A Német Nagydíj első szabadedzésén szürke, viszonylag hűvös, de száraz idő fogadta a Forma-1-eseket a Nürburgringen.
Ahogy sejteni lehetett, a szigorúbb előírások mellett használható új gumikkal nem volt semmi silverstone-ihoz hasonló probléma, bár eltartott egy darabig, ugyanis annak ellenére, hogy a Pirelli új abroncsokat hozott, a csapatok szokás szerint nem siették el a körözést, az első fél óra viszonylag csendesen telt.
Fernando Alonso számára csendes is maradt az egész délelőtt, ugyanis az installációs körén félre kellett állnia, az F138-as elektronikája megadta magát – a Ferrari később visszakerült a garázsba, de nem sikerült megjavítani a leintésig. 
Másoknak sem volt teljesen sima az edzés, ugyanis a DRS központi irányítórendszere nem működött megfelelően, néha ott is nyílt, ahol nem lenne szabad, a köridőket is torzíthatta a végére.
Egy azonban biztos: a Mercedes elképesztő tempót hozott, Lewis Hamilton több mint egy másodperccel verte a harmadik legjobb időt futó Mark Webbert. A silverstone-i győztes Nico Rosberg kéttizeddel volt lassabb csapattársánál, de még az edzés végén, elhasznált gumikon leggyorsabb szektorokat tudott futni.
Természetesen adja magát a kérdés, hogy a Merci tempója mennyiben köszönhető a májusi barcelonai tesztnek, ahol ők – állítólag vakon – a most bevezetett abroncsot is kipróbálták az autón.
A két ezüst nyíl mögött Webber, a Force India erős formáját újra igazoló Adrian Sutil, a két Lotus, Felipe Massa és a két McLaren zárt a top10-ben.
A Marussia tesztpilótáját, Rodolfo Gonzalezt is pályára küldte, a venezuelai természetesen a leglassabbként zárt a pályán. A bokszutcában azonban ő volt a leggyorsabb, azonnal be is gyűjtött érte egy 1000 eurós bírságot.
Német Nagydíj, 1. szabadedzés, Nürburgring, 2013.07.05.