F1: Räikkönen lazán nyerhetett volna?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.08. 08.30

Kimi Räikkönen úgy véli, az utolsó kerékcseréje szükségtelen lehetett a Német Nagydíjon, úgy akár könnyen is győzhetett volna. Az utolsó körök így is szorosak voltak, nem sokon múlott Vettel megverése.

A Német Nagydíjon Kimi Räikkönen keményen megdolgoztatta Sebastian Vettelt a hazai győzelemért, a finn az utolsó körben már egészen a címvédő nyakán volt, egy másodperccel mögötte intették le.
Räikkönen az elnyújtott harmadik etapjával hozta közel magát Vettelhez, az utolsó 10 körben pedig friss gumikon zárkózott fel a németre. A Lotus-pilóta a verseny után azonban felvetette, hogy harmadik kerékcsere nélkül is végigvihette volna a versenyt, úgy pedig 13 másodperc előnnyel gazdálkodhatott volna a hajrában.
“Jóval tovább bírtam a gumikkal, meg kellett fontolni, hogy a végéig menjek-e azzal a szettel. De baj volt a rádióval, én hallottam a csapatot, ők viszont csak két kanyarban hallottak engem. Talán nem kellett volna a kerékcsere, mert rendben voltak a gumijaim” – spekulált Räikkönen, aki szerint két körrel hosszabb futamon így is elkapta volna Vettelt.
“Nehéz megmondani, mi történt volna a rá következő két körben. De jó volt a tempóm. Szerintem kemény csata lett volna, de valahogy valószínűleg megelőztem volna őt.”
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey szerint véleményes, ki bírta volna jobban a pár körrel hosszabb futamot.
“Az időzítésen múlott minden, és azon, hogy Kimi lágy gumijai mikor adják meg magukat a kemény hajtás miatt. Csábító azt mondani, hogy két körrel hosszabb versenyen Kimi elkapta volna őt, de cseppet sem biztos, ugyanis a lágy gumik sem tartanak örökké, azok a jobban kopó abroncsok.”

Kommentek

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.