F1: A McLaren-ifjonc a leggyorsabb a teszten

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.17. 19.30

A silverstone-i Forma-1-es teszt első napján hiányoztak a nagyobb nevek, többségében valóban az ifjoncok végezték a fejlesztési munkát és gyűjtötték a tapasztalatokat. A leggyorsabb a mclarenes Kevin Magnussen volt.

Ma délelőtt helyi idő szerint 9-kor megkezdődött az idei – egyben utolsó – Forma-1-es ifjoncteszt Silverstone-ban.
Az első napról hiányoztak a nagy nevek, állandó versenyzőt csak a Force India és a Marussia küldött pályára, többségben voltak a tesztpilóták, fiatal reménységek.
A dán Kevin Magnussen elsőséggel örvendeztette meg a mostanában nem épp az élen szereplő McLarent, a tesztelő nemcsak a leggyorsabb, de egyben a legszorgalmasabb is volt a maga 100 körével.
Mögötte Paul di Resta zárt, aki egy másik brit tehetséggel, James Caladóval osztozott a Force Indián. A GP2-es versenyző most először vett részt teljes értékű F1-es teszten, ehhez képes a 4. ideje kimondottan szép.
“Hihetetlen élmény volt, nem is igazán tudom szavakba foglalni! Néhány bemelegítő kör, a fékek és a tapadás megszokása után már egész jó visszajelzéseket tudtam adni és egész elfogadható időket hoztam, ahhoz képest, hogy először vezettem. Nem rossz gyorsnak lenni, de sosem lehet tudni, mit csinálnak a többiek, milyen gumikkal mennek, és ilyesmik” – nyilatkozta.
A két Force Indiá-s közé a Red Bull következő F1-es jelöltje, Antonio Felix da Costa fért be ? mivel Mark Webber csütörtöki programját törölték, Daniel Ricciardo fél napját pedig csütörtökre tolták át, a portugál ifjonc egész nap vezethetett, 82 kört ment. 
A Williamsnél a spanyol Daniel Juncadella töltött el egy egész napot, és bár délelőtt időt veszített az autó szerelése miatt, végül egy teljes versenytávot ment. 
A Toro Rosso a tavalyi abu-dzabi teszt után visszatérő venezuelai Johnny Ceccottót, a Sauber a hivatalos tartalékosát, a holland Robin Frijnst dolgoztatta. 
A Lotusnál a fejlesztő, a négyszeres bajnok Alain Prost fia, Nicolas vezetett, aki pénteken is visszaül még, ugyanis a csapat úgy döntött, hogy Kimi Räikkönent felesleges lenne a pályára küldeni.
A Ferrari Davide Rigont, a Caterham az amerikai Alexander Rossit tesztelte. A Marussiába  – első ciprusiként – Tio Ellinas ülhetett be, a fiatal így, elsőre is gyorsabb volt a kiscsapat hivatalos versenyzőjénél, Max Chiltonnál, ami nem vet túl jó fényt az angolra, igaz a délután folyamán gondjai akadtak az autó központi elektronikai vezérlőrendszerével.

 Teszt, Silverstone, 2013.07.17.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  Kevin Magnussen  McLaren  1:33,602
 2.  Paul di Resta  Force India  1:33,774
 3.  Antonio Felix da Costa  Red Bull  1:33,821
 4.  James Calado  Force India  1:33,986
 5.  Daniel Juncadella  Williams  1:34,098
 6.  Johnny Ceccotto  Toro Rosso  1:34,193
 7.  Robin Frijns  Sauber  1:34,236
 8.  Nicolas Prost  Lotus F1  1:34,810
 9.  Davide Rigon  Ferrari  1:34,874
 10.  Alexander Rossi  Caterham F1  1:35,651
 11.  Tio Ellinas  Marussia F1  1:36,676
 12.  Max Chilton  Marussia F1  1:38,347

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.