F1: Kizárt a bojkott

Räikkönen lenne az első sztrájktörő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.05. 18.00

A pilóták szervezete a csütörtökön ugyan meglebegtette a Német Nagydíj bojkottját, de gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy ez meg is valósul a hétvégén.

A Forma-1-es versenyzők szervezete, a GPDA csütörtökön este közleményt adott ki, amelyben leszögezték, hogy a silverstone-ihoz hasonló gumiproblémák ismétlődése esetén a pilóták nem vesznek majd részt a Német Nagydíjon.
A nürburgringi szabadedzések – a Pirelli új gumijainak és az FIA szigorításainak köszönhetően – gond nélkül zajlottak, így valószínűtlen a bojkott, de mostanra világos, hogy eleve is az volt.
A Ferrari tesztpilótája, egyben a GPDA elnöke, Pedro de la Rosa így nyilatkozott péntek délután:
“Fontos leszögezni, hogy nem a bojkott a lényeg, nem intrikálunk – a biztonságról szól a dolog. Azonban egyetlen pilóta sem ellenezte a döntést, soha nem láttam még ilyet, de tényleg egyetlen ellenvetés sem volt. Nem éri meg még több kockázatot vállalni, a versenyzők így is épp elég veszélyt álltak ki az elmúlt futamokon, főképp a legutóbbin. Nem a bojkott a kulcsszó, hanem a biztonság” – mondta az egykori Arrows-, Jaguar-, McLaren-, Sauber- és HRT-pilóta.
 
A spanyol veterán hozzátette, hogy a Pirellitől és az állandó versenyigazgatótól, Charlie Whitingtól kapott információik alapján is rendben lesz a hétvége.
“Ne kerteljünk: a Pirelli elképesztő munkát végzett azzal, hogy majdnem 1000 új gumit gyártott a hétvégére, amelyeket biztonságosnak is vélünk. Minden adat, és a Charlie-tól kapott információk is arra mutatnak, hogy teljesen biztonságosak lesznek a gumik. Azonban még a hétvége kezdete előtt tisztázni kellett a kérdést, a pilótaközösségnek fel kellett készülnie. Erről szólt ez az egész.”
A második szabadedzés után a GPDA egyik igazgatói posztját betöltő Sebastian Vettel is igyekezett hűteni a kedélyeket:
“Nem fenyegetés volt. Félreérthették. Mi leszögeztük, hogy bízunk a Pirelliben, de azt is, hogyha újabb incidens lesz, akkor meggondoljuk a dolgot. Szerencsére semmi sem történt ma, a gumik jól működtek. Nem mondtuk, hogy nem versenyzünk, először is azt hangsúlyoztuk, hogy bízunk a Pirelli lépéseiben. Azok működtek is, igaz, különösen a lágy keveréken nagyobb volt a kopás. Megbeszéltük a dolgot, de nem a fenyegetés volt a célunk” – mondta a háromszoros világbajnok címvédő.
Kimi Räikkönen, aki Valtteri Bottasszal és Adrian Sutillal együtt nem tagja a GPDA-nak, nem is gondol a bojkottra.
“Én nem láttam a közleményt, de hallottam róla. De biztos vagyok benne, hogy nem lesz bojkott. Egyszer már volt részem ilyenben 2005-ben, és akkor akadtak néhányan, akik nem álltak ki, hanem versenyeztek, szóval én most versenyezni fogok, akármi is legyen.”
A kérdésre, hogy őt meghívják-e a GPDA megbeszéléseire, így felelt a finn: “Igen. De én nem vagyok tag, szóval néha elmegyek, máskor nem. Én is csak úgy hallok a dolgokról, mint mások.”
A bojkottot az is nagyon valószínűtlenné teszi, hogy míg a Räikkönen- (Vettel-, Webber, Alonso-, Hamilton-, Button-) szintű sztárok maguk dönthetnek arról, mit tesznek, az előléptetésért vagy egyszerűen az F1-ben maradásért versenyző pilóták nem mondhatják a csapatuknak, hogy nem indulnak, akár jobb belátásuk ellenére is sztrájktörők lennének.
Ahogy Räikkönen is utalt a 2005-ös Amerikai Nagydíjra, nem csak a kisebb pilóták, de a mezőny hátsó felében lévő csapatok sem tehetik meg, hogy ne álljanak rajthoz, egy Williams, Sauber, Caterham vagy Marussia eleve nem termel akkora leszorítóerőt, hogy kicsinálja a gumikat, a nagyok kiállása után elérhető ajándékpontokra pedig sosem mondanának nemet. 

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.