F1: Őrült hajrá lehet a futamon

Alonsóéknak a végén kell észnél lenni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.07. 08.30

Míg a mezőny eleje lágy gumikkal rajtol, Fernando Alonso, Felipe Massa, Jenson Button és az időmérőn rosszul járt Nico Rosberg is megpróbálhatja majd befogni őket a fordított gumistratégiával. Az utolsó körök dönthetnek.

A Német Nagydíj időmérőjén az első hat (Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean és Daniel Ricciardo) lágy gumin futotta a legjobb körét, így azzal is rajtol majd vasárnap délután. 
A Ferrari pilótái azonban a közepes keverékre szavaztak, és a Q3-ban mért időt nem teljesítő Jenson Button és Nico Hülkenberg, valamint a Q2-ben a Mercedes hibájából lemaradt Nico Rosberg is ugyanerre használhatja majd a szabad gumiválasztás lehetőségét.
Akár jól is járhatnak vele, ugyanis a Pirelli szerint járható út lesz a közpes-közepes-lágy stratégia. Optimálisnak ugyan a fordított menetet jósolja a gyártó – cserék az 5-6. és a 32-33. körben ?, de megoldható lehet a 27. körben felvett második közepes szett után az 54. körben bevetett lágy is. 
A kérdés, hogy a könnyű autón jobban viselkedik-e az 5-6 kört bíró, sárga jelölésű gumi, és hogy mennyire kell majd óvni 3-4 kör után. 
A pontszerző helyek sorsa valószínűleg csak az utolsó körökben dől el, nagy hajrák és visszaesések is jöhetnek majd.
“A közepes és a lágy keverék között egy másodperces különbség volt, ez nyilván befolyásolta az időmérős stratégiát, és a versenyét is fogja. A kvalifikáción egyértelműen a lágy volt a nyerő, de a közepes keveréken rajtolók a versenyen pozíciót nyerhetnek a lágy gumisokkal szemben, amikor azok kimennek az első kiállásra” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
“Két kerékcserére számítunk, a futamon a közepes keverék használata lesz a hangsúlyos, arra épülnek majd a stratégiák. Jó tervvel bőven lehet majd helyeket nyerni, még a mezőny hátsó feléből is. A gumik teljesítménye és a kopás összhangban van az előzetes elvárásainkkal, a száraz időnek és a bőséges stratégiai lehetőségeknek köszönhetően jó verseny lehet majd!” – tette hozzá.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.