F1: A Lotus nem fizetett Räikkönennek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.09. 11.30

A Lotus csapatfőnöke elismerte, hogy csak késve fizettek idén Kimi Räikkönennek, ezzel együtt továbbra is reméli, hogy jövőre is megtarthatják a Red Bull által csábítgatott finnt.

A nyár végére valószínűleg kiderül, hogy Kimi Räikkönen 2014-ben is a Lotusnál folytatja-e F1-es pályafutását vagy átül Mark Webber helyére a Red Bullba.
A 2007-es bajnok számára egyértelműen ideális a Lotus laza, kötelezettségek nélküli légköre, de az enstone-i gárda inkább csak egy nagyon erős középcsapat, míg a Red Bull három éve uralja az F1-et, és igen valószínű, hogy idén negyedszerre is bajnok lesz.
A Milton Keynes-i nagyobb költségvetés, a stabil és nagyon eredményes műszaki gárda vonzó lehet Räikkönennek, akinek 33 évesen már nincs túl sok éve arra, hogy újabb címet szerezzen, ezért a Red Bull jobb választás lehet, mint a bizonytalan Lotus, amelyet idén elhagyott a műszaki vezetője, James Allison, és amelynek az anyagi háttere is bizonytalanabb.
“Tavaly és idén is közel kerültünk a Red Bullhoz. Kimi tudni szeretné, hogy képesek vagyunk-e így folytatni. Áttekintjük a jövő évi műszaki csomagot” – mondta a Lotus főnöke, Eric Boullier a BBC-nek. “Elég érett ahhoz, hogy eldöntse, mi a helyes lépés.  Vannak előnyei a Red Bullhoz igazolásnak, de hátrányai is.”
Bár köztudott, hogy nem a pénz motiválja Räikkönent, azért biztosan nem örült neki, hogy az év elejétől hónapokig késett a fizetése. Boullier megerősítette az erről szóló pletykákat, de hozzátette, hogy mostanra rendezték a kérdést: “Igen, tényleg késve fizettünk. De már kifizettük. Ki is kell, ha meg akarjuk tartani őt.”
Ahogy a Lotus-főnök utalt rá, a Red Bullnak hátrányai is lennének Räikkönen számára, nem biztos, hogy ideális választás lenne a bajnokcsapat. A Red Bull sokkal komolyabb PR-munkát követel a pilótáitól, emellett az is kétséges, hogy teljes egyenlőséget élvezhetne náluk. 
A Red Bullnak talán nincs is szüksége egy volt világbajnokra, hiszen versenyképes autóval Sebastian Vettel maga is tudja hozni az egyéni címeket, egy megbízható másodhegedűs elég a konstruktőri siker bebiztosításához. Alkalmasabb lehet egy még karrierje elején álló, jelentős fejlődési potenciállal rendelkező ifjonc, például Daniel Ricciardo, akinek előléptetése a Toro Rosso létjogosultságát is igazolná.
A fentiekkel együtt a volt Toro Rosso-versenyző, a tavaly óta a Red Bull tesztelőjeként és tartalékosaként dolgozó Sebastien Buemi úgy véli, Räikkönen náluk köt ki:
“Szerintem egy világbajnok csapat világbajnok pilótát választ. A helyzet nem tiszta még, de ha egy csapatnak lehetősége van megszerezni Räikkönent, akkor élnie is kell vele. Ő a favorit.”
És mihez kezd a Lotus, ha Räikkönen mégis megy? Nemrég felröppent, hogy érdeklődnek a venezuelai állami olajtársaság, a PDVSA millióival jól kitömött Pastor Maldonado iránt, de talán még jobb választás lehet a mindenki által nagyon tehetségesnek tartott, de az F1-ben eddig csak kallódó Nico Hülkenberg.
A Sauberrel állítólag szerződést bontott német is bejelentkezett a Lotusnál, igaz, az sem lenne meglepő, ha a Ferrarinál kötne ki Felipe Massa helyén. Hülkenberg sosem volt még ilyen jó alkupozícióban.
Boullier úgy véli, a Räikkönen-döntés augusztusra születik meg. 

Kommentek

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.