is igyekszünk javítani az autón, lépésről lépésre. Reméljük, hogy a következő pár futamon látható lesz az előrelépés. Majd meglátjuk, hol leszünk Magyarországon, aztán Spában és Monzában, ami két teljesen más pálya. Aztán jön Szingapúr, ami megint egy nagy leszorítóerőt kívánó helyszín, majd kiderül, hol állunk a többiekhez képest.”
“Ha jobban menne a kvalifikáció, az sokat jelentene számunkra a versenyen is. Az lenne a tökéletes, ha sikerülne ott lenni a top10-ben, de már az is sokat számítana a futam ritmusát tekintve, ha közelebb tudnánk kerülni” – magyarázta a spanyol szakember, hozzátéve, hogy a nürburgringi csavar-félrekapások után a Hungaroringre a kerékcsere procedúráján is változtatnak.