F1: Őrült hajrá lehet a futamon

Alonsóéknak a végén kell észnél lenni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.07. 08.30

Míg a mezőny eleje lágy gumikkal rajtol, Fernando Alonso, Felipe Massa, Jenson Button és az időmérőn rosszul járt Nico Rosberg is megpróbálhatja majd befogni őket a fordított gumistratégiával. Az utolsó körök dönthetnek.

A Német Nagydíj időmérőjén az első hat (Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean és Daniel Ricciardo) lágy gumin futotta a legjobb körét, így azzal is rajtol majd vasárnap délután. 
A Ferrari pilótái azonban a közepes keverékre szavaztak, és a Q3-ban mért időt nem teljesítő Jenson Button és Nico Hülkenberg, valamint a Q2-ben a Mercedes hibájából lemaradt Nico Rosberg is ugyanerre használhatja majd a szabad gumiválasztás lehetőségét.
Akár jól is járhatnak vele, ugyanis a Pirelli szerint járható út lesz a közpes-közepes-lágy stratégia. Optimálisnak ugyan a fordított menetet jósolja a gyártó – cserék az 5-6. és a 32-33. körben ?, de megoldható lehet a 27. körben felvett második közepes szett után az 54. körben bevetett lágy is. 
A kérdés, hogy a könnyű autón jobban viselkedik-e az 5-6 kört bíró, sárga jelölésű gumi, és hogy mennyire kell majd óvni 3-4 kör után. 
A pontszerző helyek sorsa valószínűleg csak az utolsó körökben dől el, nagy hajrák és visszaesések is jöhetnek majd.
“A közepes és a lágy keverék között egy másodperces különbség volt, ez nyilván befolyásolta az időmérős stratégiát, és a versenyét is fogja. A kvalifikáción egyértelműen a lágy volt a nyerő, de a közepes keveréken rajtolók a versenyen pozíciót nyerhetnek a lágy gumisokkal szemben, amikor azok kimennek az első kiállásra” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
“Két kerékcserére számítunk, a futamon a közepes keverék használata lesz a hangsúlyos, arra épülnek majd a stratégiák. Jó tervvel bőven lehet majd helyeket nyerni, még a mezőny hátsó feléből is. A gumik teljesítménye és a kopás összhangban van az előzetes elvárásainkkal, a száraz időnek és a bőséges stratégiai lehetőségeknek köszönhetően jó verseny lehet majd!” – tette hozzá.

Kommentek

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.