F1: A Red Bull is Pirelli-tesztet szeretne

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.14. 14.00

A Red Bull fontolgatja, hogy a Mercedeséhez hasonló gumitesztet tartson a Pirellivel. A szabályok most már engedik az ilyesmit.

Bár a Mercedes még megrovást kapott és eltiltották a jövő heti ifjonctesztről, amiért májusban Barcelonában titokban tesztelt a Pirellivel, az ügy és a silverstone-i gumiproblémák utóhatásaként mára változtak a feltételek.
A Pirelli szabadon használhat 2013-as autót is a tesztjeihez, a lehetőség adott a csapatonkénti 1000 km-es munkához, ha a tesztet szigorúan a Pirelli pénzeli, szervezi, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a riválisok pedig megfigyelőkkel vannak jelen.
A Red Bull élne is a lehetőséggel, árulta el a csapatfőnök, Christian Horner: “Meglátjuk, meg kell tárgyalnunk a dolgot a Pirellivel. Hogy igénylik-e? Ezt ők ítélik meg, ők tudják, hogy mit szeretnének kihozni a tesztből. De akármi is legyen, mindenképp átláthatóan kell csinálni. Mi nem akarunk sunnyogni, nem használunk jelöletlen sisakokat” – utalt arra, hogy a Mercedes pilótái, Lewis Hamilton és Nico Rosberg a szokásos színeik helyett egyszerű fekete bukósisakban vezettek a titkos teszten.
A Forma-1-es gumiszállító ezen a héten a franciaországi Paul Ricard pályán is a 2010-es Renault-val volt kénytelen tesztelni, így természetesen nyitott a dologra, de úgy látják, a csapatok többségét egy kicsit noszogatni kell.
“Az FIA a maga részéről megnyitotta a lehetőséget a tesztelésre, ami jó lépés. Most össze kell ülnünk az FIA-val, Jean Todttal és Charlie Whitinggal, hogy letisztázzuk, pontosan mit is szeretnénk” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Utána aztán beszélünk a csapatfőnökökkel, hogy lássák be, erre szükség van, meg kell csinálni. És ez nem is a Pirelliről szól, akárki szerepel az F1-ben, nem lehet meg teszt nélkül.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.