A Brit Nagydíj gumiproblémái után a Pirelli úgy döntött, a Magyar Nagydíjtól új, a 2012-es struktúra és a 2013-as keverékek hibrid abroncsaira áll át, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig a július 17-19-ei ifjoncteszt állandó versenyzőknek való megnyitásával kívánta segíteni az átállást.
A Ferrari sportigazgatója már a múlt hét közepén azt mondta, hogy az új körülmények mellett nem fiatalokat, hanem Fernando Alonsót és Felipe Massát fogják pályára küldeni, de a kétszeres bajnok spanyol pilóta ennek ellentmondóan nyilatkozott a Nürburgringen a német hétvége kezdetén:
“Én nem akarok menni. Nem valami biztonságos ugyanazon a pályán ugyanazokkal a gumikkal vezetni. Nincs sok kedvem hozzá. Persze ha a csapat ragaszkodik hozzá…”
A Ferrarinál rászóltak, esetleg csak leesett Alonsónak, hogy a jövő héten már más gumik lesznek, mindenesetre a hét elejére meggondolta magát:
“Amikor csütörtökön megérkeztünk a Nürburgringre, a silverstone-i teszt nem tűnt olyan fontosnak, mert az állandó versenyzők elvileg csak a gumikat tesztelhetik, de miután hallottam, hogy az FIA megerősítette, hogy az autó fejlesztéseit is tesztelhetjük, már sokkal ésszerűbbnek tűnik. Ha a csapat szól, kész vagyok menni.”
  
A fejlesztésekre szükség is van, hiszen a Ferrari egyelőre lépéshátrányban van a bajnokságban, Alonso esélyei lassan elúsznak, negyedik ferraris évében is bajnoki cím nélkül maradhat.
A BBC szakkommentátoraként dolgozó egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-versenyző, David Coulthard úgy véli, a sikertelenség Alonso ferraris jövőjét is alááshatja.
“Rég volt már, amikor Alonso utoljára bajnoki címet nyert, és nem azért, mert ne versenyezne világbajnoki szinten, ugyanis mindig úgy vezet. De ha ez így megy tovább, felmerül a kérdés, meddig maradhat a Ferrarinál. 32 éves lesz idén. Van még nagyjából öt éve a csúcskategóriában, de ha a Ferrari nem kapja össze magát hamarosan, akkor el kell gondolkoznia az ottani jövőjét.”
Alonsónak jelenleg 2016 végéig szól a szerződése az olasz csapattal.