F1: A csapatoknak nem kell a hosszú ifjoncteszt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.07.04. 15.30

Ugyan a Nemzetközi Automobil Szövetség engedélyezte, hogy a júliusi ifjoncteszten a versenyzők is autóba ülhessenek, a csapatok nem nagyon akarják négynaposra nyújtani a gyakorlást.

A defektparádét hozott Brit Nagydíj után a Nemzetközi Automobil Szövetség gyorsan reagált, és engedélyezte, hogy részben gumitesztté váljon a július 17-19. között, szintén Silverstone-ban esedékes ifjoncteszt. Az FIA a körülményekre tekintettel arra is engedélyt adott, hogy a fiatal tehetségek helyett a versenyzők vezessenek, mert ők több visszajelzést tudnak adni a gumikról, sőt felajánlotta azt is, hogy az eredetileg tervezett három- helyett négynapos legyen a teszt.

A Pirelli elviszi a tesztre a 2012-es konstrukciójú, de 2013-as gumikeverékű abroncsokat is, amelyeket a Magyar Nagydíjtól használhat a mezőny. Ennek ellenére a mezőny nagy része – pénzügyi okokra hivatkozva – nem lelkesedik azért, hogy négynapos legyen a teszt.

Az érintettek erről a sportbizottság szerdai ülésén nyilatkoztak, a többségnek nincs elég forrása egy extra nap finanszírozására. Többen ráadásul amiatt is aggódnak, hogy a Pirelli nem tud elég gumit biztosítani egy négynaposra nyújtott tesztre.

Úgy tudni, hogy igazából csak a Silverstone-ban jelentős versenyhátrányba került Ferrari erőlteti a négynapos tesztelést, mert így a gumik mellett az autó fejlesztésén is tudna dolgozni. A Ferrari az FIA engedélyére hivatkozva kizárólag Fernando Alonsót és Felipe Massát szeretné szerepeltetni a teszten, a csapatok azonban abban egyeztek meg, hogy a versenyzők maximum egy teljes napot kaphatnak, a maradék kettő a fiataloknak marad fenntartva.

Az “egynapos szabály” egyelőre nincs kőbe vésve, így elképzelhető, hogy fél-fél napot a második és harmadik felvonásban is kaphatnak a versenyzők.

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.