A Ferrari sportigazgatója, Massimo Rivola a pilóták szereplését méltatta a Brit Nagydíj után, de az autó tempójával egyáltalán nem elégedett. A múlt hétvégi forma aggasztó a most következő Német Nagydíj tekintetében is.
“A Brit Nagydíj egyértelműen izgalmas volt, emellett sikerült előrébb lépnünk a világbajnokságban is, csökkentettük a lemaradást a fő riválishoz képest, de hogy őszinték legyünk, a teljesítmény tekintetében nőtt a különbség köztünk és a Red Bull és a Mercedes között. Igen, a futam jobb volt, de a pénteki és az időmérős tempónk egyértelműen kevés volt az idénre kitűzött célokhoz.”
“Fernando és Felipe is igazán kemény, belemenős versenyt produkált, ezt szeretjük látni! Felipe szerintem sokkal előrébb is végezhetett volna a gumiprobléma nélkül, de még így is nagyszerűen kapaszkodott vissza: a 20. körben utolsó volt, aztán szép előzésekkel a 6. helyig jutott. Sajnos Fernando most nem rajtolt valami jól, az első kör végén a 9. volt, de aztán szépen csatázott, amikor pedig szagot fogott a dobogóra, akkor nagyon belehúzott. Bár a mezőny összerázódása nem vált hasznára, de így is jó döntés volt a biztonsági autó előtt kihozni kerékcserére.”
Rivola nem titkolja, hogy a Ferrari számára nem jön jól a Silverstone-t azonnal követő Német Nagydíj, a versenyképesség bizonytalan.
“Hogy őszinte legyek, az F138-as teljesítményét illető kérdőjelek miatt hasznos lett volna egy kis szünet. Nem apróságokról van szó, komolyabb problémák vannak, szóval jó lett volna alaposan kielemezni az adatokat, de ilyen az F1, tudjuk, hogy mivel jár.”
“Bár a korábbi eredményeink nem rosszak ott, ahogy mondtam, kicsit hamar jön Németország. Nehéz megmondani, hogy versenyképesek leszünk-e, főleg, hogy az újabb fejlesztések a már most meglévőkön felül további bizonytalanságot jelentenek. Az biztos, hogy melegebb lehet, mint Sivlerstone-ban volt. A pálya egyes szakaszai fekszenek majd az autónak, de mások, mint például az utolsó kanyar, nem. Egyértelműen nem lesz könnyű a Red Bull és a Mercedes tempóját hozni, de igyekeznünk kell csökkenteni a kvalifikációs lemaradást. Ha előbbről tudunk rajtolni, akkor vasárnap is bizakodhatunk.”
A ferraris vezető a Silverstone-ban látott gumiproblémákról és a megoldás részének remélt silverstone-i ifjonctesztről is beszélt. Az olasz csapat nem fiatalokat ültet az autóba.
“A Silverstone-ban látottak egyértelműen aggasztóak a pilóták biztonságának tekintetében. Az ifjoncteszt július 17-19-ére ütemezték, ami így tökéletes alkalom a reagálásra, az FIA és a Pirelli kapva kapott a lehetőségen. Természetesen a teszten az állandó versenyzőink mennek majd, nem lenne értelme zöldfülűeket ültetni az autóba, akik nem rendelkeznek megfelelő tapasztattal ahhoz, hogy pontos visszajelzéseket adjanak.”