F1: Szívás lesz az új gumi?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.10. 16.40

Míg a korábban a változtatást ellenző Lotusnak a Német Nagydíjon bevezetett új abroncsok is feküdtek, a szintén vétózó Force Indiánál beigazolódni látszanak a félelmeik.

A Brit Nagydíj gumiblamája után a Pirelli a Német Nagydíjra a korábban Kanadában tesztelt kevláröves abroncsait vitte el, amelyek bírták is a versenyt.
A gumigyártó a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közeblépése miatt változtathatott, előtte ugyanis a Ferrari, a Lotus és a Force India is ellenezte az új gumik bevezetését, a vétóra lehetőséget adtak a szabályok.
A fenti csapatok korábban azzal érveltek, hogy a gumik mindenki számára ugyanolyanok, így nem lenne fair menet közben változtatni azok kedvéért, akik az abroncsok kezelése szempontjából rosszabb autót terveztek 2013-ra.
A Nürburgringen a Lotusnak végül semmilyen problémája nem volt a gumikkal , Kimi Räikkönen hajszál híján nyert, Romain Grosjean pedig a 3. lett.
“Nagyszerű futam volt, a gumik nem viselkedtek másképp, mint az idény első felében. Persze a gumik radikálisan változnának, az rosszat tenne a sport megítélésének. De most már legalább senki nem mondhatja, hogy nem biztonságosak az abroncsok” – üdvözölte a Németországban látott változtatást a Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez.
A Pirelli a nürburgringi vészmegoldás után a Magyar Nagydíjtól régi-új hibrid gumikra áll át, visszatér a 2012-es – szintén kevláröves – szerkezet, de maradnak a 2013-as, lágyabb keverékek. A Német Nagydíj alapján a Force Indiánál a félelmek látszanak beigazolódni.
“Ha visszatérünk a régi struktúrához, azzal oda az idei gumik használatán alapuló összes előnyünk. Kimondottan a 2013-as gumikhoz terveztük az autót” – panaszolta a silverstone-i csapat sportigazgatója, Otmar Szafnauer az Auto Motor und Sportnak. “Attól tartok, hogy az új gumik felborítanak majd mindent.”
A csapatvezető azt is elárulta, hogy idén ők voltak az úttörői az F1-ben amúgy rég alkalmazott gumicserélős trükknek, de mások hazardírozása miatt már ezzel sem élhetnek, hiszen a Pirelli jelentése után az FIA megtiltotta a jobb és bal oldali gumik felcserélését, emellett konkrét limiteket szabott a nyomás és a kerék dőlésszöge tekintetében. “Pedig mi sosem használtunk alacsony nyomást vagy túl nagy szöget” – mondta.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.