Alonso: Nem voltunk elég gyorsak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.07. 18.25

Fernando Alonso azt mondja, csakis a stratégiának köszönhette, hogy a végéig a dobogóért küzdhetett a Német Nagydíjon, de a Ferrari egyszerűen nem volt elég gyors.

A Ferrari a Német Nagydíj időmérőjén kockázatosat húzott, ugyanis a Q3-ban a viszonylag jó tempó ellenére sem célozták a pole-t, a keményebb, közepes keveréken a 7-8. rajthelyet szerezték meg Felipe Massával és Fernando Alonsósval.
Massa már a verseny elején kiesett, Alonso viszont az utolsó körökben már a 3. helyre hajtott. Romain Grosjeant végül nem kapta el, 4. lett. A spanyol utólag is megvédte a szombati döntést, szerinte csakis amiatt volt harcban a versenyen.
“A stratégia adott lehetőséget, hogy a dobogóért küzdhessek. Ma nem voltunk elég gyorsak, nem volt meg a tempó, de még így is a élmezőnyben küzdhettünk. Nehéz elképzelni, hogy ha az ötödik helyről rajtolva, a többiekhez hasonlóan lágy-közepes-közepes-közepes menetrendet vittem volna, akkor is a végéig versenyben maradok
Alonso kitért a Pirelli új szerkezetű gumijaira is:
“A gumik jók voltak, nem volt biztonsági kockázat. Amikor Felipének gondja volt az első kanyarban, akkor azért megkérdeztem a rádión, hogy a gumikkal van-e baj, de nem az volt.” 
“Viszont egész hétvégén nagyon érzékenyek voltak az abroncsok a hőmérsékletre. Az első edzésen elképesztően jól feküdt a Mercedesnek a közepes keverék, mindenkit egy másodperccel vertek. Aztán a melegebb időben már nem volt olyan jó a Mercedes. Tegnap egy körön a Lotus és a Ferrari volt nagyon jó, és ma, a még melegebb időben pedig a várakozásokat felülmúlóan bírta a lágy keverék.”
Massának valóban nem a gumikkal volt gondja, sőt, az amúgy remekül kezdő brazil nem is teljesen önhibájából esett ki már a futam elején. Az elfékezés után a sebességváltó adta meg magát az F138-asban.
“Fékeztem a célegyenes végén és a hátsó kerekek blokkoltak. Az autó kitört jobbra, korrigáltam, és utána balra pördült. Megálltam, az ötödikben volt a váltó, próbáltam leváltani, de nem ment, az ötödikben ragadt. Igyekeztem visszajönni a bukótérből, de a motor leállt, nem lehet ötösben hagyni. Egyszerűen lehetetlen volt.”

Kommentek

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.