F1: Nem lehet elkapni a Mercedest?

Egy körön még mindig pokolian gyorsak Rosbergék

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.06. 08.30

Mark Webber lemondott az időmérőről, az ausztrál szerint nem lehet elkapni a Mercedest. Sebastian Vettel bizakodó, Fernando Alonso elégedettebb az autóval. Nyilatkozatok innen-onnan.

Mark Webber (3./3.): “Lemondtunk a szombatról. A Mercedes több mint képes arra, hogy kibérelje az első sort, ahogy láttunk már arra példát a korábbi versenyeken. Ma kicsit versenyképesebbnek tűntünk egy körön, de a Mercedes rá tudott tenni egy lapáttal. Keményen kell dolgoznunk, és ez a versenytempóra is igaz: a Mercedes már bizonyította, hogy vasárnap sem lassú, szóval sok esélyes van a győzelemre.”

Sebastian Vettel (8./1.): “A Mercedes pokolian gyors volt délelőtt, nem tudtunk velünk menni. Az első edzésen nem voltam igazán elégedett az autóval, délután jobban éreztem magam. Az egykörös próbálkozásainkat kicsit hátráltatta a forgalom, meglátjuk, mi lesz szombaton. Eddig elégedett vagyok.”

Nico Rosberg (2./2.): “Összességében jó nap volt. Érdekes is, mert a gumik különbözőek, és a beállításokat hozzájuk kellett igazítanunk. Ez egy lehetőség számunkra, hogy esetleg gyorsabban kiismerjük őket, mint mások, és tegyünk egy újabb lépést előre. Egy körön még mindig gyorsak vagyunk, a hosszú etapok sem voltak rosszak, de elég egy-két dolog, néhány tized itt vagy ott, és máris összekeveredik a rajtrács. Jól sikerült a felkészülésünk.”

Lewis Hamilton (1./8.): “Jó kis gyakorlás volt. A délelőtt nagyon jól ment, jó volt az autó, de aztán változtattunk néhány dolgon, és ezek nem jöttek be annyira. A második edzésen nem volt az igazi az egyensúly, a változtatások egy részét valószínűleg visszacsináljuk. A harmadik edzésen újra jók leszünk.”

Jenson Button (7./9.): “Amint kigurultam a bokszból, rögtön jó volt az autó. Még mindig messze vagyunk az élmezőnytől, de a tempónk nem tűnik rossznak a többiekhez képest. Az autót is egész jó vezetni. A Pirelli gumik jól működnek, de a lágyabb keveréknek sokkal nagyobb a tapadása. Egyszerű lehet a képlet, holnap a lágyabbal megyünk, míg a versenygumi a keményebb lesz. Ez nem rossz kompromisszum, csak azzal kell megbirkóznunk, hogy a gumik nem bírják túl sokáig vasárnap.”

Fernando Alonso (22./6.): “Ez a péntek jobb volt, mint az előző, és ugyan még hosszú út áll előttünk, majdnem ugyanolyan versenyképesek vagyunk, mint Silverstone előtt. Az egyik pozitívum a gumik viselkedése volt, nagyon jól működtek, nem volt velük gond. Sajnos, a délelőttöt elveszítettük az elektromos vezérlés programozási hibája miatt, amit aztán kicseréltünk. A Mercedes, a Red Bull és a Lotus előttünk van, de van ötletünk arra, hol tudunk javulni. Nem akarunk a harmadik-negyedik erő lenni az időmérőn.”

Kimi Räikkönen (5./5.):
“Jó pár dolgot kipróbáltunk, némelyik bejött, némelyik nem, szóval elég jó elképzelésünk van szombatra. A hosszú etapos tempónk nem volt olyan jó, mint egy másik beállítással lehetett volna, de azt is tudjuk, mire kell váltani, szóval nincs gond. A(z új) hátsó gumik nem voltak nagyon mások, bár ezt már Kanadában is megtudtuk, amikor kipróbáltuk őket.”

Kommentek

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.