Pirelli: Hiányzik a csapatok kollektív támogatása

Kommunikáció és tesztelés nélkül nem fog menni

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.20. 10.00

A silverstone-i események után különösen forróvá vált a talaj a Pirelli lába alatt. Paul Hembery motorsport-igazgatót az ESPN sportcsatorna riportere faggatta a krízis okairól, a megoldásokról és ezek vonzatairól.

Az idei évadot sújtó abroncsproblémák a Brit Nagydíjon csúcsosodtak ki. A pilóták egyenesen a Német Nagydíj bojkottjával fenyegetőztek, amennyiben a Pirelli nem orvosolja sürgősen a helyzetet. A gyártó egyeztetések után megoldani látszott a hibákat. 

Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint valószínűleg erre nem lett volna szükség. Silverstone-ban ugyanis alighanem az okozta az abroncshibákat, hogy a tavalyi szezonhoz képest több másodpercet gyorsultak itt az autók; az abroncsok jelenleg a brit pályán kapják a legnagyobb terhelést. 
“Ez nem olyasvalami, amit szimulációkkal ki lehet tapasztalni, ezért nem számoltunk ezzel a tényezővel, és engedélyeztük a csapatoknak, hogy a hátsó tengelyen felcseréljék a jobb és bal oldali abroncsokat. Ez ébreszthetett olyan erőket bennük, amik meggyengítették a szerkezetüket. A sérült abroncsokon olyan hasadásnyomokat is észleltünk, amelyek eredetét nem tudtuk beazonosítani, nem tudjuk, hogy a vetőkövek vagy más okozta-e.”
Németországban mindenesetre minden számítás szerint maximálisan biztonságos lett volna a 2013-as abroncs, ám pszichológiai okokból ez nem volt járható út. Ezért volt szükség a villámgyors módosításokra, és arra, hogy Törökországban lóhalálában legyártsák, majd a Nürburgringre szállítsák az új abroncsokat. A tűzoltás költségei jelentősek voltak. 
“Még nem számoltuk össze, de ez az akció szerintem legalább egymillió eurót (300 millió forint) emésztett fel. Nincs ezzel gond, a szükséges változtatásokat mindig meg kell tenni, ez része a munkánknak. Most viszont vissza kell térnünk a korábban problémamentes 2012-es szerkezethez, mert hátra van még Spa és Suzuka, mindkettő nagy terhelést ad az abroncsoknak”
“Az igazi problémát azonban az jelenti, hogy mozgó célpontra kell lőnünk. Fogalmunk sincs, mire készülnek a csapatok. Ez az igazi probléma: az elmúlt három évben csupán egyetlen egyszer (az emlékezetes mercedeses alkalommal) tesztelhettünk aktuális autóval.”
“Nem gondolom, hogy feltétlenül a FIA hibája volna a kialakult helyzet. Az első évben sokkal jobb volt a kapcsolatunk a csapatokkal, mostanra elpárolgott az együttműködési kedv. Nem hiszem, hogy ez csak minket érint, nagy a feszültség a csapatok között. Külön-külön mindegyikkel kiváló a kapcsolatunk, de hiányzik az egységes támogatás.” 


Ami a folytatást illeti, Paul Hembery szerint a Pirelli áll elébe a kihívásoknak, ám nem minden áron. 
“Változtatásokra lesz szükség, nem hozhatjuk még egyszer ilyen helyzetbe magunkat. Ha a sportág nem hajlandó megváltozni, kénytelenek lesznek új beszállítót keresni. A csapatok szerintem nincsenek tisztában azzal, mivel küzdünk, és mire van szükségünk. Régebben, az gumiháború idején a konkurens gyártók egy hét alatt több tesztet végezhettek, mint mi az elmúlt három évben összesen. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy még nincs igazán képünk a 2014-es autókról, pedig azok radikálisan újak lesznek, nem a mostaniak evolúciói. Ennek nem lehet vaktában nekimenni. Már tárgyalunk ezekről a dolgokról, remélhetőleg eredményesen.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.