F1: Alonso meggondolta magát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.09. 14.30

Fernando Alonso a múlt héten még azt mondta, nem akar a silverstone-i ifjoncteszten vezetni, de mostanra már szívesen menne.

A Brit Nagydíj gumiproblémái után a Pirelli úgy döntött, a Magyar Nagydíjtól új, a 2012-es struktúra és a 2013-as keverékek hibrid abroncsaira áll át, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig a július 17-19-ei ifjoncteszt állandó versenyzőknek való megnyitásával kívánta segíteni az átállást.
A Ferrari sportigazgatója már a múlt hét közepén azt mondta, hogy az új körülmények mellett nem fiatalokat, hanem Fernando Alonsót és Felipe Massát fogják pályára küldeni, de a kétszeres bajnok spanyol pilóta ennek ellentmondóan nyilatkozott a Nürburgringen a német hétvége kezdetén:
“Én nem akarok menni. Nem valami biztonságos ugyanazon a pályán ugyanazokkal a gumikkal vezetni. Nincs sok kedvem hozzá. Persze ha a csapat ragaszkodik hozzá…”
A Ferrarinál rászóltak, esetleg csak leesett Alonsónak, hogy a jövő héten már más gumik lesznek, mindenesetre a hét elejére meggondolta magát:
“Amikor csütörtökön megérkeztünk a Nürburgringre, a silverstone-i teszt nem tűnt olyan fontosnak, mert az állandó versenyzők elvileg csak a gumikat tesztelhetik, de miután hallottam, hogy az FIA megerősítette, hogy az autó fejlesztéseit is tesztelhetjük, már sokkal ésszerűbbnek tűnik. Ha a csapat szól, kész vagyok menni.”
  
A fejlesztésekre szükség is van, hiszen a Ferrari egyelőre lépéshátrányban van a bajnokságban, Alonso esélyei lassan elúsznak, negyedik ferraris évében is bajnoki cím nélkül maradhat.
A BBC szakkommentátoraként dolgozó egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-versenyző, David Coulthard úgy véli, a sikertelenség Alonso ferraris jövőjét is alááshatja.
“Rég volt már, amikor Alonso utoljára bajnoki címet nyert, és nem azért, mert ne versenyezne világbajnoki szinten, ugyanis mindig úgy vezet. De ha ez így megy tovább, felmerül a kérdés, meddig maradhat a Ferrarinál. 32 éves lesz idén. Van még nagyjából öt éve a csúcskategóriában, de ha a Ferrari nem kapja össze magát hamarosan, akkor el kell gondolkoznia az ottani jövőjét.”
Alonsónak jelenleg 2016 végéig szól a szerződése az olasz csapattal.

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.