A Ferrari a Német Nagydíj időmérőjén kockázatosat húzott, ugyanis a Q3-ban a viszonylag jó tempó ellenére sem célozták a pole-t, a keményebb, közepes keveréken a 7-8. rajthelyet szerezték meg Felipe Massával és Fernando Alonsósval.
Massa már a verseny elején kiesett, Alonso viszont az utolsó körökben már a 3. helyre hajtott. Romain Grosjeant végül nem kapta el, 4. lett. A spanyol utólag is megvédte a szombati döntést, szerinte csakis amiatt volt harcban a versenyen.
“A stratégia adott lehetőséget, hogy a dobogóért küzdhessek. Ma nem voltunk elég gyorsak, nem volt meg a tempó, de még így is a élmezőnyben küzdhettünk. Nehéz elképzelni, hogy ha az ötödik helyről rajtolva, a többiekhez hasonlóan lágy-közepes-közepes-közepes menetrendet vittem volna, akkor is a végéig versenyben maradok
Alonso kitért a Pirelli új szerkezetű gumijaira is:
“A gumik jók voltak, nem volt biztonsági kockázat. Amikor Felipének gondja volt az első kanyarban, akkor azért megkérdeztem a rádión, hogy a gumikkal van-e baj, de nem az volt.” 
“Viszont egész hétvégén nagyon érzékenyek voltak az abroncsok a hőmérsékletre. Az első edzésen elképesztően jól feküdt a Mercedesnek a közepes keverék, mindenkit egy másodperccel vertek. Aztán a melegebb időben már nem volt olyan jó a Mercedes. Tegnap egy körön a Lotus és a Ferrari volt nagyon jó, és ma, a még melegebb időben pedig a várakozásokat felülmúlóan bírta a lágy keverék.”
Massának valóban nem a gumikkal volt gondja, sőt, az amúgy remekül kezdő brazil nem is teljesen önhibájából esett ki már a futam elején. Az elfékezés után a sebességváltó adta meg magát az F138-asban.
“Fékeztem a célegyenes végén és a hátsó kerekek blokkoltak. Az autó kitört jobbra, korrigáltam, és utána balra pördült. Megálltam, az ötödikben volt a váltó, próbáltam leváltani, de nem ment, az ötödikben ragadt. Igyekeztem visszajönni a bukótérből, de a motor leállt, nem lehet ötösben hagyni. Egyszerűen lehetetlen volt.”