F1: Ferrari-motort kap a sereghajtó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 10.05

A Marussia ma hivatalosan is bejelentette, amit régóta sejteni lehetett: 2014-től a Ferraritól veszik majd az új turbómotorokat. A technikai főnök lelép a csapattól.

A Cosworth 2010-ben még négy csapatnak szállított Forma-1-es motorokat, a három új belépő és a Williams is a partnerük volt, azonban tavalyra már csak a Marussia és a HRT maradt, a spanyol kiscsapat összeomlása után pedig mindössze egy klienssel rendelkeznek, nem is fejlesztenek új szabvány szerinti 1,6 literes V6-os turbómotort 2014-re.
Jó ideje egyértelmű volt, hogy a Marussiának új szállító után kell néznie, vagy a Mercedestől vagy a Ferraritól kell beszerezni az új erőforrást. A maranellóiak pilótaprogramjához tartozó Juels Bianchi év eleji szerződtetése tulajdonképpen el is döntötte a kérdést, máról azonban hivatalos is: 2014-től a Ferrari motorjaival megy a piros-fekete járgány.
A kiscsapat a teljes Ferrari-hajtásláncot megkapja majd, a belsőégésű motor mellett az energiavisszanyerő-rendszert (ERS) és a sebességváltót is a maranellóiaktól szerzik be. 
“A Marussia-csapat örömmel jelenti be, hogy együttműködésre lépett a Ferrarival. Ez nem csak azt jelenti, hogy a Forma-1 történetének legeredményesebb gyártójától kapjuk támogatást, de azt is bizonyítja – ha volt még kétség -, hogy elkötelezettek vagyunk a sportág és a hosszú távú fejlődési terveink mellett” – mondta a csapat vezérigazgatója, Andy Webb.
“Ugyanakkor szeretnénk köszönetet mondani a Cosworth-nek, akik a kezdetektől velünk voltak. A csapat történetének nagyon fontos fejezetét írtuk közösen, fontos szerepük volt a fejlődésünkben. Az idény hátralévő részében is keményen dolgozunk majd, hogy a Cosworth távozása előtt még elérjük a kitűzött közös célokat” – tette hozzá.
A Marussia ugyanakkor azt is bejelentette ma, hogy a csapatot elhagyja a technikai főnök, a két évvel ezelőtt csatlakozott Pat Symonds. Az egykori Renault-szakember 2011-ig a 2008-as szingapúri baleset miatti eltiltását töltötte, majd a kiscsapat műszaki tanácsadójaként tért vissza az F1-be, és segített versenyképesebbé tenni az alakulatot. Most “azonnali hatállyal” távozik, és “új kihívásokat” keres.

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.