F1: A Ferrarinak túl korán jön a Nürburgring

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.04. 11.30

A Ferrari sportigazgatója attól tart, hogy a Brit és a Német Nagydíj közötti pár nap alatt nem tudnak javítani az autó teljesítményén, a Red Bull és a Mercedes túl erős lehet. A csapat az ifjonctesztre a veteránokat, Alonsót és Massát küldi.

A Ferrari sportigazgatója, Massimo Rivola a pilóták szereplését méltatta a Brit Nagydíj után, de az autó tempójával egyáltalán nem elégedett. A múlt hétvégi forma aggasztó a most következő Német Nagydíj tekintetében is.
“A Brit Nagydíj egyértelműen izgalmas volt, emellett sikerült előrébb lépnünk a világbajnokságban is, csökkentettük a lemaradást a fő riválishoz képest, de hogy őszinték legyünk, a teljesítmény tekintetében nőtt a különbség köztünk és a Red Bull és a Mercedes között. Igen, a futam jobb volt, de a pénteki és az időmérős tempónk egyértelműen kevés volt az idénre kitűzött célokhoz.”
“Fernando és Felipe is igazán kemény, belemenős versenyt produkált, ezt szeretjük látni! Felipe szerintem sokkal előrébb is végezhetett volna a gumiprobléma nélkül, de még így is nagyszerűen kapaszkodott vissza: a 20. körben utolsó volt, aztán szép előzésekkel a 6. helyig jutott. Sajnos Fernando most nem rajtolt valami jól, az első kör végén a 9. volt, de aztán szépen csatázott, amikor pedig szagot fogott a dobogóra, akkor nagyon belehúzott. Bár a mezőny összerázódása nem vált hasznára, de így is jó döntés volt a biztonsági autó előtt kihozni kerékcserére.”
Rivola nem titkolja, hogy a Ferrari számára nem jön jól a Silverstone-t azonnal követő Német Nagydíj, a versenyképesség bizonytalan.
“Hogy őszinte legyek, az F138-as teljesítményét illető kérdőjelek miatt hasznos lett volna egy kis szünet. Nem apróságokról van szó, komolyabb problémák vannak, szóval jó lett volna alaposan kielemezni az adatokat, de ilyen az F1, tudjuk, hogy mivel jár.”
“Bár a korábbi eredményeink nem rosszak ott, ahogy mondtam, kicsit hamar jön Németország. Nehéz megmondani, hogy versenyképesek leszünk-e, főleg, hogy az újabb fejlesztések a már most meglévőkön felül további bizonytalanságot jelentenek. Az biztos, hogy melegebb lehet, mint Sivlerstone-ban volt. A pálya egyes szakaszai fekszenek majd az autónak, de mások, mint például az utolsó kanyar, nem. Egyértelműen nem lesz könnyű a Red Bull és a Mercedes tempóját hozni, de igyekeznünk kell csökkenteni a kvalifikációs lemaradást. Ha előbbről tudunk rajtolni, akkor vasárnap is bizakodhatunk.”
A ferraris vezető a Silverstone-ban látott gumiproblémákról és a megoldás részének remélt silverstone-i ifjonctesztről is beszélt. Az olasz csapat nem fiatalokat ültet az autóba.
“A Silverstone-ban látottak egyértelműen aggasztóak a pilóták biztonságának tekintetében. Az ifjoncteszt július 17-19-ére ütemezték, ami így tökéletes alkalom a reagálásra, az FIA és a Pirelli kapva kapott a lehetőségen. Természetesen a teszten az állandó versenyzőink mennek majd, nem lenne értelme zöldfülűeket ültetni az autóba, akik nem rendelkeznek megfelelő tapasztattal ahhoz, hogy pontos visszajelzéseket adjanak.” 

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.