F1: A Pirelli beleszólna a szabályokba

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.09. 13.30

A Pirelli az idei problémák után szeretné, ha nagyobb befolyása lehetne az F1 bizonyos szabályaira, például eltöröltetné a csapatok vétójogát.

A Forma-1 gumiszállítója megkönnyebbülten értékelte a múlt hétvégi Német Nagydíjat, amelyen az alig három nap alatt legyártott új abroncsokkal már nem jelentkeztek a korábban látott gondok. 
“Hatalmas volt a médiaérdeklődés a hétvégén, nagyon örülünk, hogy hibátlan, és a tetejébe nagyon izgalmas versenyt sikerült hozni” – mondta a cég motorsportfőnöke, Paul Hembery, akinek határozott elképzelései vannak a hosszabb távú jövőt illetően.
A Pirelli a jövő heti silverstone-i ifjonctesztre az FIA jóváhagyásával új gumikat ad majd a csapatoknak tesztelésre. Az olasz gyártó az idei keverékeket a 2012-ben használt konstrukcióra viszi fel, ezekkel ismerkednek majd a csapatok, mielőtt a Magyar Nagydíjon élesben is bevetik őket. Pilótánként három szett kemény, két szett közepes és egy-egy szett prototípus kemény keveréket osztanak ki.  
A Brit Nagydíj blamája után az FIA közbelépett, és a csapatok vétójogának felülírásával engedélyezte a gumik megváltoztatását, Hembery szerint ezt, és a szabadabb tesztelést is szabályba kellene foglalni.
“A döntéshozatali mechanizmusnak változnia kell. Nagyon sok mindenen változtatni kellene, például a tesztelésen is.”
“Rosszul hangzik, de az elmúlt három év legjobb gumitesztje a Mercedesszel közös barcelonai volt. Ott megvoltak az autók, a profi pilóták, pontosan azt kaptuk, amit szerettünk volna.” – utalt a végül mindkét fél számára megrovással, a Mercedesnek pedig az ifjonctesztről való kizárással végződött májusi alkalomra. 
Hembery szerint elképzelhetetlen, hogy a csapatok valaha is egyezségre jussanak olyan kulcskérdésben, mint a gumik év közbeni megváltoztatása.
“A csapatok túl paranoiásak, mert nagyon kiélezett a verseny. De egy ponttól már hagyni kell, hogy normálisan végezhessük a munkánkat. Idén az egyik fontos tényező, hogy egyszerűen mellényúlunk. Senki nem hív fel minket azzal, hogy találtunk egy másodpercet, csak a versenyhétvégén derül ki, mi a helyzet, ez pedig nem jó így.”
“A legtöbb versenyszériában, amelyben eddig részt vettünk, a műszaki partnerrel folytatott konzultáció után lehet változtatni. Az F1 esetében az FIA. Az FIA-t és a Pirellit nem érdekli, ki győz. Csakis független felek képesek a módosításra, a csapatok soha sem fognak egyhangú döntést hozni.”
Bár a Pirelli láthatóan nagyon igyekszik simább jövőt előkészíteni, fonák helyzetben van, ugyanis az FIA még mindig nem hosszabbított szerződést a céggel.
“Egy kicsit furcsa a helyzet, nem tudjuk, hogy nekiálljunk-e milliókat költeni. De jóhiszeműen dolgozunk, most már komolyan neki kell állni a jövő évi felkészülésnek, ugyanis az autók drámaian megváltoznak, és ez a gumik szempontjából is óriási kihívás.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.