Alonso: Nem voltunk elég gyorsak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.07. 18.25

Fernando Alonso azt mondja, csakis a stratégiának köszönhette, hogy a végéig a dobogóért küzdhetett a Német Nagydíjon, de a Ferrari egyszerűen nem volt elég gyors.

A Ferrari a Német Nagydíj időmérőjén kockázatosat húzott, ugyanis a Q3-ban a viszonylag jó tempó ellenére sem célozták a pole-t, a keményebb, közepes keveréken a 7-8. rajthelyet szerezték meg Felipe Massával és Fernando Alonsósval.
Massa már a verseny elején kiesett, Alonso viszont az utolsó körökben már a 3. helyre hajtott. Romain Grosjeant végül nem kapta el, 4. lett. A spanyol utólag is megvédte a szombati döntést, szerinte csakis amiatt volt harcban a versenyen.
“A stratégia adott lehetőséget, hogy a dobogóért küzdhessek. Ma nem voltunk elég gyorsak, nem volt meg a tempó, de még így is a élmezőnyben küzdhettünk. Nehéz elképzelni, hogy ha az ötödik helyről rajtolva, a többiekhez hasonlóan lágy-közepes-közepes-közepes menetrendet vittem volna, akkor is a végéig versenyben maradok
Alonso kitért a Pirelli új szerkezetű gumijaira is:
“A gumik jók voltak, nem volt biztonsági kockázat. Amikor Felipének gondja volt az első kanyarban, akkor azért megkérdeztem a rádión, hogy a gumikkal van-e baj, de nem az volt.” 
“Viszont egész hétvégén nagyon érzékenyek voltak az abroncsok a hőmérsékletre. Az első edzésen elképesztően jól feküdt a Mercedesnek a közepes keverék, mindenkit egy másodperccel vertek. Aztán a melegebb időben már nem volt olyan jó a Mercedes. Tegnap egy körön a Lotus és a Ferrari volt nagyon jó, és ma, a még melegebb időben pedig a várakozásokat felülmúlóan bírta a lágy keverék.”
Massának valóban nem a gumikkal volt gondja, sőt, az amúgy remekül kezdő brazil nem is teljesen önhibájából esett ki már a futam elején. Az elfékezés után a sebességváltó adta meg magát az F138-asban.
“Fékeztem a célegyenes végén és a hátsó kerekek blokkoltak. Az autó kitört jobbra, korrigáltam, és utána balra pördült. Megálltam, az ötödikben volt a váltó, próbáltam leváltani, de nem ment, az ötödikben ragadt. Igyekeztem visszajönni a bukótérből, de a motor leállt, nem lehet ötösben hagyni. Egyszerűen lehetetlen volt.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.