Pirelli: Hiányzik a csapatok kollektív támogatása

Kommunikáció és tesztelés nélkül nem fog menni

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.20. 10.00

A silverstone-i események után különösen forróvá vált a talaj a Pirelli lába alatt. Paul Hembery motorsport-igazgatót az ESPN sportcsatorna riportere faggatta a krízis okairól, a megoldásokról és ezek vonzatairól.

Az idei évadot sújtó abroncsproblémák a Brit Nagydíjon csúcsosodtak ki. A pilóták egyenesen a Német Nagydíj bojkottjával fenyegetőztek, amennyiben a Pirelli nem orvosolja sürgősen a helyzetet. A gyártó egyeztetések után megoldani látszott a hibákat. 

Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint valószínűleg erre nem lett volna szükség. Silverstone-ban ugyanis alighanem az okozta az abroncshibákat, hogy a tavalyi szezonhoz képest több másodpercet gyorsultak itt az autók; az abroncsok jelenleg a brit pályán kapják a legnagyobb terhelést. 
“Ez nem olyasvalami, amit szimulációkkal ki lehet tapasztalni, ezért nem számoltunk ezzel a tényezővel, és engedélyeztük a csapatoknak, hogy a hátsó tengelyen felcseréljék a jobb és bal oldali abroncsokat. Ez ébreszthetett olyan erőket bennük, amik meggyengítették a szerkezetüket. A sérült abroncsokon olyan hasadásnyomokat is észleltünk, amelyek eredetét nem tudtuk beazonosítani, nem tudjuk, hogy a vetőkövek vagy más okozta-e.”
Németországban mindenesetre minden számítás szerint maximálisan biztonságos lett volna a 2013-as abroncs, ám pszichológiai okokból ez nem volt járható út. Ezért volt szükség a villámgyors módosításokra, és arra, hogy Törökországban lóhalálában legyártsák, majd a Nürburgringre szállítsák az új abroncsokat. A tűzoltás költségei jelentősek voltak. 
“Még nem számoltuk össze, de ez az akció szerintem legalább egymillió eurót (300 millió forint) emésztett fel. Nincs ezzel gond, a szükséges változtatásokat mindig meg kell tenni, ez része a munkánknak. Most viszont vissza kell térnünk a korábban problémamentes 2012-es szerkezethez, mert hátra van még Spa és Suzuka, mindkettő nagy terhelést ad az abroncsoknak”
“Az igazi problémát azonban az jelenti, hogy mozgó célpontra kell lőnünk. Fogalmunk sincs, mire készülnek a csapatok. Ez az igazi probléma: az elmúlt három évben csupán egyetlen egyszer (az emlékezetes mercedeses alkalommal) tesztelhettünk aktuális autóval.”
“Nem gondolom, hogy feltétlenül a FIA hibája volna a kialakult helyzet. Az első évben sokkal jobb volt a kapcsolatunk a csapatokkal, mostanra elpárolgott az együttműködési kedv. Nem hiszem, hogy ez csak minket érint, nagy a feszültség a csapatok között. Külön-külön mindegyikkel kiváló a kapcsolatunk, de hiányzik az egységes támogatás.” 


Ami a folytatást illeti, Paul Hembery szerint a Pirelli áll elébe a kihívásoknak, ám nem minden áron. 
“Változtatásokra lesz szükség, nem hozhatjuk még egyszer ilyen helyzetbe magunkat. Ha a sportág nem hajlandó megváltozni, kénytelenek lesznek új beszállítót keresni. A csapatok szerintem nincsenek tisztában azzal, mivel küzdünk, és mire van szükségünk. Régebben, az gumiháború idején a konkurens gyártók egy hét alatt több tesztet végezhettek, mint mi az elmúlt három évben összesen. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy még nincs igazán képünk a 2014-es autókról, pedig azok radikálisan újak lesznek, nem a mostaniak evolúciói. Ennek nem lehet vaktában nekimenni. Már tárgyalunk ezekről a dolgokról, remélhetőleg eredményesen.”

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.