F1: Rosberget elbuktatták, Hamiltoné a pole

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.06. 15.13

A Német Nagydíj kvalifikációját a Mercedes kiejtette az egyik fő esélyest, Nico Rosberget, Lewis Hamilton azonban szépített a pole-lal. Az angolt a két Red Bull és Räikkönen követi.

A Mercedes egyik szeme sír, a másik nevet, hiszen a hazai pályán, a gyár dolgozói és vendégei előtt a csapat maga lökte ki az egyik fő esélyesnek számító hazai pilótáját, Nico Rosberget a versenyből (azt hitték, elég a meglévő köridő a továbbjutáshoz – a szerk.), de a német Q2-es kipottyanását ellensúlyozta Lewis Hamilton pole-ja.
Az angol meglepetésre lett az első, ugyanis az edzések után végig arra panaszkodott, hogy nem érzi az autót – az új beállítások mellett talán az időmérő edzésen tapasztalt melegebb idő és a csendesedő szél is segített neki.


Sebastian Vettelnek nem lett meg a hazai pole, de a Red Bull nem vallott szégyent a 2-3. hellyel. 
A Lotus javított az időmérős tempóján, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean is előrébb végzett a szokásosnál (4-5.), a Toro Rossó-s Daniel Ricciardo pedig ügyesen dolgozik azon, hogy megörökölhesse Mark Webber helyét, sorozatban harmadszor jutott a top10-be az időmérőn.
A Ferrari nem erőlködött, a pilótáik már a versenyre készültek és lágyabb helyett a keményebb keverékű gumikkal futottak ki a pályára, vasárnapra spórolva. Massa (7.) újra jobban kvalifikált Alonsónál (8.).
A top10 végébe Jenson Button és Nico Hülkenberg fért be, és a 11. Rosberggel együtt a szabad gumiválasztásra hajtanak vasárnap, mért kört nem futottak a Q3-ban.
Így zajlott az időmérő
Száraz, részlegesen felhős időben indult a Q1 a Nürburgringen. A hétvége addigi legmelegebb körülményei mellett azért nem volt könnyű a munka, ugyanis a felhők miatt az aszfalt hőmérséklete 42-38 fok között ingadozott a különböző szakaszokon.
Az első szakaszban a nagyok közül elsőként a Ferrari küldte ki a pilótáit a gyorsabb, lágy keveréken, majd a Lotusnál is ezt tették. Alonso, majd Räikkönen az élre is ugrott. A Red Bullnál és a Mercedesnél a közepes keveréken is megfelelő biztonsági kört tudtak futni.
Az utolsó előtti körökön a mclarenes Sergio Perez küszködött az első 16-ba jutással, miközben Massa megfutotta a leggyorsabb kört. 
A mexikói végül a 14. helyre kapaszkodott, a két kiscsapat négy pilótája mellett a 600. nagydíját “ünneplő” Williams két versenyzője, Valtteri Bottas és Pastor Maldonado búcsúzott.
A Q2 közepén először Hamilton és Rosberg mutatta meg, mit tud, a Red Bullnál sokáig kivártak, az utolsóként léptek pályára. Vettel azonban elsőként be is nézett az 1:30-as határ alá, Webber pedig csak egy kis hiba miatt nem hozott hasonló eredményt.
A végén Alonso és Massa lépett az első helyre, miközben Kimi Räikkönen a továbbjutásért hajtott. A finn felugrott a második helyre, ez azonban az egyik pole-esélyes, Nico Rosberg kiesését hozta. A csapatnál elszámolták magukat, nem küldték ki a németet a végén, csak a garázsból figyelte, ahogy a második szakaszban véget ért az időmérője.
Meglepetésre a két Force India sem jutott tovább, szintén búcsúzott a két mexikói, Esteban Gutierrez és Sergio Perez, valamint a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne.
A Q3 első fordulóját Hamilton “nyerte”, igaz, csak 82 ezredet adott Vettelnek. A ferrarisok kivártak, így a végére maradt a pole sorsának eldöntése.
Alonsoék végül nem szálltak harcba az elsőségért, a versenyre, a vasárnapi rajtra koncentrálva a lassabb, közepes keveréken mentek ki. Button is ugyanígy tett.
A hajrában Vettel állt az első helyre, de Webber és Hamilton is jobb részidőkkel közelített. Az ausztrál egytizeddel elmaradt a csapattársától, Hamilton viszont ennyit javított, így valamelyest kiköszörülte a rosberges csorbát.
Hamilton pályafutása 29., második mercedeses pole-ját szerezte, a Mercedestől ez már az idei ötödik kvalifikációs siker az évben.
Az első soron tehát Hamilton és Vettel osztozik, mögöttük Webber és Räikkönen, Grosjean és a megint nagyot villantó Ricciardo, Massa és Alonso, és végül a Q3-ban mért kört nem teljesítő Button és Hülkenberg áll majd a rajtrácson.
A Német Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik.
Német Nagydíj, kvalifikáció, Nürburgring, 2013.07.06.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.