F1: Alonso nem bízik a stratégiában?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.06. 17.25

Fernando Alonso szerint a pole-ra semmi esélye nem volt a Ferrarinak, ezért mentek a lassabb gumival az időmérőn. A spanyol ezzel együtt azt mondja, nem a gumin, hanem a tempón múlik majd a vasárnapi eredmény.

A Ferrari pilótái a Német Nagydíj időmérőjének második szakaszában a leggyorsabbak voltak, de a Q3-ban feladták a küzdelmet, a gyorsabb lágy gumi helyett a közepest tették fel, hogy vasárnap arról rajtoljanak majd.
“Azt hiszem, ezen a hétvégén előrébb léptünk. Versenyképesebbek vagyunk, mint Silverstone-ban voltunk, hiszen ott 1,5 másodperccel voltunk lemaradva az edzéseken és a Q1-ben és Q2-ben, ma nem ez volt a helyzet. Szóval egyértelműen előrébb léptünk, de még fejlődnünk kell, nem is kérdés” – mondta Fernando Alonso
“Sosem voltunk a leggyorsabbak, főleg nem szombatonként, de most bizakodóbbak lehetünk a versenyt illetően, az autó normálisabban teljesít.”
A spanyol egyébként kicsit ellentmondásosan magyarázta a Q3-as gumitaktikázást:
“Amikor a többiek belehúztak a Q3-ban, láttuk, hogy az 1:29,3-as idő nekünk egy kicsit már sok lenne. Sejteni lehetett, hogy a lágyon olyan 5-6. helyen lehetnénk, a közepesen meg a 7-8-on. A stratégia szempontjából pedig nem egyértelmű, hogy melyik a jobb” – utalt arra, hogy a lágy gumikat valószínűleg 5-7 kör után lecserélik majd az élen haladók.
“De teljesen mindegy, milyen gumi van fent, ha gyors az autó, akkor fel lehet érni a dobogóra, meg lehet nyerni a versenyt, ha nem gyors, akkor meg nem számít a gumi, nem lesz belőle pont. Szóval a tempó számít majd holnap, nem a gumi és a stratégia.”

Kommentek

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítmény-optimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.