A Forma-1 gumiszállítója megkönnyebbülten értékelte a múlt hétvégi Német Nagydíjat, amelyen az alig három nap alatt legyártott új abroncsokkal már nem jelentkeztek a korábban látott gondok. 
“Hatalmas volt a médiaérdeklődés a hétvégén, nagyon örülünk, hogy hibátlan, és a tetejébe nagyon izgalmas versenyt sikerült hozni” – mondta a cég motorsportfőnöke, Paul Hembery, akinek határozott elképzelései vannak a hosszabb távú jövőt illetően.
A Pirelli a jövő heti silverstone-i ifjonctesztre az FIA jóváhagyásával új gumikat ad majd a csapatoknak tesztelésre. Az olasz gyártó az idei keverékeket a 2012-ben használt konstrukcióra viszi fel, ezekkel ismerkednek majd a csapatok, mielőtt a Magyar Nagydíjon élesben is bevetik őket. Pilótánként három szett kemény, két szett közepes és egy-egy szett prototípus kemény keveréket osztanak ki.  
A Brit Nagydíj blamája után az FIA közbelépett, és a csapatok vétójogának felülírásával engedélyezte a gumik megváltoztatását, Hembery szerint ezt, és a szabadabb tesztelést is szabályba kellene foglalni.
“A döntéshozatali mechanizmusnak változnia kell. Nagyon sok mindenen változtatni kellene, például a tesztelésen is.”
“Rosszul hangzik, de az elmúlt három év legjobb gumitesztje a Mercedesszel közös barcelonai volt. Ott megvoltak az autók, a profi pilóták, pontosan azt kaptuk, amit szerettünk volna.” – utalt a végül mindkét fél számára megrovással, a Mercedesnek pedig az ifjonctesztről való kizárással végződött májusi alkalomra. 
Hembery szerint elképzelhetetlen, hogy a csapatok valaha is egyezségre jussanak olyan kulcskérdésben, mint a gumik év közbeni megváltoztatása.
“A csapatok túl paranoiásak, mert nagyon kiélezett a verseny. De egy ponttól már hagyni kell, hogy normálisan végezhessük a munkánkat. Idén az egyik fontos tényező, hogy egyszerűen mellényúlunk. Senki nem hív fel minket azzal, hogy találtunk egy másodpercet, csak a versenyhétvégén derül ki, mi a helyzet, ez pedig nem jó így.”
“A legtöbb versenyszériában, amelyben eddig részt vettünk, a műszaki partnerrel folytatott konzultáció után lehet változtatni. Az F1 esetében az FIA. Az FIA-t és a Pirellit nem érdekli, ki győz. Csakis független felek képesek a módosításra, a csapatok soha sem fognak egyhangú döntést hozni.”
Bár a Pirelli láthatóan nagyon igyekszik simább jövőt előkészíteni, fonák helyzetben van, ugyanis az FIA még mindig nem hosszabbított szerződést a céggel.
“Egy kicsit furcsa a helyzet, nem tudjuk, hogy nekiálljunk-e milliókat költeni. De jóhiszeműen dolgozunk, most már komolyan neki kell állni a jövő évi felkészülésnek, ugyanis az autók drámaian megváltoznak, és ez a gumik szempontjából is óriási kihívás.”