F1: A Lotus nem fizetett Räikkönennek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.09. 11.30

A Lotus csapatfőnöke elismerte, hogy csak késve fizettek idén Kimi Räikkönennek, ezzel együtt továbbra is reméli, hogy jövőre is megtarthatják a Red Bull által csábítgatott finnt.

A nyár végére valószínűleg kiderül, hogy Kimi Räikkönen 2014-ben is a Lotusnál folytatja-e F1-es pályafutását vagy átül Mark Webber helyére a Red Bullba.
A 2007-es bajnok számára egyértelműen ideális a Lotus laza, kötelezettségek nélküli légköre, de az enstone-i gárda inkább csak egy nagyon erős középcsapat, míg a Red Bull három éve uralja az F1-et, és igen valószínű, hogy idén negyedszerre is bajnok lesz.
A Milton Keynes-i nagyobb költségvetés, a stabil és nagyon eredményes műszaki gárda vonzó lehet Räikkönennek, akinek 33 évesen már nincs túl sok éve arra, hogy újabb címet szerezzen, ezért a Red Bull jobb választás lehet, mint a bizonytalan Lotus, amelyet idén elhagyott a műszaki vezetője, James Allison, és amelynek az anyagi háttere is bizonytalanabb.
“Tavaly és idén is közel kerültünk a Red Bullhoz. Kimi tudni szeretné, hogy képesek vagyunk-e így folytatni. Áttekintjük a jövő évi műszaki csomagot” – mondta a Lotus főnöke, Eric Boullier a BBC-nek. “Elég érett ahhoz, hogy eldöntse, mi a helyes lépés.  Vannak előnyei a Red Bullhoz igazolásnak, de hátrányai is.”
Bár köztudott, hogy nem a pénz motiválja Räikkönent, azért biztosan nem örült neki, hogy az év elejétől hónapokig késett a fizetése. Boullier megerősítette az erről szóló pletykákat, de hozzátette, hogy mostanra rendezték a kérdést: “Igen, tényleg késve fizettünk. De már kifizettük. Ki is kell, ha meg akarjuk tartani őt.”
Ahogy a Lotus-főnök utalt rá, a Red Bullnak hátrányai is lennének Räikkönen számára, nem biztos, hogy ideális választás lenne a bajnokcsapat. A Red Bull sokkal komolyabb PR-munkát követel a pilótáitól, emellett az is kétséges, hogy teljes egyenlőséget élvezhetne náluk. 
A Red Bullnak talán nincs is szüksége egy volt világbajnokra, hiszen versenyképes autóval Sebastian Vettel maga is tudja hozni az egyéni címeket, egy megbízható másodhegedűs elég a konstruktőri siker bebiztosításához. Alkalmasabb lehet egy még karrierje elején álló, jelentős fejlődési potenciállal rendelkező ifjonc, például Daniel Ricciardo, akinek előléptetése a Toro Rosso létjogosultságát is igazolná.
A fentiekkel együtt a volt Toro Rosso-versenyző, a tavaly óta a Red Bull tesztelőjeként és tartalékosaként dolgozó Sebastien Buemi úgy véli, Räikkönen náluk köt ki:
“Szerintem egy világbajnok csapat világbajnok pilótát választ. A helyzet nem tiszta még, de ha egy csapatnak lehetősége van megszerezni Räikkönent, akkor élnie is kell vele. Ő a favorit.”
És mihez kezd a Lotus, ha Räikkönen mégis megy? Nemrég felröppent, hogy érdeklődnek a venezuelai állami olajtársaság, a PDVSA millióival jól kitömött Pastor Maldonado iránt, de talán még jobb választás lehet a mindenki által nagyon tehetségesnek tartott, de az F1-ben eddig csak kallódó Nico Hülkenberg.
A Sauberrel állítólag szerződést bontott német is bejelentkezett a Lotusnál, igaz, az sem lenne meglepő, ha a Ferrarinál kötne ki Felipe Massa helyén. Hülkenberg sosem volt még ilyen jó alkupozícióban.
Boullier úgy véli, a Räikkönen-döntés augusztusra születik meg. 

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.