F1: Őrült hajrá lehet a futamon

Alonsóéknak a végén kell észnél lenni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.07. 08.30

Míg a mezőny eleje lágy gumikkal rajtol, Fernando Alonso, Felipe Massa, Jenson Button és az időmérőn rosszul járt Nico Rosberg is megpróbálhatja majd befogni őket a fordított gumistratégiával. Az utolsó körök dönthetnek.

A Német Nagydíj időmérőjén az első hat (Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean és Daniel Ricciardo) lágy gumin futotta a legjobb körét, így azzal is rajtol majd vasárnap délután. 
A Ferrari pilótái azonban a közepes keverékre szavaztak, és a Q3-ban mért időt nem teljesítő Jenson Button és Nico Hülkenberg, valamint a Q2-ben a Mercedes hibájából lemaradt Nico Rosberg is ugyanerre használhatja majd a szabad gumiválasztás lehetőségét.
Akár jól is járhatnak vele, ugyanis a Pirelli szerint járható út lesz a közpes-közepes-lágy stratégia. Optimálisnak ugyan a fordított menetet jósolja a gyártó – cserék az 5-6. és a 32-33. körben ?, de megoldható lehet a 27. körben felvett második közepes szett után az 54. körben bevetett lágy is. 
A kérdés, hogy a könnyű autón jobban viselkedik-e az 5-6 kört bíró, sárga jelölésű gumi, és hogy mennyire kell majd óvni 3-4 kör után. 
A pontszerző helyek sorsa valószínűleg csak az utolsó körökben dől el, nagy hajrák és visszaesések is jöhetnek majd.
“A közepes és a lágy keverék között egy másodperces különbség volt, ez nyilván befolyásolta az időmérős stratégiát, és a versenyét is fogja. A kvalifikáción egyértelműen a lágy volt a nyerő, de a közepes keveréken rajtolók a versenyen pozíciót nyerhetnek a lágy gumisokkal szemben, amikor azok kimennek az első kiállásra” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
“Két kerékcserére számítunk, a futamon a közepes keverék használata lesz a hangsúlyos, arra épülnek majd a stratégiák. Jó tervvel bőven lehet majd helyeket nyerni, még a mezőny hátsó feléből is. A gumik teljesítménye és a kopás összhangban van az előzetes elvárásainkkal, a száraz időnek és a bőséges stratégiai lehetőségeknek köszönhetően jó verseny lehet majd!” – tette hozzá.

Kommentek

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.