Button: Hungaroring? Nagyszerű pálya!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.22. 16.30

A McLaren-versenyzők nagyon szeretik a Hungaroringet, a csapat pedig igazán eredményes nálunk, de idén Jenson Button és Sergio Perez sem vár túl sokat a Magyar Nagydíjtól.

Talán nincs is olyan pálya, ahol – arányaiban – eredményesebb lenne a McLaren, mint a Hungaroring, azonban a gyenge leszorítóerejű MP4-28-assal idén nem várnak sokat a magyarországi versenytől a wokingi csapatnál.
A korábbi kétszeres győztes Jenson Button így beszél a hétvégi futam előtt:
“Nagyszerű pálya, nagyszerű hely! Nagyon sok szép emlékem van a hungaroringi versenyekről – ott nyertem az első futamomat 2006-ban, ami nagyon megható volt (és milyen régen volt már!), és 2011-ben a 200. versenyemet szintén. Aznap minden tökéletesen alakult, az autó álomszerű volt, csak célba kellett érnem. Minden egyes Forma-1-es győzelem különleges, de az utóbbi az egyik legkedvesebb napom volt az autóban.”
“Nyilván 2013-ban nehéz lenne megint győzni, de úgy gondolom, hogy a csapat most igazán jól dolgozik, Németországban a gumikezelés, a stratégia és a csapatmunka is tökéletes volt. Egy gyorsabb autóval többet is kihozhattunk ezekből, az élen is lehettünk volna, de egyelőre annak kell örülnünk, ha a lehető legjobb munkát végezzük szombaton és vasárnap.”
Sergio Perez az elmúlt két évben még a Sauberrel vágott neki a magyar pályának, most először ül majd McLarenben nálunk. A pályát ő is szereti, de csak remélni tudja, hogy ezúttal jobban megy majd, mint a svájci alakulat járgányaival:
“Az eddigi két hungaroringi futamomon nem voltak jó eredményeim, kár, mert amúgy élvezem a pályát, általában jól is kvalifikálok, a verseny pedig a Forma-1 egyik nagyszerű rendezvénye. Idén tehát reális célkitűzésekkel érkezem: a pozitív nürburgringi hétvége után tovább folytattuk az MP4-28-as kiismerését, az ottani verseny pedig megmutatta, hogy ha összejönnek a dolgok, akkor tényezők lehetünk a versenyen – még ha a tempónk nem is elég az élre. A Magyar nagydíj az idény első felének utolsó versenye, az utolsó futam a nyári szünet előtt, általában jó a hangulat a paddockban. Jó lenne, ha az összes mclarenes dolgozót egy jó eredmény után engedhetnénk el nyaralni!”
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh is méltatja a helyszínt, de a versenyzőihez hasonlóan ő is csak a korábbiaknál egy kicsit jobban sikerült Német Nagydíjra építi a reményeit.
“A Magyar Nagydíj a Forma-1-es naptár egyik biztos pontja, a futam sok európai szurkoló kedvenc helyszíne, és mindig nagyon lelkes a nézősereg. Maga a Hungaroring egy egyedi kihívást jelentő, lassú pálya, amely megfelelő mechanikai és aerodinamikai tapadást igényel a kanyarok miatt. Az 1986 óta megrendezett 27 Magyar Nagydíjból a McLaren 11-et nyert, és bár nem számítunk rá, hogy idén bővítjük a listát, azért a jó németországi eredmény fellelkesített minket, igyekszünk majd a mindannyiunk által kedvelt pályán is a maximumot hozni.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.