A Forma-1-es versenyzők szervezete, a GPDA csütörtökön este közleményt adott ki, amelyben leszögezték, hogy a silverstone-ihoz hasonló gumiproblémák ismétlődése esetén a pilóták nem vesznek majd részt a Német Nagydíjon.
A nürburgringi szabadedzések – a Pirelli új gumijainak és az FIA szigorításainak köszönhetően – gond nélkül zajlottak, így valószínűtlen a bojkott, de mostanra világos, hogy eleve is az volt.
A Ferrari tesztpilótája, egyben a GPDA elnöke, Pedro de la Rosa így nyilatkozott péntek délután:
“Fontos leszögezni, hogy nem a bojkott a lényeg, nem intrikálunk – a biztonságról szól a dolog. Azonban egyetlen pilóta sem ellenezte a döntést, soha nem láttam még ilyet, de tényleg egyetlen ellenvetés sem volt. Nem éri meg még több kockázatot vállalni, a versenyzők így is épp elég veszélyt álltak ki az elmúlt futamokon, főképp a legutóbbin. Nem a bojkott a kulcsszó, hanem a biztonság” – mondta az egykori Arrows-, Jaguar-, McLaren-, Sauber- és HRT-pilóta.
 
A spanyol veterán hozzátette, hogy a Pirellitől és az állandó versenyigazgatótól, Charlie Whitingtól kapott információik alapján is rendben lesz a hétvége.
“Ne kerteljünk: a Pirelli elképesztő munkát végzett azzal, hogy majdnem 1000 új gumit gyártott a hétvégére, amelyeket biztonságosnak is vélünk. Minden adat, és a Charlie-tól kapott információk is arra mutatnak, hogy teljesen biztonságosak lesznek a gumik. Azonban még a hétvége kezdete előtt tisztázni kellett a kérdést, a pilótaközösségnek fel kellett készülnie. Erről szólt ez az egész.”
A második szabadedzés után a GPDA egyik igazgatói posztját betöltő Sebastian Vettel is igyekezett hűteni a kedélyeket:
“Nem fenyegetés volt. Félreérthették. Mi leszögeztük, hogy bízunk a Pirelliben, de azt is, hogyha újabb incidens lesz, akkor meggondoljuk a dolgot. Szerencsére semmi sem történt ma, a gumik jól működtek. Nem mondtuk, hogy nem versenyzünk, először is azt hangsúlyoztuk, hogy bízunk a Pirelli lépéseiben. Azok működtek is, igaz, különösen a lágy keveréken nagyobb volt a kopás. Megbeszéltük a dolgot, de nem a fenyegetés volt a célunk” – mondta a háromszoros világbajnok címvédő.
Kimi Räikkönen, aki Valtteri Bottasszal és Adrian Sutillal együtt nem tagja a GPDA-nak, nem is gondol a bojkottra.
“Én nem láttam a közleményt, de hallottam róla. De biztos vagyok benne, hogy nem lesz bojkott. Egyszer már volt részem ilyenben 2005-ben, és akkor akadtak néhányan, akik nem álltak ki, hanem versenyeztek, szóval én most versenyezni fogok, akármi is legyen.”
A kérdésre, hogy őt meghívják-e a GPDA megbeszéléseire, így felelt a finn: “Igen. De én nem vagyok tag, szóval néha elmegyek, máskor nem. Én is csak úgy hallok a dolgokról, mint mások.”
A bojkottot az is nagyon valószínűtlenné teszi, hogy míg a Räikkönen- (Vettel-, Webber, Alonso-, Hamilton-, Button-) szintű sztárok maguk dönthetnek arról, mit tesznek, az előléptetésért vagy egyszerűen az F1-ben maradásért versenyző pilóták nem mondhatják a csapatuknak, hogy nem indulnak, akár jobb belátásuk ellenére is sztrájktörők lennének.
Ahogy Räikkönen is utalt a 2005-ös Amerikai Nagydíjra, nem csak a kisebb pilóták, de a mezőny hátsó felében lévő csapatok sem tehetik meg, hogy ne álljanak rajthoz, egy Williams, Sauber, Caterham vagy Marussia eleve nem termel akkora leszorítóerőt, hogy kicsinálja a gumikat, a nagyok kiállása után elérhető ajándékpontokra pedig sosem mondanának nemet.