Alonso: Nem voltunk elég gyorsak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.07. 18.25

Fernando Alonso azt mondja, csakis a stratégiának köszönhette, hogy a végéig a dobogóért küzdhetett a Német Nagydíjon, de a Ferrari egyszerűen nem volt elég gyors.

A Ferrari a Német Nagydíj időmérőjén kockázatosat húzott, ugyanis a Q3-ban a viszonylag jó tempó ellenére sem célozták a pole-t, a keményebb, közepes keveréken a 7-8. rajthelyet szerezték meg Felipe Massával és Fernando Alonsósval.
Massa már a verseny elején kiesett, Alonso viszont az utolsó körökben már a 3. helyre hajtott. Romain Grosjeant végül nem kapta el, 4. lett. A spanyol utólag is megvédte a szombati döntést, szerinte csakis amiatt volt harcban a versenyen.
“A stratégia adott lehetőséget, hogy a dobogóért küzdhessek. Ma nem voltunk elég gyorsak, nem volt meg a tempó, de még így is a élmezőnyben küzdhettünk. Nehéz elképzelni, hogy ha az ötödik helyről rajtolva, a többiekhez hasonlóan lágy-közepes-közepes-közepes menetrendet vittem volna, akkor is a végéig versenyben maradok
Alonso kitért a Pirelli új szerkezetű gumijaira is:
“A gumik jók voltak, nem volt biztonsági kockázat. Amikor Felipének gondja volt az első kanyarban, akkor azért megkérdeztem a rádión, hogy a gumikkal van-e baj, de nem az volt.” 
“Viszont egész hétvégén nagyon érzékenyek voltak az abroncsok a hőmérsékletre. Az első edzésen elképesztően jól feküdt a Mercedesnek a közepes keverék, mindenkit egy másodperccel vertek. Aztán a melegebb időben már nem volt olyan jó a Mercedes. Tegnap egy körön a Lotus és a Ferrari volt nagyon jó, és ma, a még melegebb időben pedig a várakozásokat felülmúlóan bírta a lágy keverék.”
Massának valóban nem a gumikkal volt gondja, sőt, az amúgy remekül kezdő brazil nem is teljesen önhibájából esett ki már a futam elején. Az elfékezés után a sebességváltó adta meg magát az F138-asban.
“Fékeztem a célegyenes végén és a hátsó kerekek blokkoltak. Az autó kitört jobbra, korrigáltam, és utána balra pördült. Megálltam, az ötödikben volt a váltó, próbáltam leváltani, de nem ment, az ötödikben ragadt. Igyekeztem visszajönni a bukótérből, de a motor leállt, nem lehet ötösben hagyni. Egyszerűen lehetetlen volt.”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.