Pirelli: Hiányzik a csapatok kollektív támogatása

Kommunikáció és tesztelés nélkül nem fog menni

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.20. 10.00

A silverstone-i események után különösen forróvá vált a talaj a Pirelli lába alatt. Paul Hembery motorsport-igazgatót az ESPN sportcsatorna riportere faggatta a krízis okairól, a megoldásokról és ezek vonzatairól.

Az idei évadot sújtó abroncsproblémák a Brit Nagydíjon csúcsosodtak ki. A pilóták egyenesen a Német Nagydíj bojkottjával fenyegetőztek, amennyiben a Pirelli nem orvosolja sürgősen a helyzetet. A gyártó egyeztetések után megoldani látszott a hibákat. 

Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint valószínűleg erre nem lett volna szükség. Silverstone-ban ugyanis alighanem az okozta az abroncshibákat, hogy a tavalyi szezonhoz képest több másodpercet gyorsultak itt az autók; az abroncsok jelenleg a brit pályán kapják a legnagyobb terhelést. 
“Ez nem olyasvalami, amit szimulációkkal ki lehet tapasztalni, ezért nem számoltunk ezzel a tényezővel, és engedélyeztük a csapatoknak, hogy a hátsó tengelyen felcseréljék a jobb és bal oldali abroncsokat. Ez ébreszthetett olyan erőket bennük, amik meggyengítették a szerkezetüket. A sérült abroncsokon olyan hasadásnyomokat is észleltünk, amelyek eredetét nem tudtuk beazonosítani, nem tudjuk, hogy a vetőkövek vagy más okozta-e.”
Németországban mindenesetre minden számítás szerint maximálisan biztonságos lett volna a 2013-as abroncs, ám pszichológiai okokból ez nem volt járható út. Ezért volt szükség a villámgyors módosításokra, és arra, hogy Törökországban lóhalálában legyártsák, majd a Nürburgringre szállítsák az új abroncsokat. A tűzoltás költségei jelentősek voltak. 
“Még nem számoltuk össze, de ez az akció szerintem legalább egymillió eurót (300 millió forint) emésztett fel. Nincs ezzel gond, a szükséges változtatásokat mindig meg kell tenni, ez része a munkánknak. Most viszont vissza kell térnünk a korábban problémamentes 2012-es szerkezethez, mert hátra van még Spa és Suzuka, mindkettő nagy terhelést ad az abroncsoknak”
“Az igazi problémát azonban az jelenti, hogy mozgó célpontra kell lőnünk. Fogalmunk sincs, mire készülnek a csapatok. Ez az igazi probléma: az elmúlt három évben csupán egyetlen egyszer (az emlékezetes mercedeses alkalommal) tesztelhettünk aktuális autóval.”
“Nem gondolom, hogy feltétlenül a FIA hibája volna a kialakult helyzet. Az első évben sokkal jobb volt a kapcsolatunk a csapatokkal, mostanra elpárolgott az együttműködési kedv. Nem hiszem, hogy ez csak minket érint, nagy a feszültség a csapatok között. Külön-külön mindegyikkel kiváló a kapcsolatunk, de hiányzik az egységes támogatás.” 


Ami a folytatást illeti, Paul Hembery szerint a Pirelli áll elébe a kihívásoknak, ám nem minden áron. 
“Változtatásokra lesz szükség, nem hozhatjuk még egyszer ilyen helyzetbe magunkat. Ha a sportág nem hajlandó megváltozni, kénytelenek lesznek új beszállítót keresni. A csapatok szerintem nincsenek tisztában azzal, mivel küzdünk, és mire van szükségünk. Régebben, az gumiháború idején a konkurens gyártók egy hét alatt több tesztet végezhettek, mint mi az elmúlt három évben összesen. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy még nincs igazán képünk a 2014-es autókról, pedig azok radikálisan újak lesznek, nem a mostaniak evolúciói. Ennek nem lehet vaktában nekimenni. Már tárgyalunk ezekről a dolgokról, remélhetőleg eredményesen.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.