A Német Nagydíj időmérőjén az első hat (Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean és Daniel Ricciardo) lágy gumin futotta a legjobb körét, így azzal is rajtol majd vasárnap délután. 
A Ferrari pilótái azonban a közepes keverékre szavaztak, és a Q3-ban mért időt nem teljesítő Jenson Button és Nico Hülkenberg, valamint a Q2-ben a Mercedes hibájából lemaradt Nico Rosberg is ugyanerre használhatja majd a szabad gumiválasztás lehetőségét.
Akár jól is járhatnak vele, ugyanis a Pirelli szerint járható út lesz a közpes-közepes-lágy stratégia. Optimálisnak ugyan a fordított menetet jósolja a gyártó – cserék az 5-6. és a 32-33. körben ?, de megoldható lehet a 27. körben felvett második közepes szett után az 54. körben bevetett lágy is. 
A kérdés, hogy a könnyű autón jobban viselkedik-e az 5-6 kört bíró, sárga jelölésű gumi, és hogy mennyire kell majd óvni 3-4 kör után. 
A pontszerző helyek sorsa valószínűleg csak az utolsó körökben dől el, nagy hajrák és visszaesések is jöhetnek majd.
“A közepes és a lágy keverék között egy másodperces különbség volt, ez nyilván befolyásolta az időmérős stratégiát, és a versenyét is fogja. A kvalifikáción egyértelműen a lágy volt a nyerő, de a közepes keveréken rajtolók a versenyen pozíciót nyerhetnek a lágy gumisokkal szemben, amikor azok kimennek az első kiállásra” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
“Két kerékcserére számítunk, a futamon a közepes keverék használata lesz a hangsúlyos, arra épülnek majd a stratégiák. Jó tervvel bőven lehet majd helyeket nyerni, még a mezőny hátsó feléből is. A gumik teljesítménye és a kopás összhangban van az előzetes elvárásainkkal, a száraz időnek és a bőséges stratégiai lehetőségeknek köszönhetően jó verseny lehet majd!” – tette hozzá.