Egy F1-es Mercedes a világ legdrágább autója

19 millió fontot fizettek a veterán F1-es torpedóért

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.13. 09.00

Árverésen még soha nem adtak annyi pénzt autóért: a legendás Juan Manuel Fangio 1954-es versenyautója 6,5 milliárd forintot hozott a Bonhams aukcióján, amely összbevételét tekintve is rekordot döntött.

A hétvégi Goodwoodi Sebesség Fesztivál egyik sarkalatos eseménye volt a Bonhams kereskedőház hagyományos árverése, ahol az esemény témájához illően veterán autócsodákat bocsátottak áruba. 

Az első számú kikiáltási tárgy egy 1954-es Mercedes-Benz W196R volt. Ha ez így nem sokat mond: egy korabeli versenyautóról, pontosabban Forma-1-es versenyautóról van szó, méghozzá arról a példányról, amivel annak idején Juan Manuel Fangio öt világbajnoki címéből a másodikat elérte. 
A szakértők sokat vártak az autótól, amely eredeti, nem restaurált állapotában került kalapács alá, ám ilyen fergeteges sikerre ők sem számítottak: az autó 19 601 500 angol fontért, azaz 6,6 milliárd forintért kelt el! 
Ennél többet még soha nem fizettek árverésen autóért. Nem véletlenül. Ahogy Robert Brooks, a Bonhams elnöke mondta, aki személyesen vezette az árverést: “A W196 a huszadik század egyik legnagyobb jelentőségű autója, és minden idő legfontosabb F1-versenyautója, amelyet valaha árverésre bocsátottak.”
Az árverést megelőzően szakértők durván tízmillió angol fontra, azaz 3,65 milliárd forintra saccolták az autó értékét. 
A Bonhams tegnapi árverésén további rekordok is megdőltek: korábban egyetlen aukción nem adtak még ennyit Maseratiért (1955-ös 300S Sports-Racing Spider, 4 033 500 angol fontért, azaz 1,36 milliárd forintért). Az árverés összbevétele szintén rekord, noha csak európai: a több mint ezer résztvevő előtt lezajlott eseményen összesen 36 072 464 fontot, azaz 12,16 milliárd forintot hagytak ott a harminckét országot képviselő vevők 
Fangio Mercedese előtt egy Ferrari tartotta a rekordot. Ez is versenyautó volt: az 1957-es Testarossa 250-est 2011-ben 16,4 millió dollárnál (akkori árfolyamon 3,1 milliárd Ft) ütötték le. Megdöbbentő értékét az adta, hogy ez volt a legelső legyártott TR 250-es.
Árverésen kívül egyébként már fizettek többet autóért: egy 1962-es Ferrari 250 GTO (szintén versenyautó) tavaly nyáron 35 millió dollárért (8,6 milliárd forint) cserélt gazdát egy privát adásvétel keretében
Az alábbi felvétel nem a Mercedesről, hanem Fangióról szól, amint egy Maserati 250F-et tesztel Modenában, az ötvenes években.

Szerző:

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.