F1: A Ferrarinak túl korán jön a Nürburgring

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.04. 11.30

A Ferrari sportigazgatója attól tart, hogy a Brit és a Német Nagydíj közötti pár nap alatt nem tudnak javítani az autó teljesítményén, a Red Bull és a Mercedes túl erős lehet. A csapat az ifjonctesztre a veteránokat, Alonsót és Massát küldi.

A Ferrari sportigazgatója, Massimo Rivola a pilóták szereplését méltatta a Brit Nagydíj után, de az autó tempójával egyáltalán nem elégedett. A múlt hétvégi forma aggasztó a most következő Német Nagydíj tekintetében is.
“A Brit Nagydíj egyértelműen izgalmas volt, emellett sikerült előrébb lépnünk a világbajnokságban is, csökkentettük a lemaradást a fő riválishoz képest, de hogy őszinték legyünk, a teljesítmény tekintetében nőtt a különbség köztünk és a Red Bull és a Mercedes között. Igen, a futam jobb volt, de a pénteki és az időmérős tempónk egyértelműen kevés volt az idénre kitűzött célokhoz.”
“Fernando és Felipe is igazán kemény, belemenős versenyt produkált, ezt szeretjük látni! Felipe szerintem sokkal előrébb is végezhetett volna a gumiprobléma nélkül, de még így is nagyszerűen kapaszkodott vissza: a 20. körben utolsó volt, aztán szép előzésekkel a 6. helyig jutott. Sajnos Fernando most nem rajtolt valami jól, az első kör végén a 9. volt, de aztán szépen csatázott, amikor pedig szagot fogott a dobogóra, akkor nagyon belehúzott. Bár a mezőny összerázódása nem vált hasznára, de így is jó döntés volt a biztonsági autó előtt kihozni kerékcserére.”
Rivola nem titkolja, hogy a Ferrari számára nem jön jól a Silverstone-t azonnal követő Német Nagydíj, a versenyképesség bizonytalan.
“Hogy őszinte legyek, az F138-as teljesítményét illető kérdőjelek miatt hasznos lett volna egy kis szünet. Nem apróságokról van szó, komolyabb problémák vannak, szóval jó lett volna alaposan kielemezni az adatokat, de ilyen az F1, tudjuk, hogy mivel jár.”
“Bár a korábbi eredményeink nem rosszak ott, ahogy mondtam, kicsit hamar jön Németország. Nehéz megmondani, hogy versenyképesek leszünk-e, főleg, hogy az újabb fejlesztések a már most meglévőkön felül további bizonytalanságot jelentenek. Az biztos, hogy melegebb lehet, mint Sivlerstone-ban volt. A pálya egyes szakaszai fekszenek majd az autónak, de mások, mint például az utolsó kanyar, nem. Egyértelműen nem lesz könnyű a Red Bull és a Mercedes tempóját hozni, de igyekeznünk kell csökkenteni a kvalifikációs lemaradást. Ha előbbről tudunk rajtolni, akkor vasárnap is bizakodhatunk.”
A ferraris vezető a Silverstone-ban látott gumiproblémákról és a megoldás részének remélt silverstone-i ifjonctesztről is beszélt. Az olasz csapat nem fiatalokat ültet az autóba.
“A Silverstone-ban látottak egyértelműen aggasztóak a pilóták biztonságának tekintetében. Az ifjoncteszt július 17-19-ére ütemezték, ami így tökéletes alkalom a reagálásra, az FIA és a Pirelli kapva kapott a lehetőségen. Természetesen a teszten az állandó versenyzőink mennek majd, nem lenne értelme zöldfülűeket ültetni az autóba, akik nem rendelkeznek megfelelő tapasztattal ahhoz, hogy pontos visszajelzéseket adjanak.” 

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.