20 évet lép vissza a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.16. 14.45

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn szerint a 2014-es új motorok a két évtizeddel ezelőtti megbízhatósági szintre repítik majd vissza a Forma-1-et.

2014-ben a Forma-1-ben új motorok mutatkoznak be. Az új, 1,6 literes turbós erőforrások messze nem csak a hengerűrtartalomban és a turbó újbóli megjelenésében különböznek majd a mai – hosszú évek óta befagyasztott fejlesztésű, 2,4 literes V8-as – motoroktól, ugyanis a szabott fogyasztás, a sokkal hangsúlyosabban integrált energiavisszanyerő-rendszer, és az ahhoz kapcsolódó elektronika mind-mind kiismerésre váró újdonság lesz.
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn szerint a fenitek miatt sokkal több motorhiba várható a 2014-s szezontól. 
“A 20 évvel ezelőtti időkhöz térünk majd vissza” – mondta az Auto Motor und Sportnak. “A technológia nagyon bonyolult lesz, ezért sok hibára számítok. Új bizonytalansági tényező lép majd be, meglepetések lesznek. Nem is csak konkrétan a motorok sülnek majd be, hanem mindenféle elem” – mondta a Benettonnal, a Ferarival és a Brawn GP-vel is bajnokságokat nyerő veterán.
A jövő évben a pilóták egy szezon alatt legfeljebb 5 új erőforrást használhatnak szabadon majd a mostani nyolc helyett, ami a vadonatúj konstrukciók mellett valószínűleg számos nem tervezett csere miatti hátrasorolást, rajtbüntetést hoz majd.
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey a hétvégén a Crash.netnek arról beszélt, hogy kiemelt kihívást jelent majd a hűtés.
“Nos, a jövő évi változások különösen jelentősek lesznek a konstrukció tekintetében. Az új motorok komoly hűtést igényelnek majd, ugyanis jelenleg csak a belsőégésű motorról van szó, de jövőre ott lesz a turbó is. Na meg az elektronika, az ún. KERS is hűtést kíván. A hűtés tényleg nagy kihívás lesz, ezen kívül a sebességváltóra vonatkozó szabályok és az aerodinamika is változik, nagy feladat lesz” – magyarázta a korábban a Williamst és a McLarent is bajnoki címekhez segítő sztármérnök.  

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.