F1: Alonso meggondolta magát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.09. 14.30

Fernando Alonso a múlt héten még azt mondta, nem akar a silverstone-i ifjoncteszten vezetni, de mostanra már szívesen menne.

A Brit Nagydíj gumiproblémái után a Pirelli úgy döntött, a Magyar Nagydíjtól új, a 2012-es struktúra és a 2013-as keverékek hibrid abroncsaira áll át, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig a július 17-19-ei ifjoncteszt állandó versenyzőknek való megnyitásával kívánta segíteni az átállást.
A Ferrari sportigazgatója már a múlt hét közepén azt mondta, hogy az új körülmények mellett nem fiatalokat, hanem Fernando Alonsót és Felipe Massát fogják pályára küldeni, de a kétszeres bajnok spanyol pilóta ennek ellentmondóan nyilatkozott a Nürburgringen a német hétvége kezdetén:
“Én nem akarok menni. Nem valami biztonságos ugyanazon a pályán ugyanazokkal a gumikkal vezetni. Nincs sok kedvem hozzá. Persze ha a csapat ragaszkodik hozzá…”
A Ferrarinál rászóltak, esetleg csak leesett Alonsónak, hogy a jövő héten már más gumik lesznek, mindenesetre a hét elejére meggondolta magát:
“Amikor csütörtökön megérkeztünk a Nürburgringre, a silverstone-i teszt nem tűnt olyan fontosnak, mert az állandó versenyzők elvileg csak a gumikat tesztelhetik, de miután hallottam, hogy az FIA megerősítette, hogy az autó fejlesztéseit is tesztelhetjük, már sokkal ésszerűbbnek tűnik. Ha a csapat szól, kész vagyok menni.”
  
A fejlesztésekre szükség is van, hiszen a Ferrari egyelőre lépéshátrányban van a bajnokságban, Alonso esélyei lassan elúsznak, negyedik ferraris évében is bajnoki cím nélkül maradhat.
A BBC szakkommentátoraként dolgozó egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-versenyző, David Coulthard úgy véli, a sikertelenség Alonso ferraris jövőjét is alááshatja.
“Rég volt már, amikor Alonso utoljára bajnoki címet nyert, és nem azért, mert ne versenyezne világbajnoki szinten, ugyanis mindig úgy vezet. De ha ez így megy tovább, felmerül a kérdés, meddig maradhat a Ferrarinál. 32 éves lesz idén. Van még nagyjából öt éve a csúcskategóriában, de ha a Ferrari nem kapja össze magát hamarosan, akkor el kell gondolkoznia az ottani jövőjét.”
Alonsónak jelenleg 2016 végéig szól a szerződése az olasz csapattal.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.