F1: Kizárt a bojkott

Räikkönen lenne az első sztrájktörő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.05. 18.00

A pilóták szervezete a csütörtökön ugyan meglebegtette a Német Nagydíj bojkottját, de gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy ez meg is valósul a hétvégén.

A Forma-1-es versenyzők szervezete, a GPDA csütörtökön este közleményt adott ki, amelyben leszögezték, hogy a silverstone-ihoz hasonló gumiproblémák ismétlődése esetén a pilóták nem vesznek majd részt a Német Nagydíjon.
A nürburgringi szabadedzések – a Pirelli új gumijainak és az FIA szigorításainak köszönhetően – gond nélkül zajlottak, így valószínűtlen a bojkott, de mostanra világos, hogy eleve is az volt.
A Ferrari tesztpilótája, egyben a GPDA elnöke, Pedro de la Rosa így nyilatkozott péntek délután:
“Fontos leszögezni, hogy nem a bojkott a lényeg, nem intrikálunk – a biztonságról szól a dolog. Azonban egyetlen pilóta sem ellenezte a döntést, soha nem láttam még ilyet, de tényleg egyetlen ellenvetés sem volt. Nem éri meg még több kockázatot vállalni, a versenyzők így is épp elég veszélyt álltak ki az elmúlt futamokon, főképp a legutóbbin. Nem a bojkott a kulcsszó, hanem a biztonság” – mondta az egykori Arrows-, Jaguar-, McLaren-, Sauber- és HRT-pilóta.
 
A spanyol veterán hozzátette, hogy a Pirellitől és az állandó versenyigazgatótól, Charlie Whitingtól kapott információik alapján is rendben lesz a hétvége.
“Ne kerteljünk: a Pirelli elképesztő munkát végzett azzal, hogy majdnem 1000 új gumit gyártott a hétvégére, amelyeket biztonságosnak is vélünk. Minden adat, és a Charlie-tól kapott információk is arra mutatnak, hogy teljesen biztonságosak lesznek a gumik. Azonban még a hétvége kezdete előtt tisztázni kellett a kérdést, a pilótaközösségnek fel kellett készülnie. Erről szólt ez az egész.”
A második szabadedzés után a GPDA egyik igazgatói posztját betöltő Sebastian Vettel is igyekezett hűteni a kedélyeket:
“Nem fenyegetés volt. Félreérthették. Mi leszögeztük, hogy bízunk a Pirelliben, de azt is, hogyha újabb incidens lesz, akkor meggondoljuk a dolgot. Szerencsére semmi sem történt ma, a gumik jól működtek. Nem mondtuk, hogy nem versenyzünk, először is azt hangsúlyoztuk, hogy bízunk a Pirelli lépéseiben. Azok működtek is, igaz, különösen a lágy keveréken nagyobb volt a kopás. Megbeszéltük a dolgot, de nem a fenyegetés volt a célunk” – mondta a háromszoros világbajnok címvédő.
Kimi Räikkönen, aki Valtteri Bottasszal és Adrian Sutillal együtt nem tagja a GPDA-nak, nem is gondol a bojkottra.
“Én nem láttam a közleményt, de hallottam róla. De biztos vagyok benne, hogy nem lesz bojkott. Egyszer már volt részem ilyenben 2005-ben, és akkor akadtak néhányan, akik nem álltak ki, hanem versenyeztek, szóval én most versenyezni fogok, akármi is legyen.”
A kérdésre, hogy őt meghívják-e a GPDA megbeszéléseire, így felelt a finn: “Igen. De én nem vagyok tag, szóval néha elmegyek, máskor nem. Én is csak úgy hallok a dolgokról, mint mások.”
A bojkottot az is nagyon valószínűtlenné teszi, hogy míg a Räikkönen- (Vettel-, Webber, Alonso-, Hamilton-, Button-) szintű sztárok maguk dönthetnek arról, mit tesznek, az előléptetésért vagy egyszerűen az F1-ben maradásért versenyző pilóták nem mondhatják a csapatuknak, hogy nem indulnak, akár jobb belátásuk ellenére is sztrájktörők lennének.
Ahogy Räikkönen is utalt a 2005-ös Amerikai Nagydíjra, nem csak a kisebb pilóták, de a mezőny hátsó felében lévő csapatok sem tehetik meg, hogy ne álljanak rajthoz, egy Williams, Sauber, Caterham vagy Marussia eleve nem termel akkora leszorítóerőt, hogy kicsinálja a gumikat, a nagyok kiállása után elérhető ajándékpontokra pedig sosem mondanának nemet. 

Kommentek

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.