F1: A Honda nem épít tesztautót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 15.40

A Forma-1-be 2015-ben motorszállítóként visszatérő Honda kategorikusan cáfolta, hogy 2014-ben saját építésű tesztautóval vizsgálná az új motorjait.

A Honda és a McLaren májusban jelentette be közösen, hogy a japán cég hat év szünet után, 2015-ben visszatér a Forma-1-be, ezúttal tisztán motorszállítóként.
A sportágban jövőre vezetik be az új, 1,6 literes, turbós V6-osokat, így a Honda egy év hátránnyal kezd, amit legfeljebb valódi pályás tesztekkel faraghatna le, erre azonban nem adnak lehetőséget a szabályok, a csapatok – általános, és nem gumiteszten – csak két évvel korábbi autókat küldhetnek pályára. 
Pár hete felmerült, hogy a Honda saját tesztautó építésével próbálja orvosolni ezt, még a főtervező személyére is volt jelölt, a Lotustól május elején távozott James Allisont hozták hírbe a projekttel. 
A McLaren akkor cáfolta a spekulációkat, azóta pedig maga a Honda is kizárta a lehetőséget:
“Nem építünk ilyen autót. Az első pályás tesztelésre csak az idény előtti téli időszakban kerül sor 2015-ben. Hallottam ezeket a pletykákat, de nincs ilyen tervünk” – állította a svájci Speed Weeknek  az F1-es projekt főnöke, Arai Jaszuhisza, hozzátéve, hogy a tocsigi központban lévő fékpadok nagyon is megfelelnek addig.

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.