F1: Ferrari-motort kap a sereghajtó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 10.05

A Marussia ma hivatalosan is bejelentette, amit régóta sejteni lehetett: 2014-től a Ferraritól veszik majd az új turbómotorokat. A technikai főnök lelép a csapattól.

A Cosworth 2010-ben még négy csapatnak szállított Forma-1-es motorokat, a három új belépő és a Williams is a partnerük volt, azonban tavalyra már csak a Marussia és a HRT maradt, a spanyol kiscsapat összeomlása után pedig mindössze egy klienssel rendelkeznek, nem is fejlesztenek új szabvány szerinti 1,6 literes V6-os turbómotort 2014-re.
Jó ideje egyértelmű volt, hogy a Marussiának új szállító után kell néznie, vagy a Mercedestől vagy a Ferraritól kell beszerezni az új erőforrást. A maranellóiak pilótaprogramjához tartozó Juels Bianchi év eleji szerződtetése tulajdonképpen el is döntötte a kérdést, máról azonban hivatalos is: 2014-től a Ferrari motorjaival megy a piros-fekete járgány.
A kiscsapat a teljes Ferrari-hajtásláncot megkapja majd, a belsőégésű motor mellett az energiavisszanyerő-rendszert (ERS) és a sebességváltót is a maranellóiaktól szerzik be. 
“A Marussia-csapat örömmel jelenti be, hogy együttműködésre lépett a Ferrarival. Ez nem csak azt jelenti, hogy a Forma-1 történetének legeredményesebb gyártójától kapjuk támogatást, de azt is bizonyítja – ha volt még kétség -, hogy elkötelezettek vagyunk a sportág és a hosszú távú fejlődési terveink mellett” – mondta a csapat vezérigazgatója, Andy Webb.
“Ugyanakkor szeretnénk köszönetet mondani a Cosworth-nek, akik a kezdetektől velünk voltak. A csapat történetének nagyon fontos fejezetét írtuk közösen, fontos szerepük volt a fejlődésünkben. Az idény hátralévő részében is keményen dolgozunk majd, hogy a Cosworth távozása előtt még elérjük a kitűzött közös célokat” – tette hozzá.
A Marussia ugyanakkor azt is bejelentette ma, hogy a csapatot elhagyja a technikai főnök, a két évvel ezelőtt csatlakozott Pat Symonds. Az egykori Renault-szakember 2011-ig a 2008-as szingapúri baleset miatti eltiltását töltötte, majd a kiscsapat műszaki tanácsadójaként tért vissza az F1-be, és segített versenyképesebbé tenni az alakulatot. Most “azonnali hatállyal” távozik, és “új kihívásokat” keres.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.