Button: Hungaroring? Nagyszerű pálya!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.22. 16.30

A McLaren-versenyzők nagyon szeretik a Hungaroringet, a csapat pedig igazán eredményes nálunk, de idén Jenson Button és Sergio Perez sem vár túl sokat a Magyar Nagydíjtól.

Talán nincs is olyan pálya, ahol – arányaiban – eredményesebb lenne a McLaren, mint a Hungaroring, azonban a gyenge leszorítóerejű MP4-28-assal idén nem várnak sokat a magyarországi versenytől a wokingi csapatnál.
A korábbi kétszeres győztes Jenson Button így beszél a hétvégi futam előtt:
“Nagyszerű pálya, nagyszerű hely! Nagyon sok szép emlékem van a hungaroringi versenyekről – ott nyertem az első futamomat 2006-ban, ami nagyon megható volt (és milyen régen volt már!), és 2011-ben a 200. versenyemet szintén. Aznap minden tökéletesen alakult, az autó álomszerű volt, csak célba kellett érnem. Minden egyes Forma-1-es győzelem különleges, de az utóbbi az egyik legkedvesebb napom volt az autóban.”
“Nyilván 2013-ban nehéz lenne megint győzni, de úgy gondolom, hogy a csapat most igazán jól dolgozik, Németországban a gumikezelés, a stratégia és a csapatmunka is tökéletes volt. Egy gyorsabb autóval többet is kihozhattunk ezekből, az élen is lehettünk volna, de egyelőre annak kell örülnünk, ha a lehető legjobb munkát végezzük szombaton és vasárnap.”
Sergio Perez az elmúlt két évben még a Sauberrel vágott neki a magyar pályának, most először ül majd McLarenben nálunk. A pályát ő is szereti, de csak remélni tudja, hogy ezúttal jobban megy majd, mint a svájci alakulat járgányaival:
“Az eddigi két hungaroringi futamomon nem voltak jó eredményeim, kár, mert amúgy élvezem a pályát, általában jól is kvalifikálok, a verseny pedig a Forma-1 egyik nagyszerű rendezvénye. Idén tehát reális célkitűzésekkel érkezem: a pozitív nürburgringi hétvége után tovább folytattuk az MP4-28-as kiismerését, az ottani verseny pedig megmutatta, hogy ha összejönnek a dolgok, akkor tényezők lehetünk a versenyen – még ha a tempónk nem is elég az élre. A Magyar nagydíj az idény első felének utolsó versenye, az utolsó futam a nyári szünet előtt, általában jó a hangulat a paddockban. Jó lenne, ha az összes mclarenes dolgozót egy jó eredmény után engedhetnénk el nyaralni!”
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh is méltatja a helyszínt, de a versenyzőihez hasonlóan ő is csak a korábbiaknál egy kicsit jobban sikerült Német Nagydíjra építi a reményeit.
“A Magyar Nagydíj a Forma-1-es naptár egyik biztos pontja, a futam sok európai szurkoló kedvenc helyszíne, és mindig nagyon lelkes a nézősereg. Maga a Hungaroring egy egyedi kihívást jelentő, lassú pálya, amely megfelelő mechanikai és aerodinamikai tapadást igényel a kanyarok miatt. Az 1986 óta megrendezett 27 Magyar Nagydíjból a McLaren 11-et nyert, és bár nem számítunk rá, hogy idén bővítjük a listát, azért a jó németországi eredmény fellelkesített minket, igyekszünk majd a mindannyiunk által kedvelt pályán is a maximumot hozni.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.