F1: 2020-ig maradhat Brazília

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.11. 16.30

Az interlagosi pályán megkezdték a Bernie Ecclestone által követelt felújítások előkészítését, igyekeznek bebiztosítani a jövőt. Spanyol Nagydíj egyelőre a levegőben lóg.

Bernie Ecclestone évek óta panaszolja, hogy a Brazil Nagydíjnak otthont adó interlagosi pálya elavultsága miatt az F1 szégyene, idén év elején pedig egészen bekeményített, azt mondta, felújítás híján elveszi a futamot.
Az F1 ura később kijelentette, hogy a helyszín sorsa biztos, garanciát kapott Sao Paulo polgármesterétől, a friss hírek szerint pedig meg is kezdődött a modernizálás előkészítése. Az  O Estado de S.Paulo lap szerint a város kiírta az új, háromemeletes központi épületre, valamint a nyomvonal módosítására vonatkozó pályázatokat, a felújítás 2015-re kész lehet. Ha megkezdődik a munka, a helyszín 2020-ig kaphat új szerződést.
Ecclestone egyébként nem csak Interlagost fenyegette meg, az elmúlt években számos alkalommal elmondta, hogy az F1-gyel járó presztízsért állami milliókat költeni hajlandó országok nagy potenciált rejtő piacai kedvéért klasszikus európai futamokat is ejteni fog.
Az egyik jelölt az Olasz Nagydíj lehetett volna, ugyanis Monzában az elmúlt egy évben korrupcióra derült fény, a vezetők, szervezők egy részét lefogták, a verseny sorsa nem állt túl biztos lábakon. A pálya egyik főnöke, Federico Bendinelli azonban pár napja azt mondta, nincs mitől félni.
“30 éve ismerem már Bernie-t, néha ütőseket nyilatkozik, tőle mindig lehet ilyesmire számítani. De azt is tudom, hogy mindig tartja magát a szerződésekhez, a miénk pedig 2016-ig érvényes. Az azon túli jövő miatt sem aggódom, ugyanis már az újabb szerződésről tárgyalunk.”
Míg Olaszország a Ferrari schumacheri aranykorának vége óta csak egy versenyt rendez, Spanyolországban Fernando Alonso befutása miatt 2008-tól tavalyig két futamot is tartottak. 
A kimondottan népszerűtlen valenciai Európa Nagydíj azonban pénzügyi nehézségek miatt kidőlt, pontosabban az eredeti terv szerint 2014-től éves váltásra állt volna át Barcelonával a Spanyol Nagydíj rendezésében. A korábban szintén anyagi gondokkal küszködő Barcelonában azonban meggondolták magukat, nem adják a futamot, már a jövő évre is árulják a jegyeket.
A jövő évi Spanyol Nagydíj helyszínét illetően még maga Ecclestone is bizonytalan: “Még nem tudom, hol lesz. Meglátjuk, mi lesz” – mondta múlt pénteken a spanyol AS-nek.

Kommentek

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.