F1: Utoléri Vettelt a Barrichello-átok?

Még soha nem nyert otthon

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.04. 16.30

Sebastian Vettel húsz hónapja nem nyert Európában futamot, hazai pályán pedig még soha nem állhatott a dobogó tetejére az F1-ben. Rubens Barrichello rekordját mindenesetre nehéz lesz felülmúlni.

Sebastian Vettel F1-es pályafutása három világbajnoki címe ellenére sem tart kimondottan hosszú ideje, de így is figyelemre méltó, hogy a Német Nagydíjat – helyszíntől függetlenül – még soha nem sikerült megnyernie. Európában egyébként is hosszú ideje, húsz hónapja üldözi a sikertelenség, amíg azonban élen áll a pontversenyben, nem foglalkozik ilyen adatokkal.

“A Nürburgring a hosszabb pályák egyike, elég jól ismerem a Forma-BMW-ből és a Forma-3-ból” – mondta Vettel. “Mindig jókat versenyeztem itt, élvezem a vonalvezetést.”

“2009-ben állhattam először F1-esként dobogóra, akkor kettős győzelmet arattunk, ami fantasztikus élmény volt a német szurkolóknak köszönhetően. Nem foglalkozom túl sokat a statisztikákkal és adatokkal, néha érdekesek, de a jövő helyett mindig csak azt mutatják, hogy mi történt a múltban.”

Rubens Barrichello otthoni sikertelenségi sorozatát egyébként is nehéz lenne felülmúlni: a brazil 19 alkalommal próbálkozott hiába hazai versenye megnyerésével. Ebből néhányszor elképesztően balszerencsés volt, 1999-ben például a motorja robbant le, amikor az első háromban autózott, két évvel később pedig a rajtrácsra menet mondta be alatta az unalmast a Ferrari. Vissza kellett rohannia a bokszba, hogy átüljön Michael Schumacher tartalékautójába, amellyel nem sokkal később belerohant Ralf Schumacher Williamsébe.

A kaotikus 2003-as versenyen úgy tűnt, összejön Barrichellónak a siker, átvette a vezetést – ám ekkor kifogyott autójából a benzin. 

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.