F1: A Pirelli beleszólna a szabályokba

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.09. 13.30

A Pirelli az idei problémák után szeretné, ha nagyobb befolyása lehetne az F1 bizonyos szabályaira, például eltöröltetné a csapatok vétójogát.

A Forma-1 gumiszállítója megkönnyebbülten értékelte a múlt hétvégi Német Nagydíjat, amelyen az alig három nap alatt legyártott új abroncsokkal már nem jelentkeztek a korábban látott gondok. 
“Hatalmas volt a médiaérdeklődés a hétvégén, nagyon örülünk, hogy hibátlan, és a tetejébe nagyon izgalmas versenyt sikerült hozni” – mondta a cég motorsportfőnöke, Paul Hembery, akinek határozott elképzelései vannak a hosszabb távú jövőt illetően.
A Pirelli a jövő heti silverstone-i ifjonctesztre az FIA jóváhagyásával új gumikat ad majd a csapatoknak tesztelésre. Az olasz gyártó az idei keverékeket a 2012-ben használt konstrukcióra viszi fel, ezekkel ismerkednek majd a csapatok, mielőtt a Magyar Nagydíjon élesben is bevetik őket. Pilótánként három szett kemény, két szett közepes és egy-egy szett prototípus kemény keveréket osztanak ki.  
A Brit Nagydíj blamája után az FIA közbelépett, és a csapatok vétójogának felülírásával engedélyezte a gumik megváltoztatását, Hembery szerint ezt, és a szabadabb tesztelést is szabályba kellene foglalni.
“A döntéshozatali mechanizmusnak változnia kell. Nagyon sok mindenen változtatni kellene, például a tesztelésen is.”
“Rosszul hangzik, de az elmúlt három év legjobb gumitesztje a Mercedesszel közös barcelonai volt. Ott megvoltak az autók, a profi pilóták, pontosan azt kaptuk, amit szerettünk volna.” – utalt a végül mindkét fél számára megrovással, a Mercedesnek pedig az ifjonctesztről való kizárással végződött májusi alkalomra. 
Hembery szerint elképzelhetetlen, hogy a csapatok valaha is egyezségre jussanak olyan kulcskérdésben, mint a gumik év közbeni megváltoztatása.
“A csapatok túl paranoiásak, mert nagyon kiélezett a verseny. De egy ponttól már hagyni kell, hogy normálisan végezhessük a munkánkat. Idén az egyik fontos tényező, hogy egyszerűen mellényúlunk. Senki nem hív fel minket azzal, hogy találtunk egy másodpercet, csak a versenyhétvégén derül ki, mi a helyzet, ez pedig nem jó így.”
“A legtöbb versenyszériában, amelyben eddig részt vettünk, a műszaki partnerrel folytatott konzultáció után lehet változtatni. Az F1 esetében az FIA. Az FIA-t és a Pirellit nem érdekli, ki győz. Csakis független felek képesek a módosításra, a csapatok soha sem fognak egyhangú döntést hozni.”
Bár a Pirelli láthatóan nagyon igyekszik simább jövőt előkészíteni, fonák helyzetben van, ugyanis az FIA még mindig nem hosszabbított szerződést a céggel.
“Egy kicsit furcsa a helyzet, nem tudjuk, hogy nekiálljunk-e milliókat költeni. De jóhiszeműen dolgozunk, most már komolyan neki kell állni a jövő évi felkészülésnek, ugyanis az autók drámaian megváltoznak, és ez a gumik szempontjából is óriási kihívás.”

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.