Norbert Haug 2012 végén jelentette be, hogy két évtized után távozik a Mercedes motorsportfőnöki posztjáról. A német szakember számtalan sikert ért el a márkával az F1-ben és azon kívül is, de a gyári csapat első három éves küszködése aláásta a helyzetét.
Haug utódja a Williamstől elcsábított Toto Wolff lett, aki az elmúlt fél évben elég jó ízelítőt kapott a feladat súlyát illetően: “Le a kalappal Norbert előtt, amiért 20 évig tudta ezt csinálni!”
A Mercedes “leghazaibb” futama, a Német Nagydíj előestéjén maga Haug is nyilatkozott a Bildnek, elmondta, hogy a régi munkáját nem sírja vissza, de nem zárja ki, hogy később még valamilyen motorsportos szerepet vállaljon.
“150 nap az irodában, 150 nap utazgatás, erre nem vágyom. De el tudom képzelni, hogy mondjuk tanácsadóként segítsek egy kis, privát csapatot” – mondta.
Haug büszke volt kollégái friss eredményeire, de azt sem titkolta, hogy a Mercedes jelenlegi sikereinek megalapozásában azért ő, és a vele egy időben távozott Michael Schumacher szerepet vállalt. 
“Az utódom, Toto Wolff, valamint Niki Lauda egyértelműen jó munkát végez, ez nem kérdés. De az autót Ross Brawn és a mérnöki stábja még a tavalyi év közepén tervezte, az F1-es sikert hosszú előkészítés előzi meg. Az Ezüst Nyilaknak ez három év volt, a Red Bullnál például öt.” 
A német szakember pénteken a Mercedesnél vendégeskedett, BMW-s kollégája, Mario Theissen pedig szombaton bukkant fel volt csapatánál, a Saubernél.