F1: Nem lehet elkapni a Mercedest?

Egy körön még mindig pokolian gyorsak Rosbergék

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.06. 08.30

Mark Webber lemondott az időmérőről, az ausztrál szerint nem lehet elkapni a Mercedest. Sebastian Vettel bizakodó, Fernando Alonso elégedettebb az autóval. Nyilatkozatok innen-onnan.

Mark Webber (3./3.): “Lemondtunk a szombatról. A Mercedes több mint képes arra, hogy kibérelje az első sort, ahogy láttunk már arra példát a korábbi versenyeken. Ma kicsit versenyképesebbnek tűntünk egy körön, de a Mercedes rá tudott tenni egy lapáttal. Keményen kell dolgoznunk, és ez a versenytempóra is igaz: a Mercedes már bizonyította, hogy vasárnap sem lassú, szóval sok esélyes van a győzelemre.”

Sebastian Vettel (8./1.): “A Mercedes pokolian gyors volt délelőtt, nem tudtunk velünk menni. Az első edzésen nem voltam igazán elégedett az autóval, délután jobban éreztem magam. Az egykörös próbálkozásainkat kicsit hátráltatta a forgalom, meglátjuk, mi lesz szombaton. Eddig elégedett vagyok.”

Nico Rosberg (2./2.): “Összességében jó nap volt. Érdekes is, mert a gumik különbözőek, és a beállításokat hozzájuk kellett igazítanunk. Ez egy lehetőség számunkra, hogy esetleg gyorsabban kiismerjük őket, mint mások, és tegyünk egy újabb lépést előre. Egy körön még mindig gyorsak vagyunk, a hosszú etapok sem voltak rosszak, de elég egy-két dolog, néhány tized itt vagy ott, és máris összekeveredik a rajtrács. Jól sikerült a felkészülésünk.”

Lewis Hamilton (1./8.): “Jó kis gyakorlás volt. A délelőtt nagyon jól ment, jó volt az autó, de aztán változtattunk néhány dolgon, és ezek nem jöttek be annyira. A második edzésen nem volt az igazi az egyensúly, a változtatások egy részét valószínűleg visszacsináljuk. A harmadik edzésen újra jók leszünk.”

Jenson Button (7./9.): “Amint kigurultam a bokszból, rögtön jó volt az autó. Még mindig messze vagyunk az élmezőnytől, de a tempónk nem tűnik rossznak a többiekhez képest. Az autót is egész jó vezetni. A Pirelli gumik jól működnek, de a lágyabb keveréknek sokkal nagyobb a tapadása. Egyszerű lehet a képlet, holnap a lágyabbal megyünk, míg a versenygumi a keményebb lesz. Ez nem rossz kompromisszum, csak azzal kell megbirkóznunk, hogy a gumik nem bírják túl sokáig vasárnap.”

Fernando Alonso (22./6.): “Ez a péntek jobb volt, mint az előző, és ugyan még hosszú út áll előttünk, majdnem ugyanolyan versenyképesek vagyunk, mint Silverstone előtt. Az egyik pozitívum a gumik viselkedése volt, nagyon jól működtek, nem volt velük gond. Sajnos, a délelőttöt elveszítettük az elektromos vezérlés programozási hibája miatt, amit aztán kicseréltünk. A Mercedes, a Red Bull és a Lotus előttünk van, de van ötletünk arra, hol tudunk javulni. Nem akarunk a harmadik-negyedik erő lenni az időmérőn.”

Kimi Räikkönen (5./5.):
“Jó pár dolgot kipróbáltunk, némelyik bejött, némelyik nem, szóval elég jó elképzelésünk van szombatra. A hosszú etapos tempónk nem volt olyan jó, mint egy másik beállítással lehetett volna, de azt is tudjuk, mire kell váltani, szóval nincs gond. A(z új) hátsó gumik nem voltak nagyon mások, bár ezt már Kanadában is megtudtuk, amikor kipróbáltuk őket.”

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.