Egy F1-es Mercedes a világ legdrágább autója

19 millió fontot fizettek a veterán F1-es torpedóért

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.13. 09.00

Árverésen még soha nem adtak annyi pénzt autóért: a legendás Juan Manuel Fangio 1954-es versenyautója 6,5 milliárd forintot hozott a Bonhams aukcióján, amely összbevételét tekintve is rekordot döntött.

A hétvégi Goodwoodi Sebesség Fesztivál egyik sarkalatos eseménye volt a Bonhams kereskedőház hagyományos árverése, ahol az esemény témájához illően veterán autócsodákat bocsátottak áruba. 

Az első számú kikiáltási tárgy egy 1954-es Mercedes-Benz W196R volt. Ha ez így nem sokat mond: egy korabeli versenyautóról, pontosabban Forma-1-es versenyautóról van szó, méghozzá arról a példányról, amivel annak idején Juan Manuel Fangio öt világbajnoki címéből a másodikat elérte. 
A szakértők sokat vártak az autótól, amely eredeti, nem restaurált állapotában került kalapács alá, ám ilyen fergeteges sikerre ők sem számítottak: az autó 19 601 500 angol fontért, azaz 6,6 milliárd forintért kelt el! 
Ennél többet még soha nem fizettek árverésen autóért. Nem véletlenül. Ahogy Robert Brooks, a Bonhams elnöke mondta, aki személyesen vezette az árverést: “A W196 a huszadik század egyik legnagyobb jelentőségű autója, és minden idő legfontosabb F1-versenyautója, amelyet valaha árverésre bocsátottak.”
Az árverést megelőzően szakértők durván tízmillió angol fontra, azaz 3,65 milliárd forintra saccolták az autó értékét. 
A Bonhams tegnapi árverésén további rekordok is megdőltek: korábban egyetlen aukción nem adtak még ennyit Maseratiért (1955-ös 300S Sports-Racing Spider, 4 033 500 angol fontért, azaz 1,36 milliárd forintért). Az árverés összbevétele szintén rekord, noha csak európai: a több mint ezer résztvevő előtt lezajlott eseményen összesen 36 072 464 fontot, azaz 12,16 milliárd forintot hagytak ott a harminckét országot képviselő vevők 
Fangio Mercedese előtt egy Ferrari tartotta a rekordot. Ez is versenyautó volt: az 1957-es Testarossa 250-est 2011-ben 16,4 millió dollárnál (akkori árfolyamon 3,1 milliárd Ft) ütötték le. Megdöbbentő értékét az adta, hogy ez volt a legelső legyártott TR 250-es.
Árverésen kívül egyébként már fizettek többet autóért: egy 1962-es Ferrari 250 GTO (szintén versenyautó) tavaly nyáron 35 millió dollárért (8,6 milliárd forint) cserélt gazdát egy privát adásvétel keretében
Az alábbi felvétel nem a Mercedesről, hanem Fangióról szól, amint egy Maserati 250F-et tesztel Modenában, az ötvenes években.

Szerző:

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.