F1: A Pirelli beleszólna a szabályokba

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.09. 13.30

A Pirelli az idei problémák után szeretné, ha nagyobb befolyása lehetne az F1 bizonyos szabályaira, például eltöröltetné a csapatok vétójogát.

A Forma-1 gumiszállítója megkönnyebbülten értékelte a múlt hétvégi Német Nagydíjat, amelyen az alig három nap alatt legyártott új abroncsokkal már nem jelentkeztek a korábban látott gondok. 
“Hatalmas volt a médiaérdeklődés a hétvégén, nagyon örülünk, hogy hibátlan, és a tetejébe nagyon izgalmas versenyt sikerült hozni” – mondta a cég motorsportfőnöke, Paul Hembery, akinek határozott elképzelései vannak a hosszabb távú jövőt illetően.
A Pirelli a jövő heti silverstone-i ifjonctesztre az FIA jóváhagyásával új gumikat ad majd a csapatoknak tesztelésre. Az olasz gyártó az idei keverékeket a 2012-ben használt konstrukcióra viszi fel, ezekkel ismerkednek majd a csapatok, mielőtt a Magyar Nagydíjon élesben is bevetik őket. Pilótánként három szett kemény, két szett közepes és egy-egy szett prototípus kemény keveréket osztanak ki.  
A Brit Nagydíj blamája után az FIA közbelépett, és a csapatok vétójogának felülírásával engedélyezte a gumik megváltoztatását, Hembery szerint ezt, és a szabadabb tesztelést is szabályba kellene foglalni.
“A döntéshozatali mechanizmusnak változnia kell. Nagyon sok mindenen változtatni kellene, például a tesztelésen is.”
“Rosszul hangzik, de az elmúlt három év legjobb gumitesztje a Mercedesszel közös barcelonai volt. Ott megvoltak az autók, a profi pilóták, pontosan azt kaptuk, amit szerettünk volna.” – utalt a végül mindkét fél számára megrovással, a Mercedesnek pedig az ifjonctesztről való kizárással végződött májusi alkalomra. 
Hembery szerint elképzelhetetlen, hogy a csapatok valaha is egyezségre jussanak olyan kulcskérdésben, mint a gumik év közbeni megváltoztatása.
“A csapatok túl paranoiásak, mert nagyon kiélezett a verseny. De egy ponttól már hagyni kell, hogy normálisan végezhessük a munkánkat. Idén az egyik fontos tényező, hogy egyszerűen mellényúlunk. Senki nem hív fel minket azzal, hogy találtunk egy másodpercet, csak a versenyhétvégén derül ki, mi a helyzet, ez pedig nem jó így.”
“A legtöbb versenyszériában, amelyben eddig részt vettünk, a műszaki partnerrel folytatott konzultáció után lehet változtatni. Az F1 esetében az FIA. Az FIA-t és a Pirellit nem érdekli, ki győz. Csakis független felek képesek a módosításra, a csapatok soha sem fognak egyhangú döntést hozni.”
Bár a Pirelli láthatóan nagyon igyekszik simább jövőt előkészíteni, fonák helyzetben van, ugyanis az FIA még mindig nem hosszabbított szerződést a céggel.
“Egy kicsit furcsa a helyzet, nem tudjuk, hogy nekiálljunk-e milliókat költeni. De jóhiszeműen dolgozunk, most már komolyan neki kell állni a jövő évi felkészülésnek, ugyanis az autók drámaian megváltoznak, és ez a gumik szempontjából is óriási kihívás.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.