F1: A Ferrarinak túl korán jön a Nürburgring

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.07.04. 11.30

A Ferrari sportigazgatója attól tart, hogy a Brit és a Német Nagydíj közötti pár nap alatt nem tudnak javítani az autó teljesítményén, a Red Bull és a Mercedes túl erős lehet. A csapat az ifjonctesztre a veteránokat, Alonsót és Massát küldi.

A Ferrari sportigazgatója, Massimo Rivola a pilóták szereplését méltatta a Brit Nagydíj után, de az autó tempójával egyáltalán nem elégedett. A múlt hétvégi forma aggasztó a most következő Német Nagydíj tekintetében is.
“A Brit Nagydíj egyértelműen izgalmas volt, emellett sikerült előrébb lépnünk a világbajnokságban is, csökkentettük a lemaradást a fő riválishoz képest, de hogy őszinték legyünk, a teljesítmény tekintetében nőtt a különbség köztünk és a Red Bull és a Mercedes között. Igen, a futam jobb volt, de a pénteki és az időmérős tempónk egyértelműen kevés volt az idénre kitűzött célokhoz.”
“Fernando és Felipe is igazán kemény, belemenős versenyt produkált, ezt szeretjük látni! Felipe szerintem sokkal előrébb is végezhetett volna a gumiprobléma nélkül, de még így is nagyszerűen kapaszkodott vissza: a 20. körben utolsó volt, aztán szép előzésekkel a 6. helyig jutott. Sajnos Fernando most nem rajtolt valami jól, az első kör végén a 9. volt, de aztán szépen csatázott, amikor pedig szagot fogott a dobogóra, akkor nagyon belehúzott. Bár a mezőny összerázódása nem vált hasznára, de így is jó döntés volt a biztonsági autó előtt kihozni kerékcserére.”
Rivola nem titkolja, hogy a Ferrari számára nem jön jól a Silverstone-t azonnal követő Német Nagydíj, a versenyképesség bizonytalan.
“Hogy őszinte legyek, az F138-as teljesítményét illető kérdőjelek miatt hasznos lett volna egy kis szünet. Nem apróságokról van szó, komolyabb problémák vannak, szóval jó lett volna alaposan kielemezni az adatokat, de ilyen az F1, tudjuk, hogy mivel jár.”
“Bár a korábbi eredményeink nem rosszak ott, ahogy mondtam, kicsit hamar jön Németország. Nehéz megmondani, hogy versenyképesek leszünk-e, főleg, hogy az újabb fejlesztések a már most meglévőkön felül további bizonytalanságot jelentenek. Az biztos, hogy melegebb lehet, mint Sivlerstone-ban volt. A pálya egyes szakaszai fekszenek majd az autónak, de mások, mint például az utolsó kanyar, nem. Egyértelműen nem lesz könnyű a Red Bull és a Mercedes tempóját hozni, de igyekeznünk kell csökkenteni a kvalifikációs lemaradást. Ha előbbről tudunk rajtolni, akkor vasárnap is bizakodhatunk.”
A ferraris vezető a Silverstone-ban látott gumiproblémákról és a megoldás részének remélt silverstone-i ifjonctesztről is beszélt. Az olasz csapat nem fiatalokat ültet az autóba.
“A Silverstone-ban látottak egyértelműen aggasztóak a pilóták biztonságának tekintetében. Az ifjoncteszt július 17-19-ére ütemezték, ami így tökéletes alkalom a reagálásra, az FIA és a Pirelli kapva kapott a lehetőségen. Természetesen a teszten az állandó versenyzőink mennek majd, nem lenne értelme zöldfülűeket ültetni az autóba, akik nem rendelkeznek megfelelő tapasztattal ahhoz, hogy pontos visszajelzéseket adjanak.” 

Kommentek

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.