F1: Nem lehet elkapni a Mercedest?

Egy körön még mindig pokolian gyorsak Rosbergék

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.06. 08.30

Mark Webber lemondott az időmérőről, az ausztrál szerint nem lehet elkapni a Mercedest. Sebastian Vettel bizakodó, Fernando Alonso elégedettebb az autóval. Nyilatkozatok innen-onnan.

Mark Webber (3./3.): “Lemondtunk a szombatról. A Mercedes több mint képes arra, hogy kibérelje az első sort, ahogy láttunk már arra példát a korábbi versenyeken. Ma kicsit versenyképesebbnek tűntünk egy körön, de a Mercedes rá tudott tenni egy lapáttal. Keményen kell dolgoznunk, és ez a versenytempóra is igaz: a Mercedes már bizonyította, hogy vasárnap sem lassú, szóval sok esélyes van a győzelemre.”

Sebastian Vettel (8./1.): “A Mercedes pokolian gyors volt délelőtt, nem tudtunk velünk menni. Az első edzésen nem voltam igazán elégedett az autóval, délután jobban éreztem magam. Az egykörös próbálkozásainkat kicsit hátráltatta a forgalom, meglátjuk, mi lesz szombaton. Eddig elégedett vagyok.”

Nico Rosberg (2./2.): “Összességében jó nap volt. Érdekes is, mert a gumik különbözőek, és a beállításokat hozzájuk kellett igazítanunk. Ez egy lehetőség számunkra, hogy esetleg gyorsabban kiismerjük őket, mint mások, és tegyünk egy újabb lépést előre. Egy körön még mindig gyorsak vagyunk, a hosszú etapok sem voltak rosszak, de elég egy-két dolog, néhány tized itt vagy ott, és máris összekeveredik a rajtrács. Jól sikerült a felkészülésünk.”

Lewis Hamilton (1./8.): “Jó kis gyakorlás volt. A délelőtt nagyon jól ment, jó volt az autó, de aztán változtattunk néhány dolgon, és ezek nem jöttek be annyira. A második edzésen nem volt az igazi az egyensúly, a változtatások egy részét valószínűleg visszacsináljuk. A harmadik edzésen újra jók leszünk.”

Jenson Button (7./9.): “Amint kigurultam a bokszból, rögtön jó volt az autó. Még mindig messze vagyunk az élmezőnytől, de a tempónk nem tűnik rossznak a többiekhez képest. Az autót is egész jó vezetni. A Pirelli gumik jól működnek, de a lágyabb keveréknek sokkal nagyobb a tapadása. Egyszerű lehet a képlet, holnap a lágyabbal megyünk, míg a versenygumi a keményebb lesz. Ez nem rossz kompromisszum, csak azzal kell megbirkóznunk, hogy a gumik nem bírják túl sokáig vasárnap.”

Fernando Alonso (22./6.): “Ez a péntek jobb volt, mint az előző, és ugyan még hosszú út áll előttünk, majdnem ugyanolyan versenyképesek vagyunk, mint Silverstone előtt. Az egyik pozitívum a gumik viselkedése volt, nagyon jól működtek, nem volt velük gond. Sajnos, a délelőttöt elveszítettük az elektromos vezérlés programozási hibája miatt, amit aztán kicseréltünk. A Mercedes, a Red Bull és a Lotus előttünk van, de van ötletünk arra, hol tudunk javulni. Nem akarunk a harmadik-negyedik erő lenni az időmérőn.”

Kimi Räikkönen (5./5.):
“Jó pár dolgot kipróbáltunk, némelyik bejött, némelyik nem, szóval elég jó elképzelésünk van szombatra. A hosszú etapos tempónk nem volt olyan jó, mint egy másik beállítással lehetett volna, de azt is tudjuk, mire kell váltani, szóval nincs gond. A(z új) hátsó gumik nem voltak nagyon mások, bár ezt már Kanadában is megtudtuk, amikor kipróbáltuk őket.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.