A Német Nagydíjon Kimi Räikkönen keményen megdolgoztatta Sebastian Vettelt a hazai győzelemért, a finn az utolsó körben már egészen a címvédő nyakán volt, egy másodperccel mögötte intették le.
Räikkönen az elnyújtott harmadik etapjával hozta közel magát Vettelhez, az utolsó 10 körben pedig friss gumikon zárkózott fel a németre. A Lotus-pilóta a verseny után azonban felvetette, hogy harmadik kerékcsere nélkül is végigvihette volna a versenyt, úgy pedig 13 másodperc előnnyel gazdálkodhatott volna a hajrában.
“Jóval tovább bírtam a gumikkal, meg kellett fontolni, hogy a végéig menjek-e azzal a szettel. De baj volt a rádióval, én hallottam a csapatot, ők viszont csak két kanyarban hallottak engem. Talán nem kellett volna a kerékcsere, mert rendben voltak a gumijaim” – spekulált Räikkönen, aki szerint két körrel hosszabb futamon így is elkapta volna Vettelt.
“Nehéz megmondani, mi történt volna a rá következő két körben. De jó volt a tempóm. Szerintem kemény csata lett volna, de valahogy valószínűleg megelőztem volna őt.”
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey szerint véleményes, ki bírta volna jobban a pár körrel hosszabb futamot.
“Az időzítésen múlott minden, és azon, hogy Kimi lágy gumijai mikor adják meg magukat a kemény hajtás miatt. Csábító azt mondani, hogy két körrel hosszabb versenyen Kimi elkapta volna őt, de cseppet sem biztos, ugyanis a lágy gumik sem tartanak örökké, azok a jobban kopó abroncsok.”