A defektparádét hozott Brit Nagydíj után a Nemzetközi Automobil Szövetség gyorsan reagált, és engedélyezte, hogy részben gumitesztté váljon a július 17-19. között, szintén Silverstone-ban esedékes ifjoncteszt. Az FIA a körülményekre tekintettel arra is engedélyt adott, hogy a fiatal tehetségek helyett a versenyzők vezessenek, mert ők több visszajelzést tudnak adni a gumikról, sőt felajánlotta azt is, hogy az eredetileg tervezett három- helyett négynapos legyen a teszt.

A Pirelli elviszi a tesztre a 2012-es konstrukciójú, de 2013-as gumikeverékű abroncsokat is, amelyeket a Magyar Nagydíjtól használhat a mezőny. Ennek ellenére a mezőny nagy része – pénzügyi okokra hivatkozva – nem lelkesedik azért, hogy négynapos legyen a teszt.

Az érintettek erről a sportbizottság szerdai ülésén nyilatkoztak, a többségnek nincs elég forrása egy extra nap finanszírozására. Többen ráadásul amiatt is aggódnak, hogy a Pirelli nem tud elég gumit biztosítani egy négynaposra nyújtott tesztre.

Úgy tudni, hogy igazából csak a Silverstone-ban jelentős versenyhátrányba került Ferrari erőlteti a négynapos tesztelést, mert így a gumik mellett az autó fejlesztésén is tudna dolgozni. A Ferrari az FIA engedélyére hivatkozva kizárólag Fernando Alonsót és Felipe Massát szeretné szerepeltetni a teszten, a csapatok azonban abban egyeztek meg, hogy a versenyzők maximum egy teljes napot kaphatnak, a maradék kettő a fiataloknak marad fenntartva.

Az “egynapos szabály” egyelőre nincs kőbe vésve, így elképzelhető, hogy fél-fél napot a második és harmadik felvonásban is kaphatnak a versenyzők.