F1: Alonso tényleg fél másodpercet ér?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 16.30

A Marussia távozó technikai főnöke, Fernando Alonso korábbi munkatársa megerősítette a spanyol évekkel ezelőtti kijelentését, miszerint jó fél másodpercet képes adni körönként az autó tempójához.

Ma jelentették be, hogy az eddig a Marussiánál de facto technikai igazgatóként dolgozó Pat Symonds a Williamshez igazol.
Napjainkban ez nem túl nagy előrelépés, mindkét csapat a mezőny végében, nulla ponttal áll, de a szakember korábban sokkal komolyabb sikerek részese is volt, hiszen a a 2000-es évek nagy részében a Renault technikai főnökeként dolgozott, akkor is, amikor Fernando Alonsóval bajnoki címekig jutottak.
Erre visszautalva beszélt még az átigazolás előtt, a Marussia vezetőjeként arról, hogy akár a sereghajtó fekete-piros autóból is többet hozhatna ki egy Sebastian Vettel vagy Fernando Alonso.
“Természetesen közelebb lehetnénk (velük a középmezőnyhöz)” – hasonlította össze az említett sztárokat a jelenleg alkalmazott, amúgy tehetséges Jules Bianchival és a fizetős Max Chiltonnal. 
“A Renault-nál nagyon is sokat beszéltünk arról, hogy Fernando mennyit tesz hozzá a köridőhöz, hiszen nem volt olcsó pilóta. Azonban tényleg úgy láttuk, hogy legalább fél másodpercet ad egy átlagos versenyzőhöz képest. A mostani pilótáinkhoz képest talán még több is lenne, hiszen ők tapasztalatlanok. De a kezünk meg van kötve, olyan versenyzőkre van szükség, akik pénzt is tudnak hozni” – magyarázta.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.