F1: A McLaren-ifjonc a leggyorsabb a teszten

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.17. 19.30

A silverstone-i Forma-1-es teszt első napján hiányoztak a nagyobb nevek, többségében valóban az ifjoncok végezték a fejlesztési munkát és gyűjtötték a tapasztalatokat. A leggyorsabb a mclarenes Kevin Magnussen volt.

Ma délelőtt helyi idő szerint 9-kor megkezdődött az idei – egyben utolsó – Forma-1-es ifjoncteszt Silverstone-ban.
Az első napról hiányoztak a nagy nevek, állandó versenyzőt csak a Force India és a Marussia küldött pályára, többségben voltak a tesztpilóták, fiatal reménységek.
A dán Kevin Magnussen elsőséggel örvendeztette meg a mostanában nem épp az élen szereplő McLarent, a tesztelő nemcsak a leggyorsabb, de egyben a legszorgalmasabb is volt a maga 100 körével.
Mögötte Paul di Resta zárt, aki egy másik brit tehetséggel, James Caladóval osztozott a Force Indián. A GP2-es versenyző most először vett részt teljes értékű F1-es teszten, ehhez képes a 4. ideje kimondottan szép.
“Hihetetlen élmény volt, nem is igazán tudom szavakba foglalni! Néhány bemelegítő kör, a fékek és a tapadás megszokása után már egész jó visszajelzéseket tudtam adni és egész elfogadható időket hoztam, ahhoz képest, hogy először vezettem. Nem rossz gyorsnak lenni, de sosem lehet tudni, mit csinálnak a többiek, milyen gumikkal mennek, és ilyesmik” – nyilatkozta.
A két Force Indiá-s közé a Red Bull következő F1-es jelöltje, Antonio Felix da Costa fért be ? mivel Mark Webber csütörtöki programját törölték, Daniel Ricciardo fél napját pedig csütörtökre tolták át, a portugál ifjonc egész nap vezethetett, 82 kört ment. 
A Williamsnél a spanyol Daniel Juncadella töltött el egy egész napot, és bár délelőtt időt veszített az autó szerelése miatt, végül egy teljes versenytávot ment. 
A Toro Rosso a tavalyi abu-dzabi teszt után visszatérő venezuelai Johnny Ceccottót, a Sauber a hivatalos tartalékosát, a holland Robin Frijnst dolgoztatta. 
A Lotusnál a fejlesztő, a négyszeres bajnok Alain Prost fia, Nicolas vezetett, aki pénteken is visszaül még, ugyanis a csapat úgy döntött, hogy Kimi Räikkönent felesleges lenne a pályára küldeni.
A Ferrari Davide Rigont, a Caterham az amerikai Alexander Rossit tesztelte. A Marussiába  – első ciprusiként – Tio Ellinas ülhetett be, a fiatal így, elsőre is gyorsabb volt a kiscsapat hivatalos versenyzőjénél, Max Chiltonnál, ami nem vet túl jó fényt az angolra, igaz a délután folyamán gondjai akadtak az autó központi elektronikai vezérlőrendszerével.

 Teszt, Silverstone, 2013.07.17.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  Kevin Magnussen  McLaren  1:33,602
 2.  Paul di Resta  Force India  1:33,774
 3.  Antonio Felix da Costa  Red Bull  1:33,821
 4.  James Calado  Force India  1:33,986
 5.  Daniel Juncadella  Williams  1:34,098
 6.  Johnny Ceccotto  Toro Rosso  1:34,193
 7.  Robin Frijns  Sauber  1:34,236
 8.  Nicolas Prost  Lotus F1  1:34,810
 9.  Davide Rigon  Ferrari  1:34,874
 10.  Alexander Rossi  Caterham F1  1:35,651
 11.  Tio Ellinas  Marussia F1  1:36,676
 12.  Max Chilton  Marussia F1  1:38,347

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.