F1: Szívás lesz az új gumi?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 16.40

Míg a korábban a változtatást ellenző Lotusnak a Német Nagydíjon bevezetett új abroncsok is feküdtek, a szintén vétózó Force Indiánál beigazolódni látszanak a félelmeik.

A Brit Nagydíj gumiblamája után a Pirelli a Német Nagydíjra a korábban Kanadában tesztelt kevláröves abroncsait vitte el, amelyek bírták is a versenyt.
A gumigyártó a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közeblépése miatt változtathatott, előtte ugyanis a Ferrari, a Lotus és a Force India is ellenezte az új gumik bevezetését, a vétóra lehetőséget adtak a szabályok.
A fenti csapatok korábban azzal érveltek, hogy a gumik mindenki számára ugyanolyanok, így nem lenne fair menet közben változtatni azok kedvéért, akik az abroncsok kezelése szempontjából rosszabb autót terveztek 2013-ra.
A Nürburgringen a Lotusnak végül semmilyen problémája nem volt a gumikkal , Kimi Räikkönen hajszál híján nyert, Romain Grosjean pedig a 3. lett.
“Nagyszerű futam volt, a gumik nem viselkedtek másképp, mint az idény első felében. Persze a gumik radikálisan változnának, az rosszat tenne a sport megítélésének. De most már legalább senki nem mondhatja, hogy nem biztonságosak az abroncsok” – üdvözölte a Németországban látott változtatást a Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez.
A Pirelli a nürburgringi vészmegoldás után a Magyar Nagydíjtól régi-új hibrid gumikra áll át, visszatér a 2012-es – szintén kevláröves – szerkezet, de maradnak a 2013-as, lágyabb keverékek. A Német Nagydíj alapján a Force Indiánál a félelmek látszanak beigazolódni.
“Ha visszatérünk a régi struktúrához, azzal oda az idei gumik használatán alapuló összes előnyünk. Kimondottan a 2013-as gumikhoz terveztük az autót” – panaszolta a silverstone-i csapat sportigazgatója, Otmar Szafnauer az Auto Motor und Sportnak. “Attól tartok, hogy az új gumik felborítanak majd mindent.”
A csapatvezető azt is elárulta, hogy idén ők voltak az úttörői az F1-ben amúgy rég alkalmazott gumicserélős trükknek, de mások hazardírozása miatt már ezzel sem élhetnek, hiszen a Pirelli jelentése után az FIA megtiltotta a jobb és bal oldali gumik felcserélését, emellett konkrét limiteket szabott a nyomás és a kerék dőlésszöge tekintetében. “Pedig mi sosem használtunk alacsony nyomást vagy túl nagy szöget” – mondta.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.