A hétvégi Goodwoodi Sebesség Fesztivál egyik sarkalatos eseménye volt a Bonhams kereskedőház hagyományos árverése, ahol az esemény témájához illően veterán autócsodákat bocsátottak áruba. 

Az első számú kikiáltási tárgy egy 1954-es Mercedes-Benz W196R volt. Ha ez így nem sokat mond: egy korabeli versenyautóról, pontosabban Forma-1-es versenyautóról van szó, méghozzá arról a példányról, amivel annak idején Juan Manuel Fangio öt világbajnoki címéből a másodikat elérte. 
A szakértők sokat vártak az autótól, amely eredeti, nem restaurált állapotában került kalapács alá, ám ilyen fergeteges sikerre ők sem számítottak: az autó 19 601 500 angol fontért, azaz 6,6 milliárd forintért kelt el! 
Ennél többet még soha nem fizettek árverésen autóért. Nem véletlenül. Ahogy Robert Brooks, a Bonhams elnöke mondta, aki személyesen vezette az árverést: “A W196 a huszadik század egyik legnagyobb jelentőségű autója, és minden idő legfontosabb F1-versenyautója, amelyet valaha árverésre bocsátottak.”
Az árverést megelőzően szakértők durván tízmillió angol fontra, azaz 3,65 milliárd forintra saccolták az autó értékét. 
A Bonhams tegnapi árverésén további rekordok is megdőltek: korábban egyetlen aukción nem adtak még ennyit Maseratiért (1955-ös 300S Sports-Racing Spider, 4 033 500 angol fontért, azaz 1,36 milliárd forintért). Az árverés összbevétele szintén rekord, noha csak európai: a több mint ezer résztvevő előtt lezajlott eseményen összesen 36 072 464 fontot, azaz 12,16 milliárd forintot hagytak ott a harminckét országot képviselő vevők 
Fangio Mercedese előtt egy Ferrari tartotta a rekordot. Ez is versenyautó volt: az 1957-es Testarossa 250-est 2011-ben 16,4 millió dollárnál (akkori árfolyamon 3,1 milliárd Ft) ütötték le. Megdöbbentő értékét az adta, hogy ez volt a legelső legyártott TR 250-es.
Árverésen kívül egyébként már fizettek többet autóért: egy 1962-es Ferrari 250 GTO (szintén versenyautó) tavaly nyáron 35 millió dollárért (8,6 milliárd forint) cserélt gazdát egy privát adásvétel keretében
Az alábbi felvétel nem a Mercedesről, hanem Fangióról szól, amint egy Maserati 250F-et tesztel Modenában, az ötvenes években.

Szerző: